وضعیت برای مستاجران سخت‌تر شد / اجاره بها 100 درصد گران شد!

اقتصاد 100- تأمین مسکن یکی از نیازهای اولیه انسان است و دولت‌ها موظفند شرایط مناسبی برای سکونت خانواده‌ها فراهم کنند. اما به دلیل بی‌توجهی دولت‌ها به حمایت و هدایت صنعت ساخت و ساز، هر ساله شرایط زندگی مستأجران دشوارتر می‌شود.

وضعیت برای مستاجران سخت‌تر شد /  اجاره بها 100 درصد گران شد!

در سال‌های اخیر، با افزایش تورم و کاهش قدرت خرید، زندگی برای بسیاری از افراد، به‌ویژه آنهایی که مستاجر هستند، به شدت دشوار شده است. به‌طوری که درآمد و حقوق بسیاری از مستاجران، به‌خصوص در یاسوج، پاسخگوی نیازهای اولیه زندگی نیست. یکی از مستاجران در یاسوج از افزایش ۱۸۰ درصدی اجاره بهای واحد مسکونی‌اش نسبت به سال گذشته ابراز نگرانی کرد و گفت: «حقوق ۱۰ میلیون تومانی‌ام کفاف هیچ چیز را نمی‌دهد.» وی همچنین تأکید کرد که هیچ نظارتی بر بازار مسکن وجود ندارد و مالکان خود قیمت‌ها را تعیین می‌کنند و در صورت عدم توافق، مستاجران مجبور به تخلیه واحدها هستند.

وضعیت اجاره‌بها در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس اتاق اصناف کهگیلویه و بویراحمد به این مسئله اشاره کرد که ۹۰ درصد نرخ اجاره بها در استان به صورت کارشناسی شده نیست و مالکان از قوانین پیروی نمی‌کنند. وی به مستاجران توصیه کرد که در صورت تخلف، می‌توانند شکایت کنند. همچنین گفت که کمیسیون شورای مسکن مصوبه‌ای برای محدود کردن افزایش اجاره بها به ۲۲ درصد داشته، اما مالکان به این مصوبه تمکین نمی‌کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد هم با بیان اینکه برخی موجران اجاره بها را ۵۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش داده‌اند، این عمل را غیرقانونی خواند و تصریح کرد که سقف افزایش اجاره بها در یاسوج ۲۳ درصد تعیین شده است. او به مستاجران توصیه کرد که در صورت شکایت، متخلفان جریمه خواهند شد.

نظارت و برخورد با تخلفات

راستا از تشدید نظارت‌ها و برخورد قاطع با متخلفان در بازار مسکن خبر داد و گفت که سال گذشته ۶۰ بنگاه املاک متخلف شناسایی و جریمه شدند. او همچنین ابراز نگرانی کرد که بسیاری از بنگاه‌داران و مستاجران نسبت به قوانین مربوط به اجاره مسکن آگاهی ندارند و از اتحادیه‌ها خواست که این قوانین را از طریق رسانه‌ها به اطلاع عموم برسانند.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت داشتن پروانه تخصصی برای مشاوران املاک تأکید کرد و اعلام کرد که بنگاه‌های املاک باید موارد قانونی را در معرض دید عموم قرار دهند. همچنین، هشدار داد که مشاوران املاک فاقد مجوز با حکم دادستانی پلمب خواهند شد.

در نهایت، راستا خواستار رعایت تعرفه‌های مصوب برای کمیسیون‌ها شد و گفت که عدم رعایت آن می‌تواند منجر به جریمه‌های سنگین برای بنگاه‌های متخلف شود.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما