با افزایش قیمت این محصول قیمت خانه دو برابر می شود

اقتصاد 100- در اوایل مرداد ماه، قطعی برق در کارخانه‌ها باعث افزایش بیش از ۹۰ درصدی قیمت سیمان شد که منجر به اعتراضات شدید انبوه سازان و سازندگان مسکن در برابر گرانی سیمان شد.

با افزایش قیمت این محصول قیمت خانه دو برابر می شود

در مرداد ماه امسال به یکباره قیمت سیمان پاکتی حتی به ۲۰۰ هزار تومان هم رسید و کارخانه های سیمان اعلام کردند که به دلیل قطعی برق، اکثر خطوط تولید خاموش است و بازار مصالح ساختمانی نیز با حجم بالایی از تقاضا قیمت سیمان را افزایش داده است.

در همان روزها اعلام شد که طی یک هفته اخیر سیمان دیگر در بازار نیست و کمبود سیمان عاملی برای تعطیلی کارگاه‌های تولید مسکن کشور شده است.

فرشید پورحاجت دبیر کانون سراسری انبوه سازان کشور در پاسخ به این پرسش که آیا اوضاع بازار سیمان بهبود پیدا کرده است؟ گفت: بازار سیمان این روزها وضعیت خوبی دارد و می توان گفت که سیمان در بازار به خوبی و وفور یافت می شود.

او در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت سیمان کاهش یافته است؟ گفت: قیمت سیمان کاهش یافته است و باید هم کاهش پیدا کند. موضوعی که بسیار حائز اهمیت است این است که شرکت های تولید کننده بزرگ سیمان و بورس که همواره گفته ایم ساز و کار درستی ندارد در کنار همدیگر و همسو با هم، هر زمان که می خواهند قیمت سیمان را افزایش می دهند.

قیمت-فولاد

پورحاجت در پاسخ به این پرسش که کمبود سیمان از سوی تولیدکننده ها قطعی برق اعلام شده بود؟ گفت: اگر کمبود سیمان و افزایش قیمت سیمان رخ می دهد به این نکته بر می گردد که شرکت های تولیدکننده سیمان در این مقطع عملکرد قابل دفاعی ندارند. چرا که شرکت ها و کارخانه های سیمان و فولاد باید نیروگاه برق احداث کنند و متاسفانه به این موضوع هیچ توجهی نمی کنند.

دبیر کانون سراسری انبوه سازان کشور با اشاره به اینکه شرکت های تولید کننده سیمان در تابستان اعلام می کنند برق ندارند و در زمستان می گویند گاز نداریم تاکید کرد: ۷۳ کارخانه تولید سیمان در کشور داریم و در رتبه دهم تولیدکننده سیمان در دنیا قرار داریم. پس نباید با یک نوسان کوچک و قطعی برق به یکباره با کمبود سیمان و افزایش ۹۰ درصدی قیمت سیمان در بازار مواجه شویم.

سیمان

قیمت سیمان در خُرده فروشی در حال حاضر کیسه ای ۱۳۰ هزار تومان

پورحاجت در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر قیمت سیمان در خُرده فروشی چقدر است؟ گفت: قیمت سیمان در خُرده فروشی در حال حاضر کیسه ای ۱۳۰ هزار تومان است. در حالیکه قبل از افزایش قیمت زیر ۱۰۰ هزار تومان بود. حالا با آرام شدن بازار سیمان، قیمت سیمان به آن قیمت قبلی بازنگشته است.

او در پاسخ به این پرسش که به نظر می رسد قیمت تمام شده مسکن نیز دستخوش تغییراتی در دو ماه گذشته شده باشد؟ گفت: آمارهای اعلام شده از سوی بانک مرکزی نشان داد که قیمت مصالح ساختمانی ۲ تا ۱۶ درصد افزایش داشته است اما باید اذعان کرد که رشد قیمت تمام شده بیش از این اعداد است.

پورحاجت ادامه داد: نکته ای که حائز اهمیت است این است که به نظر می رسد اگر اتفاق خاصی رخ ندهد بازار مسکن در یک آرامش به سر ببرد و تورم مسکن فروکش کند. ثبات قیمت مسکن به نفع همه است.

وی با اشاره به اینکه خدا کند اتفاق خاص اقتصادی رخ ندهد و قیمت مسکن هم افزایش نیابد افزود: ثبات قیمت مسکن به نفع تولیدکننده است چرا که انبوه سازان نیز از بدنه جامعه هستند و بی ثباتی قیمت به نفع هیچ کسی نیست.

خروج-سیمان

تاثیر رشد قیمت مصالح ساختمانی بر گرانی مسکن

افزایش قیمت مصالح ساختمانی می‌تواند به طور مستقیم تأثیر گرانی در قیمت مسکن داشته باشد. زیرا هر چه قیمت مصالح از جمله سیمان، فولاد، چوب و سایر مواد ساختمانی افزایش یابد، هزینه ساخت و ساز نیز بالا می‌رود. این امر می تواند به تحقق یکی یا تعدادی از موارد زیر منجر شود:

افزایش هزینه ساخت: افزایش قیمت مصالح ساختمانی باعث افزایش هزینه‌های ساخت و ساز می‌شود که این هزینه‌ها به طور مستقیم بر قیمت نهایی مسکن تأثیر می‌گذارد.

کاهش تقاضا: گرانی مصالح ساختمانی ممکن است منجر به کاهش تقاضا برای خرید مسکن شود زیرا هزینه‌های ساخت برای سازندگان و خریداران نهایی بیشتر می‌شود.

نوسانات قیمت: نوسانات قیمت مصالح می‌تواند باعث عدم پیش‌بینی قیمت نهایی مسکن و ایجاد نارضایتی در بازار مسکن شود.

بنابراین، افزایش قیمت مصالح ساختمانی می‌تواند به طور مستقیم و غیرمستقیم بر گرانی مسکن تأثیر بگذارد.

علاوه بر افزایش قیمت مصالح ساختمانی، عوامل دیگری نیز می‌توانند بر قیمت مسکن تأثیر گذاشته و آن را تحت تأثیر قرار دهند. برخی از این عوامل عبارتند از:

عرضه و تقاضا: افزایش تقاضا برای مسکن و کاهش عرضه می تواند به افزایش قیمت منجر شود و برعکس، کاهش تقاضا و افزایش عرضه می تواند به کاهش قیمت منجر شود.

قیمت-مسکن

سیاست‌های دولتی: تصمیمات دولت مانند تسهیلات مالی، مالیات، تنظیم‌های ساخت و ساز و سیاست‌های مسکن می توانند بر قیمت مسکن تأثیر بگذارند.

موقعیت مکانی: موقعیت جغرافیایی، نزدیکی به امکانات و خدمات عمومی، مناظر طبیعی و... می‌توانند قیمت مسکن را تحت تأثیر قرار دهند.

تغییرات قوانین و مقررات: تغییر در قوانین ساخت و ساز، مقررات ساختمانی و محیطی می‌تواند به تغییر در هزینه‌ها و در نهایت قیمت مسکن منجر شود.

توسعه‌های شهری: رشد شهری، توسعه زیرساخت‌ها، ترافیک و حمل و نقل ممکن است بر تقاضا و قیمت مسکن تأثیر بگذارد.

این عوامل به طور ترکیبی و تعاملی می‌توانند باعث تغییرات گسترده در قیمت مسکن شوند.

منبع:گسترش نیوز

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما