آغاز ثبت‌نام لاتاری آمریکا برای سال ۲۰۲۶ /شرایط برای متقاضیان چیست و اتباع کدام کشورها محروم هستند؟

اقتصاد 100- از روز دوم اکتبر، افراد می‌توانند برای شرکت در قرعه‌کشی ویزای تنوع نژادی آمریکا ثبت‌نام کنند. این ویزا فرصتی برای مهاجرت به آمریکا را فراهم می‌کند.

آغاز ثبت‌نام لاتاری آمریکا برای سال ۲۰۲۶ /شرایط برای متقاضیان چیست و اتباع کدام کشورها محروم هستند؟
ویزای تنوع نژادی ایالات متحده سالانه حداکثر ۵۵ هزار ویزا را به افرادی که به طور تصادفی از طریق یک قرعه‌کشی کامپیوتری انتخاب می‌شوند، اعطا می‌کند.
 
در ادامه، به آنها اجازه داده می‌شود تا اقامت دائم ایالات متحده را دریافت کنند.
 
با این حال، نسخه امسال این طرح با تغییرات قابل توجهی همراه است. به عنوان مثال، به دلیل تعداد بالای مهاجران کوبایی که به تازگی وارد ایالات متحده شده‌اند، شهروندان کوبایی امسال نمی‌توانند در این قرعه‌کشی شرکت کنند.
 
در زیر جزئیات این فرآیند آورده شده است.
 

ثبت نام چگونه انجام می‌شود؟

فرایند ثبت‌نام از دوم اکتبر تا پنجم نوامبر ۲۰۲۴ (۱۱ مهر تا ۱۵ آبان) باز خواهند بود. برای واجد شرایط بودن، متقاضیان باید تحصیلات دبیرستانی یا معادل آن را تکمیل کرده باشند یا حداقل دو سال تجربه کاری در یک شغل واجد شرایط داشته باشند.
 
این فرآیند کاملا رایگان است و از طریق وب سایت رسمی این طرح به نشانی dvprogram.state.gov انجام می‌شود. متقاضیان باید فرم «دی‌اس-۵۵۰۱» را به صورت آنلاین پر کنند و دستورالعمل های ارائه شده را دنبال کنند.
 
در صورت انتخاب، شرکت کنندگان تاییدیه مراحل بعدی را دریافت خواهند کرد که شامل ارسال فرم «دی‌اس-۲۶۰» و تکمیل مصاحبه کنسولی برای ارزیابی واجد شرایط بودن آنها برای مهاجرت به ایالات متحده آمریکا است.
 

کدام کشورها امسال محروم شدند؟

به غیر از کوبا که امسال حذف شد، سایر کشورهای آمریکای لاتین نیز به دلیل نرخ بالای مهاجرتشان در پنج سال گذشته نمی‌توانند در این قرعه‌کشی شرکت کنند. این کشورها عبارتند از:
 
ونزوئلا
مکزیک
کلمبیا
برزیل
جمهوری دومینیکن
السالوادور
هائیتی
هندوراس
وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که این محرومیت به این دلیل است که بیش از ۵۰ هزار مهاجر از این کشورها در سال‌های اخیر ویزا دریافت کرده‌اند و این امر آنها را از لاتاری ویزای تنوع نژادی محروم می‌کند.
 

نتایج چه زمانی منتشر می شود؟

نتایج این لاتاری در ماه مه ۲۰۲۵ (اردیبهشت 1404) منتشر خواهد شد. متقاضیان می‌توانند با مراجعه به وب سایت رسمی وزارت امور خارجه به نشانی dvprogram.state.gov/ESC از نتیجه قرعه کشی مطلع شوند.
 
یادآوری این نکته مهم است که دولت ایالات متحده جواب‌ها را از طریق ایمیل یا نامه‌های فیزیکی ارسال نمی‌کند. تنها راه معتبر برای اطلاع از نتیجه، ورود به وب سایت فوق با کد رهگیری در زمان ثبت نام است.
 
در صورت انتخاب، متقاضی دستورالعمل های دقیقی در مورد مراحل بعدی، از جمله پرداخت هزینه‌های مورد نیاز و آماده شدن برای مصاحبه کنسولی دریافت خواهد کرد.
 

در صورت برنده شدن در لاتاری چه باید کرد؟

برای کسانی که به اندازه کافی خوش شانس هستند که در قرعه کشی برنده شوند، انتخاب شدن تازه اولین گام برای اخذ اقامت دائم در ایالات متحده است. این فرآیند مستلزم تکمیل درخواست ویزای مهاجرت با استفاده از فرم آنلاین «دی‌اس-۲۶۰»، ارائه پاسپورت معتبر و پاسخ دقیق به تمام سوالات مورد نیاز است.
 
در این مرحله، وزارت امور خارجه توصیه می کند که هر فرد به جای اتکا به یک آژانس یا شخص ثالث، این فرم را شخصاً تکمیل کند.
 
هنگامی که متقاضیان درخواست ویزای مهاجرت خود را تکمیل کردند، قرار ملاقاتی برای مصاحبه در سفارت یا کنسولگری ایالات متحده واقع در کشور ‌خود یا کشوری که در حال حاضر در آن اقامت دارند، داده می شود.
 
در طول این مصاحبه، یک افسر کنسولی درخواست آن‌ها را بررسی می‌کند و تصمیم می‌گیرد که آیا فرد متقاضی واجد شرایط ویزا است و می‌تواند در روند اخذ اقامت دائم در ایالات متحده طی کند یا خیر.
 

اگر فردی برنده نشد، آیا می‌تواند دوباره درخواست دهد؟

افرادی که این بار انتخاب نشده‌اند فرصت دارند دوباره درخواست دهند.
 
لازم به یادآوری است که این برنامه هر ساله تعداد محدودی ویزا را برای افرادی که معیارهای خاصی را رعایت می‌کنند ارائه می دهد: آنها باید شهروندان کشوری با نرخ مهاجرت پایین به ایالات متحده باشند و ۱۲ سال تحصیلات ابتدایی و دبیرستان یا معادل آن را گذرانده باشند و دارای حداقل دو سال سابقه کار در یک شغل واجد شرایط در پنج سال گذشته باشد.

منبع:عصرایران

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

در شرایط فعلی کدام بازار را برای سرمایه گذاری مناسب تر و کم ریسک تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما