یارانه 5 میلیون تومانی در انتظار این افراد / مشمولان چه کسانی هستند ؟

اقتصاد 100- ناصر چمنی به بررسی پیشنهاد توزیع سبد کالای ماهانه ۵ میلیون تومانی به کارگران اشاره کرد و آن را اقدامی مثبت برای افزایش قدرت خرید و کاهش فاصله بین دستمزد و سبد معیشت کارگران دانست. او از نمایندگان مجلس به خاطر طرح این موضوع قدردانی کرد.

یارانه 5 میلیون تومانی در انتظار این افراد / مشمولان چه کسانی هستند ؟

در گذشته، یارانه ماهانه ۴۵ هزار تومانی به خانوارها ارائه می‌شد که با آن می‌توانستند چند قلم کالا خریداری کنند. اما با گذشت زمان، ارزش این یارانه به شدت کاهش یافته است؛ به طوری که اکنون با ۴۵ هزار تومان تنها می‌توان یک بسته چیپس خرید.

ناصر چمنی، کارشناس حوزه کار، به پیشنهاد توزیع سبد کالای ۵ میلیون تومانی به کارگران اشاره کرد و آن را به عنوان اقدامی مثبت برای تقویت قدرت خرید کارگران و پر کردن فاصله بین دستمزد و سبد معیشت آنان مطرح کرد. او همچنین به این نکته اشاره کرد که باید در اصلاح ماده ۴۱ قانون کار، پیش‌بینی‌هایی برای حفظ و افزایش ارزش ریالی سبد کالا در سال‌های آینده صورت گیرد، زیرا با توجه به تورم و افزایش هزینه‌های زندگی، ارزش این سبد به مرور زمان کاهش خواهد یافت.

چمنی ادامه داد که تصویب این پیشنهاد می‌تواند به حذف بحث بن خواربار که هر ساله در شورای عالی کار مورد بررسی قرار می‌گیرد، منجر شود و تمرکز بیشتری بر روی افزایش دستمزد کارگران ایجاد کند. او افزود که با تصویب این پیشنهاد، در کنار حداقل دستمزد که به طور متوسط به ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان می‌رسد، ۵ میلیون تومان دیگر به دریافتی کارگران افزوده می‌شود و بهبود قابل توجهی در معیشت خانوارهای کارگری ایجاد خواهد کرد.

این کارشناس حوزه کار همچنین تأکید کرد که با وجود اینکه سبد کالای ۵ میلیون تومانی نسبت به خط فقر و سبد معیشت هنوز هم پایین است، اما به عنوان یک قدم مثبت برای تقویت معیشت کارگران در نظر گرفته می‌شود. او نسبت به زمان‌بندی تصویب طرح هشدار داد و خواستار تسریع در روند بررسی این پیشنهاد شد تا از تأخیرهای مشابه طرح ساماندهی کارکنان دولت در گذشته جلوگیری شود.

چمنی در پایان افزود که در حال حاضر در ماه هفتم سال قرار داریم و با توجه به نیاز به آغاز جلسات شورای عالی کار برای تعیین سبد معیشت، ضروری است که مجلس هرچه سریع‌تر به این طرح رسیدگی کند تا تأثیرات مثبتی بر زندگی کارگران داشته باشد.

 
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما