کسی این مسافران را گردن نمی‌گیرد!

اقتصاد 100- تعلیق پروازها از دهم مهرماه ۱۴۰۳ به دلیل عملیات «طوفان الاقصی ۲» برای حفظ ایمنی صورت گرفت، اما سازمان هواپیمایی ایران از دوازدهم وضعیت را عادی اعلام کرد و پروازها برقرار شد. با این حال، در دو روز تعلیق، مسافران بازگشتی در فرودگاه‌های خارجی بلاتکلیف ماندند و مشکلات ادامه‌دار برای مسافرانی که از شرکت‌های هواپیمایی خارجی استفاده کردند، به دلیل عدم نظم برنامه پروازی و ادامه تعلیق پروازها، ادامه دارد.

کسی این مسافران را گردن نمی‌گیرد!

بلاتکلیفی مسافران در فرودگاه‌ها: کمبود حمایت و عدم رسیدگی

تعلیق پروازها از دهم مهرماه ۱۴۰۳ به دلیل عملیات «طوفان الاقصی ۲» سبب ایجاد وضعیت بلاتکلیفی برای مسافران ایرانی شد. یکی از این مسافران که بیش از ۲۴ ساعت در فرودگاه بین‌المللی استانبول مانده بود، توضیح داد که بلیت یک شرکت هواپیمایی خارجی را خریداری کرده بود، اما پرواز او لغو شد و هیچ پرواز جایگزینی وجود نداشت، زیرا برنامه پروازهای این شرکت به سمت ایران مشخص نبود. آنها تنها هزینه بلیت را به وی بازمی‌گردانند.

این مسافر اضافه کرد که در فرودگاه استانبول تعداد زیادی ایرانی دیگر نیز بلاتکلیف و سرگردان بودند. بسیاری از آن‌ها از کشورهای دیگر برای سفر به ایران از استانبول ترانزیت شده بودند و در شرایط سختی قرار داشتند. متأسفانه در این مدت هیچ نماینده‌ای از ایران برای رسیدگی به وضعیت آنها حضور نداشت.

کمبود حمایت و خدمات

با وجود اعلام وضعیت «فوق‌العاده» برای پروازها، شرکت‌های هواپیمایی هیچ هتلی یا مکانی برای اقامت مسافران ارائه نکردند و بسیاری از آنها چندین شب را در فرودگاه سپری کردند. تعدادی از مسافران و راهنماهای گردشگری که در کشورهای همسایه گرفتار شده بودند، تصمیم به بازگشت زمینی به ایران گرفتند. یکی از این راهنماها بیان کرد که در حالی که شرکت هواپیمایی ممکن است هزینه پرواز لغو شده را به آژانس و مسافران برگرداند، ماندن در کشوری دیگر و انتظار برای پرواز جایگزین به مراتب هزینه بیشتری به همراه دارد.

عدم پیگیری از سوی مسئولان

با ادامه تعلیق پروازهای خارجی، برخی از مسافران هنوز در فرودگاه‌های خارج از کشور سرگردان هستند و انتظار می‌رود که نمایندگان ایران در آن کشورها، به‌ویژه با توجه به وضعیت فوق‌العاده اعلام شده، به وضعیت اتباع ایرانی رسیدگی کنند. یک مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد که از وزارت خارجه و سازمان هواپیمایی خواسته شده تا وضعیت این مسافران را پیگیری کنند. اما مسافران گرفتار در فرودگاه‌ها می‌گویند که در این مدت هیچ خبری از نمایندگان ایران نبوده و کسی به وضعیت آن‌ها رسیدگی نکرده است.

عدم تأمین پروازهای فوق‌العاده

با اینکه سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری پیش‌تر اعلام کرده بود که برای انتقال سریع‌تر این مسافران مجوزهای پروازی فوق‌العاده صادر خواهد شد، مسافران در کشورهای هم‌مرز با ایران می‌گویند که خبری از پرواز فوق‌العاده نبوده و بلیت صندلی‌های خالی در پروازهای موجود نیز به قیمت گزافی فروخته می‌شود. طبق بخشنامه سازمان هواپیمایی، بلیت مسافرانی که پروازشان به دلیل شرایط غیرمترقبه کنونی باطل شده، باید بدون کسر جریمه استرداد شود. با این حال، بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی و آژانس‌های مسافرتی هنوز در استرداد وجه تعلل می‌کنند و مسافران همچنان در انتظار رسیدگی و حمایت هستند.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما