بازار فارکس چیست و چگونه کار می‌کند؟

اقتصاد 100- بازار تبادل ارز خارجی فارکس جایی است که ارز‌ها معامله می‌شوند. بارزترین ویژگی این بازار این است که بازار مرکزی ندارد. در عوض، معاملات ارز به‌صورت الکترونیکی و خارج از بورس (OTC) انجام می‌شود. تمامی تراکنش‌ها از طریق شبکه‌های کامپیوتری که معامله‌گران را در سراسر جهان به هم متصل می‌کند، انجام می‌شود.

بازار فارکس چیست و چگونه کار می‌کند؟

بازار‌های اصلی شبانه‌روز و پنج روز در هفته باز هستند (از یکشنبه ساعت ۵ عصر تا جمعه ساعت ۴ عصر). ارز‌ها در سراسر جهان معامله می‌شوند، اما بخش عمده‌ای از این معاملات در مراکز مالی اصلی انجام می‌شود. یک روز معاملاتی ۲۴ ساعته از منطقه آسیا و اقیانوسیه آغاز می‌شود، که با سیدنی شروع می‌شود و سپس به توکیو، هنگ کنگ و سنگاپور می‌رسد. سپس به اروپا، از جمله پاریس، فرانکفورت، زوریخ و لندن ادامه می‌یابد و در نهایت با جلسه معاملاتی ایالات متحده پایان می‌یابد. بازار فارکس در تمام اوقات بسیار پویا است و قیمت‌ها به طور مداوم تغییر می‌کنند.

بازار فارکس چگونه کار می‌کند؟

بازار فارکس یکی از دو بازاری است که به‌صورت مداوم و ۲۴ ساعته در روزهای هفته معامله می‌شود، بازار دیگر ارزهای دیجیتال است  هرچند بازار ارزهای دیجیتال حتی در آخر هفته نیز متوقف نمی‌شود.

به‌طور سنتی، بازار فارکس تحت تسلط شرکت‌های نهادی و بانک‌های بزرگ بود، اما در دهه گذشته محبوبیت آن در میان معامله‌گران خرد به طور قابل توجهی افزایش یافته است. با این حال، یک نکته مهم وجود دارد و آن این است که معامله‌گران تازه‌وارد به بازار، خیلی اوقات طعمه کلاهبرداران می‌شوند.

 

بازار فارکس کجاست؟

یکی از جنبه‌های جالب بازارهای فارکس جهانی این است که هیچ ساختمان فیزیکی به‌عنوان محل معامله ندارد. در عوض، بازارها از طریق مجموعه‌ای از پایانه‌های معاملاتی متصل و شبکه‌های کامپیوتری فعالیت می‌کنند. شرکت‌کنندگان در این بازارها شامل موسسات، بانک‌های سرمایه‌گذاری، بانک‌های تجاری و سرمایه‌گذاران خرد از سراسر جهان هستند.

چه کسانی در فارکس معامله می‌کنند؟

به گزارش اقتصاد۲۴ معاملات ارزی برای سرمایه‌گذاران خرد در گذشته پیچیده بود اما امروزه اینترنت این مشکل را حل کرده است. پیش از این، بیشتر معامله‌گران ارز شرکت‌های چندملیتی بزرگ، صندوق‌های پوشش ریسک یا افراد با دارایی خالص بالا بودند. در حالی که بانک‌های تجاری و سرمایه‌گذاری هنوز بیشتر معاملات در بازارهای فارکس را انجام می‌دهند، اکنون سرمایه‌گذاران حرفه‌ای و فردی نیز می‌توانند یک ارز را در برابر ارز دیگر به راحتی معامله کنند.

معاملات فارکس چیست؟

معاملات فارکس به معنای بهره‌گیری از تغییرات ارزش جفت ارزها است. به‌عنوان مثال، اگر فکر می‌کنید ارزش یورو در برابر دلار آمریکا افزایش می‌یابد، ممکن است دلار را به یورو تبدیل کنید. اگر ارزش یورو بالا برود، شما می‌توانید یورو خود را بفروشید و سود کنید.  

علاوه بر معاملات سفته‌بازانه، معاملات فارکس برای اهداف پوشش ریسک نیز استفاده می‌شود. افراد و شرکت‌ها از معاملات فارکس برای محافظت از خود در برابر نوسانات نامطلوب ارزی استفاده می‌کنند. برای مثال، شرکتی که در کشور دیگری فعالیت می‌کند ممکن است از معاملات فارکس برای بیمه کردن خود در برابر زیان‌های احتمالی ناشی از نوسانات نرخ ارز استفاده کند.

یک شرکت با انجام معاملات فارکس و تثبیت نرخ مناسب به‌صورت پیش‌دستانه می‌تواند از عدم قطعیت‌های مالی بکاهد و هزینه‌های ثابت‌تری در ارز داخلی خود داشته باشد. پوشش ریسک‌های ارزی بخش مهمی از کسب‌وکار بین‌المللی امروزی است.

معاملات فارکس دارای نقدینگی بالاست، به این معنا که خرید و فروش بسیاری از ارزها به‌راحتی انجام می‌شود بدون اینکه تأثیر زیادی بر ارزش آن‌ها بگذارد. علاوه بر این، معامله‌گران می‌توانند از اهرم استفاده کنند تا قدرت معاملات خود را افزایش دهند و با مقدار نسبتاً کمی پول موقعیت‌های بزرگی را کنترل کنند. با این حال، این اهرم می‌تواند زیان‌ها را نیز افزایش دهد، بنابراین معاملات فارکس نیازمند دانش، استراتژی و آگاهی از خطرات آن است که اگر از آن خبر نداشته باشید دچار ضرر و زیان می‌شوید.

معاملات فارکس جهانی است و شامل مراکز مالی در سراسر جهان می‌شود. این بدان معناست که ارزش ارزها تحت تأثیر رویدادهای بین‌المللی قرار می‌گیرد. شاخص‌های اقتصادی مانند نرخ بهره، تورم، ثبات ژئوپلیتیکی و رشد اقتصادی می‌توانند تأثیر زیادی بر قیمت ارزها داشته باشند. به‌عنوان مثال، اگر بانک مرکزی یک کشور نرخ بهره خود را افزایش دهد، ممکن است ارزش ارز آن کشور به دلیل بازدهی بالاتر سرمایه‌گذاری‌ها افزایش یابد.

به همین ترتیب، بی‌ثباتی سیاسی یا چشم‌انداز ضعیف رشد اقتصادی می‌تواند ارز را تضعیف کند. این روابط متقابل ارزها به این معناست که معاملات فارکس منعکس‌کننده تحولات اقتصادی و سیاسی جهانی است.

منبع:اقتصاد24
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما