مسیر قیمت دلار و قیمت خودرو جدا شد

پیش بینی قیمت خودرو پس از انتخابات آمریکا و حمله موشکی سپاه+جدول

در هفته اخیر، قیمت خودرو به دلیل تأثیر عوامل متعددی از جمله نرخ دلار و رویدادهای خاورمیانه دچار نوساناتی شد. در حال حاضر، اصلی‌ترین سوال مردم از فعالان بازار خودرو این است که با توجه به شرایط فعلی، قیمت‌ها در این بازار به کدام سمت حرکت خواهند کرد؟

پیش بینی قیمت خودرو پس از انتخابات آمریکا و حمله موشکی سپاه+جدول

به گزارش اقتصاد ۱۰۰،   بازار خودرو در هفته دوم مهرماه نوساناتی را تجربه کرد؛ طبق شواهد موجود قیمت خودرو، مانند برخی از بازارهای موازی، تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله رویدادهای اخیر در منطقه و افزایش ریسک‌های سیاسی، شهادت حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان و پاسخ موشکی ایران به اسرائیل و افزایش نرخ دلار دستخوش تغییراتی شد.

وضعیت بازار خودرو در هفته دوم مهر ۱۴۰۳

در همین راستا بررسی‌ها حاکی از آن است که برخی از خودروها با افزایش قیمت روبرو شده‌اند، در حالی که تعدادی از محصولات نیز کاهش قیمت را تجربه کرده‌اند. همچنین، تعداد کمی از خودروها به اخبار و سیگنال‌های منفی واکنش قابل توجهی نشان نداده‌اند.

در حال حاضر، مهم‌ترین پرسش مردم از فعالان بازار خودرو این است که با توجه به وضعیت کنونی، قیمت‌ها در این بازار به کدام سمت حرکت خواهند کرد؟

در این زمینه، فعالان بازار خودرو بر این باورند که شرایط منطقه‌ای به دلیل سیاست‌های اسرائیل بسیار ناپایدار است و افکار عمومی نگران وقوع جنگی گسترده در منطقه و احتمال درگیر شدن ایران در آن هستند.

تحلیلگران بازار خودرو معتقدند هرچه این نگرانی ها و نا اطمینانی ها از وضعیت موجود بیشتر شود این امر می تواند  انتظارات تورمی را صعودی کند و در نتیجه، نرخ ارز بالا   دچار نوسان خواهد شد که این اتفاق احتمالا موجب افزایش قیمت‌ها در بازار خودرو نیز خواهد شد.

با این حال؛ برخی هم باور دارند که با فروکش کردن اخبار منفی احتمال اصلاح نرخ ارز و به طبع آن قیمت خودرو نیز قابل انتظار است.

پیش بینی قیمت خودرو پس از انتخابات آمریکا

از سوی دیگر، در کنار بحران خاورمیانه، انتخابات آمریکا در ماه آینده نیز اهمیت دارد. کارشناسان اقتصادی معتقدند پیروزی حزب جمهوری‌خواه می‌تواند چالش‌هایی برای ایران ایجاد کند که بر بازارها، از جمله بازار خودرو، تأثیر خواهد گذاشت.

همچنین، افزایش تولید و عرضه خودروهای داخلی و بهبود واردات نیز می‌تواند بر قیمت خودرو تأثیرگذار باشد، اما انتظارات و نرخ ارز نقش اصلی را خواهند کرد.

افزایش ۳۰ میلیون تومانی قیمت خودرو در بازار

بررسی‌های دقیق‌تر از قیمت‌ها پس از شهادت دبیر کل حزب الله لبنان در چند روز گذشته نشان می‌دهد که قیمت پژو پارس در تاریخ ۸ مهر ماه با افزایش ۱۸ میلیون تومانی به ۶۹۳ میلیون تومان رسیده بود.

همچنین، قیمت تارا دستی V1 با افزایش قابل توجه ۳۰ میلیون تومانی با ۸۱۰ میلیون تومان در بازار عرضه شد.

کوییک اتوماتیک، که یکی از خودروهای اتوماتیک در بازار داخلی به شمار می‌رود نیز مانند سایر محصولات آرایش صعودی به خود گرفت و به قیمت ۵۳۸ میلیون تومان معامله شد.

همچنین، شاهین اتوماتیک G، یکی از محصولات رده‌بالای شرکت سایپا، با افزایش ۱۱ میلیون تومانی به قیمت ۸۱۱ میلیون تومان فروخته شد.

 راه قیمت دلار و قیمت خودرو جدا شد

با این حال در روز سه‌شنبه ۱۰ مهرماه ورق در بازار خودرو برگشت و قیمت خودرو از نوسانات دلار تأثیر نگرفت.

بر اساس اطلاعات موجود، قیمت سورن پلاس به میزان ۱۰ میلیون تومان کاهش یافته و به ۷۱۵ میلیون تومان رسید.

پژو ۲۰۷ دنده‌ای پانوراما نیز با افت ۱۵ میلیون تومانی، به قیمت ۷۸۰ میلیون تومان به فروش رفت.

همچنین، رانا پلاس معمولی که در نهم مهرماه با قیمت ۶۳۷ میلیون تومان معامله شده بود، در دهمین روز مهر به ۶۳۱ میلیون تومان کاهش یافت. در عین حال، پژو پارس LX مدل ۱۴۰۲ تغییر خاصی نداشت و با قیمت ۸۷۵ میلیون تومان به فروش رسید.

در ادامه قیمت برخی از انواع خودرو آمده است.

قیمت خودرو

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما