ثبت نام وام ودیعه مسکن 1403 آغاز شد + شرط سنی عجیب برای دریافت وام ودیعه مسکن

اقتصاد 100- وام ودیعه مسکن یکی از تسهیلاتی است که دولت در اختیار مستاجران قرار داده است. برای دریافت وام ودیعه مسکن یک سری شرایط موجود است که چنانچه فرد تمامی شرایط را انجام دهد, میتواند این تسهیلات را استفاده کند.

ثبت نام وام ودیعه مسکن 1403 آغاز شد + شرط سنی عجیب برای دریافت وام ودیعه مسکن

معرفی سایت ثبت نام وام ودیعه مسکن saman.mrud.ir

سایت ثبت نام وام ودیعه مسکن یا همان سایت جامع اقدام ملی مسکن به نشانی saman.mrud.ir با هدف پیاده سازی طرح های مربوط به وام ودیعه مسکن روی کار آمد. این سامانه زیر نظر دولت فعالیت می کند و تمامی اطلاعات مربوط به ثبت نام افراد در این وام از طریق این سایت به مراجع مربوطه ارسال می شود.

کلیه افرادی که قصد ثبت نام و دریافت آن برای مستاجران را دارند، می بایست که به سامانه پیگیری وام ودیعه مسکن با کد ملی saman.mrud.ir ثبت نام کنند با وجود این سامانه، نیازی به مراجعه حضوری افراد برای ثبت نام اولیه در وام نمی باشد.

همچنین، تمامی اطلاعات مربوط به شرایط لازم برای ثبت نام وام ودیعه مسکن مستاجران در سایت www.tem.mrud.ir منتشر می شود. لازم به ذکر است که این سامانه، برای ثبت نام مسکن ملی نیز فعالیت می کند. لذا افراد می توانند به غیر از دریافت وام، در صورت دارا بودن شرایط لازم از طریق این سایت در مسکن ملی کشور ایران نیز ثبت نام نمایند.

دولت برای افراد کم در آمد و متقاضیانی که فاقد خانه ای برای سکونت هستند، طرحی را راه اندازی کرده تا این افراد بتوانند در صورت واجد شرایط با ثبت نام در سامانه ملی نهضت مسکن برای دریافت مسکن اقدامات لازم را انجام دهند./سامانه ها

نحوه ثبت نام وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳

متقاضیان، جهت دریافت و ثبت نام وام ودیعه مسکن مستاجران ۱۴۰۳، لازم است که ابتدا، شرایط ثبت نام این تسهیلات را در مرحله اول و مرحله دوم، داشته باشند و سپس، مراحل ثبت نام را در سامانه ثبت نام این تسهیلات، به نشانی اینترنتی tem.mrud.ir انجام دهند. در ادامه، در رابطه با نحوه ثبت نام وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳، توضیحات لازم آورده شده است.

۱ جهت ثبت نام وام ودیعه مسکن مستاجران، ابتدا وارد سایت tem.mrud.ir شوید. سپس، گزینه ثبت نام تسهیلات کمک ودیعه را انتخاب نمایید. شایان ذکر است، پیگیری وام ودیعه مسکن در مرحله دوم و بعد از ثبت نام نیز، از طریق همین آدرس، امکان پذیر می باشد.

۲ در این مرحله، قوانین و مقررات مربوط به تسهیلات کمک ودیعه، برای شما نمایش داده می شود. آن را با دقت مطالعه نموده و سپس، بر روی گزینه سبز رنگ متن بالا را مطالعه کردم و می پذیرم، بزنید.

برای ثبت نام وام ودیعه مسکن ، مستاجران سریعا اقدام کنند

۳ در این قسمت، کد ملی و شماره موبایل خود را وارد نموده و پس از وارد کردن کد امنیتی، گزینه مرحله بعد را انتخاب کنید.

۴ در این مرحله، مشخصات فردی خود را در کادر های مربوطه وارد کنید و سپس، گزینه مرحله بعد را بزنید.

۵ در این صفحه، می بایست با زدن علامت به علاوه سبز رنگ، افراد تحت تکفل خود را اضافه کنید.

۶ حال، برای تایید شماره موبایل شما، یک کد تایید به شماره همراه شما ارسال می شود که می بایست آن را در کادر مربوطه وارد نموده و پس از وارد کردن کد امنیتی، گزینه تایید را بزنید.

۷ در نهایت، پس از تکمیل مراحل ثبت نام، پیغام زیر که حاکی از آن است که مراحل ثبت نام شما موفقیت آمیز طی شده است، برای شما نمایش داده خواهد شد.

۱.۵ میلیون نفر در صف دریافت وام ودیعه مسکن!

البته نباید فراموش کرد که به هرحال، مثل تمام تسهیلات بخش مسکن، بانک های کشور استقبال چندانی از این وام نکرده اند اما واقعیت اینجاست که حتی خود دولت نیز پیش شرط های زیادی برای دریافت وام مزبور گذاشته که یکی از آن ها، شرط سنی برای زنان و مردان مجرد است.

مدیرکل دفتر طرح های نهضت ملی مسکن وزارت راه و شهرسازی در ابتدای امسال اعلام کرده بود که تا به آن روز، ۱ میلیون و ۶۵۴ هزار و ۳۶ نفر در سامانه مربوطه ثبت نام کرده اند و از این میان، ۱ میلیون و ۴۶۹ هزار و ۸۷۵ نفر حائز شرایط دریافت وام ودیعه مسکن شناخته شده اند.

شرایط وام ودیعه مسکن |راهنمای دریافت وام ودیعه مسکن مستاجران/همه چیز درباره دریافت وام اجاره مسکن

حدود ۴۰۰ هزار نفر وام ودیعه مسکن گرفته اند!

احمد خادمیان می گوید که از میان این حجم از متقاضیان، ۱ میلیون و ۳۳ هزار و ۳۵ نفر برای دریافت وام مزبور به بانک ها معرفی شده و فقط ۴۴۵ هزار و ۶۸ نفر موفق به دریافت این وام شده اند. به عبارت دیگر، فقط ۳۰ درصد کل واجدین شرایط وام ودیعه مسکن توانسته اند موانع سخت دولت و بانک ها را پشت سر گذاشته و وام مزبور را دریافت کنند.

صرف نظر از بانک ها که معمولآً به سختی حاضر به پرداخت وام قرض الحسنه می شوند، دولت نیز برای تسهیلات ودیعه مسکن شروط سفت و سختی گذاشته است. اولین شرط ثبت نام، این است که متقاضی، باید متاهل یا سرپرست خانواده باشد. به این ترتیب، تمام بانوانی که بالای ۳۵ سال سن دارند و در کنار خانواده زندگی نمی کنند و به عبارت دیگر، خودسرپرست هستند، می توانند وام مزبور را دریافت کنند.

رکود عمدی مسکن؛ قربانیان اصلی مستأجران هستند

به این ترتیب خیلی از بانوانی که ممکن است به دلیل دانشجو بودن یا هر دلیل دیگری از خانواده جدا شده اند و زیر ۳۵ سال می باشند، از این فهرست خط می خورند و نمی توانند وام مزبور را دریافت نمایند.

وضعیت آقایان نیز دست کمی از بانوان مجرد ندارد. اول از هر چیزی باید بدانید که شرط سنی دریافت وام ودیعه مسکن برای آقایان مجرد، بالای ۴۵ سال است. به این ترتیب مردانی که طلاق گرفته اند یا مجرد می باشند و یا در گذشته، سرپرست خانواده بوده اند اما حالا به دلیل طلاق یا فوت همسر، مجرد می باشند نیز، می توانند برای دریافت تسهیلات مزبور ثبت نام کنند.

دومین شرط مهم دولت برای مشمول قرار دادن متقاضیان وام مزبور، داشتن اجاره نامه رسمی است. این اجاره نامه باید در سامانه معاملات و املاک کشور ثبت شده باشد و کد رهگیری آن نیز اخذ شود. قرارداد اجاره متقاضی وام هم باید دست کم تا پایان زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن معین شده باشد.

گرچه پیشنهاد ارائه وام به مستاجران، گام مثبتی بود اما واقعیت اینجاست که بعد از طی شدن هفت خان رستم دولت و بانک ها، دیگر نمی توان آن را یک وام موثر و همه شمول دانست. در حقیقت بخش زیادی از جامعه مستاجران از دریافت وام مزبور محروم هستند. مثلاً مجردهای زیر ۳۵ سال به هیچ وجه نمی توانند وام ودیعه مسکن را دریافت کنند. این در حالیست که بخش بزرگی از مستاجران شهرهای بزرگ را همین قشر تشکیل می دهند.

واقعیت اینجاست که بخش عظیمی از امکانات آموزشی، شغلی، رفاهی و…در تهران واقع شده و به همین دلیل است که مجردهای سراسر کشور برای تحصیل یا یافتن شغل به آن مهاجرت می کنند. تا زمانی که دولت آن ها را به رسمیت نشناسد و وام ودیعه را برای آنان نیز در نظر نگیرد، مشکلات اجاره نشینی آن ها پابرجا خواهد ماند.

بر هیچکس پوشیده نیست که دست و پنجه نرم کردن با غول تورم اجاره، فقط مختص خانواده ها نیست و بسیاری از مجردهای کشور نیز که به هر دلیلی ناچار به زندگی تنهایی شده اند، به مصاف این غول رفته اند.

همین موضوع باعث شده که خیلی از آن ها، واحدهای استیجاری خود را به اشتراک گذاشته و به دنبال یافتن همخانه باشند تا هزینه های اجاره نشینی را با آن ها تقسیم کنند./پرژن سازه

منبع:اندیشه معاصر

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما