راهنمای کامل وام مسکن/ از صفر تا صد!

اقتصاد 100- مبلغ وام مسکن در تهران ۴۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها ۳۲۰ میلیون و در سایر شهرها ۲۴۰ میلیون تومان است. زوجین می‌توانند تا دو برابر این مبالغ وام دریافت کنند. اما برای هر ۵۰۰ هزار تومان وام باید یک برگه اوراق مسکن به قیمت ۱۱۰ هزار تومان خریداری شود، که این هزینه باعث کاهش خالص وام دریافتی می‌شود. همچنین، افزایش ۳۷.۵ درصدی وام مسکن برای تهران به ۵۵۰ میلیون تومان تصویب شده، اما هنوز اجرایی نشده است.

راهنمای کامل وام مسکن/ از صفر تا صد!

یک متقاضی وام مسکن در شهر تهران برای دریافت وام ۴۰۰میلیون تومانی باید ۸۰۰برگه اوراق امتیاز تسهیلات مسکن خریداری کنند که مجموع هزینه آن به قیمت روز، حدود ۸۸میلیون تومان است. با این حساب، خالص وام دریافتی این متقاضی تهرانی ۳۱۲تومان خواهد بود که باید در یک دوره ۱۲ساله (۱۴۴قسط) با اقساط ماهانه ۸میلیون و ۵۵هزار تومان بازپرداخت شود. همچنین زوج‌های ساکن تهران برای دریافت وام ۸۰۰ میلیون تومانی باید ۱۶۰۰ برگه اوراق امتیاز تسهیلات مسکن به ارزش ۱۷۶میلیون تومان خریداری کنند و خالص وام دریافتی آنها ۶۲۴میلیون تومان خواهد بود که باید در ۱۴۴قسط ماهانه ۱۶میلیون و ۱۱۰هزار تومانی بازپرداخت شود.

نرخ سود وام مسکن
طبق مصوبه شورای پول و اعتبار، وام خرید مسکن با استفاده از اوراق با نرخ سود ۲۲.۵درصد به متقاضیان اعطا می‌شود؛ اما این نرخ سود اسمی تسهیلات است و از آنجا‌ ‌که متقاضی باید مبلغ قابل‌توجهی از وام را صرف خرید اوراق کند، نرخ سود مؤثر این تسهیلات به ۳۰.۱درصد می‌رسد. البته با توجه به ذات تورمی اقتصاد ایران و رشد بیش از تورم مسکن در بلندمدت، دریافت این تسهیلات حتی با نرخ سود ۳۰.۱درصد صرفه اقتصادی دارد و یکی از دلایل همراهی نکردن بانک‌ها در اعطای این تسهیلات بلندمدت نیز همین نکته است که اقساط وام بعد از چند سال، عملاً مستهلک می‌شود و قدرت خرید آن به‌شدت کاهش می‌یابد.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما