کدام بازار ایران پناهگاه پول است؟

اقتصاد 100- بازار تحت تأثیر عدم قطعیت‌های منطقه‌ای همچنان نوسانی است.

کدام بازار ایران پناهگاه پول است؟

در روز یکشنبه، قیمت دلار هرات که روز شنبه به کانال ۶۲ هزار تومان وارد شده بود، با شروع ۶۲ هزار و ۲۳۰ تومان، نوسان‌های مثبتی را تجربه کرد و در پایان روز به ۶۳ هزار و ۱۵۰ تومان رسید. در کل، نوسان قیمت دلار هرات در این روز حدود هزار تومان بود. در تهران، قیمت دلار نیز با روند مشابهی حرکت کرد و در نهایت به همان نرخ بسته شده هرات رسید.

قیمت درهم نیز در روز یکشنبه با آغاز ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان و گپ منفی ۶۰ تومانی، به ۱۷ هزار و ۳۴۰ تومان صعود کرد، اما در نیمه دوم نتوانست از مرز ۱۷ هزار و ۳۰۰ تومان عبور کند و در همین سطح به کار خود پایان داد. حباب دلاری درهم به ۳۸۴ تومان رسید که نشان‌دهنده کاهش حباب در هفته گذشته بود.

بازار طلا و سکه

بازار طلا و سکه نیز به دلیل عدم وجود قیمت انس طلای جهانی، افزایش قیمت را تجربه کرد. قیمت طلای آبشده روز یکشنبه در ۱۷ میلیون و ۶۳۳ هزار تومان آغاز شد و در پایان روز به ۱۷ میلیون و ۸۸۱ هزار تومان رسید. حباب طلای آبشده همچنان بالای دو درصد است که نشان‌دهنده گران‌تر بودن قیمت بازار نسبت به ارزش ذاتی آن است.

بهای سکه امامی نیز با نوسانات شدید به رکورد جدیدی دست یافت و حباب قیمت سکه با رشد یک درصدی به ۲۵ درصد رسید. این حباب نشان‌دهنده شکاف ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی بین قیمت بازاری و ارزش ذاتی سکه است. تحلیل‌گران به سرمایه‌گذاران توصیه می‌کنند که از خرید هیجانی خودداری کنند.

تغییر رفتار سرمایه‌گذاران

بسیاری از معامله‌گران معتقدند که نااطمینانی‌های سیاسی موجب تغییر رفتار سرمایه‌گذاران شده است. در بازار ارز و سکه، هیجان باعث افزایش نوسانات شده است. هرچند نوسانات دلار وجود دارد، اما سرعت نوسانات نسبت به قبل کمتر شده است که این می‌تواند ناشی از مداخلات بازارساز باشد.

به گفته برخی پیشکسوتان، اگر عدم قطعیت‌ها کاهش یابد، ممکن است نوسانات نیز کم شود؛ زیرا بازار در حال حاضر از اطلاعات نامتقارن رنج می‌برد.

وضعیت بازار سرمایه

در بازار سرمایه، وضعیت غالباً منفی و قرمز است و شاهد خروج پول هستیم. در حالی که در صندوق‌های کالایی مانند طلا، شاهد ورود سرمایه و رکورد جابجایی سرمایه‌ها هستیم. در روز یکشنبه، ورود پول به صندوق‌های طلا به ۶۰۷ میلیارد تومان رسید و ارزش معاملات این صندوق‌ها تقریباً سه برابر ارزش بازار سهام بود.

نکته دیگر، کاهش ۸۰۰ تومانی قیمت دلار میانگین موزون در سایت بانک مرکزی به ۴۴ هزار و ۳۰۰ تومان است که نشان‌دهنده تفاوت در بازار ارز است.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما