دو خبر خوب برای بازنشستگان تامین اجتماعی

اقتصاد 100- دو خبر خوب برای بازنشستگان تامین اجتماعی داریم که علاوه بر مطالعه آن، سایت جدید فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی و اعلام فرمول افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را می خوانید و جدول مرتبطت با آن را که در انتها ارائه داده ایم، مشاهده خواهید کرد. یادآور می شویم که نشست مشترک مدیرعامل محترم سازمان تامین اجتماعی دکتر میرهاشم موسوی، و رئیس، اعضای هیئت مدیره و بازرسین کانون عالی کشوردر دفترمدیرعامل سازمان برگزار شد.

دو خبر خوب برای بازنشستگان تامین اجتماعی

جلسه مشترک مدیرعامل محترم سازمان تأمین‌ اجتماعی میرهاشم موسوی با رئیس ،اعضای هیئت مدیره و بازرسین کانون عالی کشور یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ رآس ساعت ۱۲در محل دفتر مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی برگزار شد.

دو خبر خوب برای بازنشستگان تامین اجتماعی

این جلسه با حضور معاونت حقوقی، معاونت فرهنگی و معاونت بیمه ای سازمان تامین اجتماعی و کارشناسان این سازمان برگزار شد.

به گزارش اندیشه معاصر، رئیس ،اعضای هیئت مدیره و بازرسین کانون عالی پس از بحث و تبادل نظر با مدیرعامل محترم سازمان تامین اجتماعی به توافق رسیدند تا احکام متناسب سازی بر اساس مفادبند۱ برنامه هفتم توسعه هم برای سایرسطوح وهم برای حداقل بگیران صادر گردد.

مدیرعامل محترم سازمان تامین اجتماعی در این جلسه اعلام آمادگی کردند که با مشارکت و همفکری نمایندگان کانون عالی کشور و سازمان احکام متناسب سازی برای بازنشستگان سایر سطوح وجامعه حداقل بگیرصادر میگردد و سازمان نیز بر اساس طرح دو فوریتی دولت به مجلس متناسب سازی برنامه هفتم را برای حداقل بگیران محترم نیز همانندسایر سطوح اعمال خواهدکرد.

اجرای متناسب سازی برنامه هفتم توسعه در راستای پرداخت ۳ میلیون تومان علی الحساب به سایر سطوح و حداقل بگیران که در تیر ماه صورت گرفته عملیاتی خواهدگردید و نهایتاً پس از صدور احکام متناسب سازی باقیمانده ۴۰ درصد متناسب سازی درسال اول برنامه هفتم توسعه به بازنشستگان مشمول این طرح پرداخت خواهد گردید

مدیر مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تاکید کردند این سازمان آمادگی کامل را برای صدور احکام همسان سازی حقوق بازنشستگان بر اساس مفاد بند ۱ برنامه هفتم توسعه ورعایت الزامات قانونی آن دارد که به حول قوه الهی با همکاری و همفکری کانون عالی کشور به زودی احکام متناسب سازی صادر خواهد گردید

با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری استان کردستان مسائل و مشکلات حوزه بازنشستگی مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان کردستان در نشست با عبداله رشیدی پور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کردستان و با حضور روسای کانون های بازنشستگان به بررسی مسائل و مشکلات حوزه بازنشستگی و پیگیری مطالبات بازنشستگان پرداختند.

محمد احمدی مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان ضمن خیرمقدم و عرض تشکر از توجه و پیگیری مشکلات بازنشستگان توسط آقای رشیدی پور معاون توسعه استانداری ، به بیان مشکلات و مسائل و خدمات به بازنشستگان در استان پرداخت .

محمد احمدی همچنین به پرداخت وام ضروری و وام ازدواج فرزندان بازنشستگان اشاره کرد.

دو خبر خوب برای بازنشستگان تامین اجتماعی

مدیر صندوق بازنشستگان کشوری استان در پایان به برخی مطالبات بازنشستگان استان از جمله اجرایی شدن ماده ۸۵ قانونی مدیریت خدمات کشوری، موضوع صدور احکام متناسب سازی حقوق بازنشستگان طبق برنامه هفتم توسعه، پرداخت رفاهیات به بازنشستگان همچون شاغلین توسط دستگاه های اجرایی، پرداخت و خواهان همکاری و مساعدت معاون استاندار در پیگیری مسایل مطروحه شد.

رشیدی پور در این دیدار با اشاره به جایگاه ویژه و با اهمیت بازنشستگان در جامعه بویژه در استان کردستان بیان داشت: بازنشستگان در جامعه ما از ارزش و جایگاه ویژه ای برخوردارند و تا جایی که توان داریم باید به آنان خدمت نمود و مطالبات آنان را پیگیری کرد و قول مساعد را در خصوص پیگیری و ابلاغ مصوبات این نشست خصوصا دستورالعمل ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری به کلیه دستگاههای اجرایی مشترک صندوق بازنشتگی را دادند.

پرداخت حقوق شهریورماه

پرداخت حقوق شهریورماه آخرین خبر مربوط به بازنشستگان تامین اجتماعی است که واریز آن از ۲۰ شهریور آغاز و تا پایان ماه ادامه دارد. با اینحال، همسان‌سازی هنوز اجرا نشده است.

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از جمله مهم‌ترین وعده‌هایی بود که در خلال برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی به تصویب نمایندگان رسید.

مصوبه مجلس نشان می‎‌‌دهد که افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان طی ۳ سال با فرمول تعیین شده، باید از ابتدای امسال به اجرا درمی‌آمد، اما الان در میانه تابستان قرار داریم و سکان امور به دولت چهاردهم واگذار شده و اجرای این امر همچنان مبهم است.

آخرین اخبار درباره بازنشستگان مربوط به واریز حقوق ماهانه آنهاست که از بیستم شهریورماه وارد حساب گروهی از آنها شده است.

آنگونه که سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده: «پرداخت حقوق شهریور ماه بازنشستگان، مطابق ماه‌های پیشین از بیستم شهریور ماه و با پرداخت مستمری بخش اول بازنشستگانی که نام خانوادگی آنان با حرف «الف» شروع می‌شود؛ آغاز خواهد شد و مستمری بخش دوم بازنشستگان با حرف «الف» نیز روز «۲۱ شهریور ماه» پرداخت خواهد شد.»

حقوقشهریور ماه بازنشستگان تا ۳۱ شهریور ماه بر اساس حروف الفبا پرداخت خواهد شد و بازنشستگان همکار سازمان تامین‌ اجتماعی، آخرین گروه هستند که پرداختی این ماه خود را دریافت می‌کنند.

سایت جدید فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی

ورود به سایت فیش مستمری تامین اجتماعی fishmostameri.tamin.ir

به گزارش اندیشه معاصر، یکی از مهم ترین خدماتی که سازمان تامین اجتماعی به بیمه شدگان پس از رسیدن به سن بازنشستگی در سال ۱۴۰۳ ارائه می نماید، پرداخت مستمری بازنشستگی است. بازنشستگان محترم برای دریافت فیش حقوقی مستمری ۱۴۰۳ خود می بایست ابتدا اقدام به ثبت نام در سامانه تامین اجتماعی نموده و سپس از طریق صفحه کاربری خود در همان سامانه فیش حقوقی مستمری خود را دریافت نمایند.

سامانه فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی

https://es.tamin.ir

حتما مشتریان سازمان تامین اجتماعی می دانند که بیمه شدگان تامین اجتماعی به منظور دریافت مستمری بازنشستگی، ماهانه مبلغی را تحت عنوان حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی می پردازند. در همین راستا پس از گذشت حداقل سابقه پرداخت حق بیمه پیش از بازنشستگی و یا رسیدن به سن مقرر طبق قانون تامین اجتماعی می توانند مستمری بازنشستگی دریافت نمایند.

سوالی که در اینجا مطرح می شود آن است که بازنشستگان و مستمری بگیران ۱۴۰۳ از چه طریقی می توانند فیش حقوقی خود را دریافت و مشاهده نمایند؟ از آنجا که این روزها اکثر خدمات به صورت الکترونیکی صورت می گیرد، سازمان تامین اجتماعی امکان مشاهده و دریافت فیش حقوقی را برای مستمری بگیران به صورت اینترنتی و بدون نیاز به مراجعه حضوری فراهم آورده است. در ادامه به توضیحات کاملی در خصوص فیش حقوقی مستمری بگیران و بازنشستگان پرداخته شده است.

سایت جدید فیش حقوقی تامین اجتماعی

فیش حقوقی مستمری بگیران و زمان دریافت آن

براساس قانون تامین اجتماعی : “بازنشستگی یعنی عدم اشتغال بیمه شده به کار به سبب رسیدن به سن بازنشستگی در این قانون .” همانطور که مشتریان سازمان تامین اجتماعی می دانند پس از آنکه بیمه شدگان تامین اجتماعی به سن یا به شرایط لازم برای بازنشستگی که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت می رسند، مستمری بازنشستگی دریافت می نمایند.

فیش حقوقی مستمری بگیران

در واقع به بیان ساده تر حق بیمه های کسر شده از حقوق در طول سال های اشتغال افراد پس از دوران بازنشستگی به صورت مستمری ماهانه به آن ها بازگردانده می شود. براساس قانون تامین اجتماعی برای رسیدن و احراز بازنشستگی و دریافت حکم بازنشستگی دو نکته بسیار مهم مد نظر قرار می گیرد :

۱- رسیدن به سن مقرر در قانون که بر اساس قانون کشور ما شصت سال برای مردان و پنجاه و پنج سال برای زنان می باشد.

۲- داشتن سنوات پرداخت حق بیمه ماهانه به میزان مشخص شده در قانون.

البته این قانون استثنائاتی نیز در رابطه با دریافت حکم بازنشستگان تامین اجتماعی، دارد از جمله آنکه اگر کسی سی سال تمام سابقه پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی داشته باشد در حالتی که سن مردان به پنجاه سالگی و سن زنان به چهل و پنج سالگی رسیده باشد، می توانند تقاضای بازنشستگی نمایند. همچنین کسانی که دارای ۳۵ سال سابقه پرداخت حق بیمه باشند، می توانند بدون داشتن شرایط سنی بازنشست شوند.

مستمری بازنشستگی ۱۴۰۳ ، از زمانی محاسبه و پرداخت خواهد شد که سازمان تامین اجتماعی، ترک کار بیمه شدگان را به کارفرمای ایشان اعلام نماید. لازم به ذکر است که در مورد کسانی که کارفرما ندارند و در خصوص مشاغل آزاد یا بیمه شدگان اختیاری، مستمری بازنشستگی از زمانی پرداخت خواهد شد که بازنشستگی مورد تایید شعبه بیمه تامین اجتماعی قرار گیرد.

به گزارش اندیشه معاصر، پس از شروع پرداخت مستمری ۱۴۰۳، بازنشستگان می توانند فیش حقوقی خود را بر روی سامانه تامین اجتماعی مشاهده نمایند. پیش شرط مشاهده و دریافت فیش حقوقی مستمری بگیران، ثبت نام در سامانه تامین اجتماعی می باشد. کاربران با مطالعه مقاله ذیل می توانند از نحوه ثبت نام در این سامانه اطلاع پیدا کنند.

دریافت فیش حقوقی بازنشستگان با کد ملی ۱۴۰۳

افراد پس از آنکه از سازمان یا شرکتی بازنشسته شوند ابتدایی ترین چیزی که هر ماه به آن نیاز پیدا می کنند ریز دستمزد و کسورات و جدول حقوق دریافتی و در اصطلاح همان فیش حقوق بازنشستگی می باشد.

به دلیل اینکه دیگر در شرکت یا نهاد خاصی استخدام نمی باشند آن شرکت نمی تواند برای بازنشستگان فیش حقوقی صادرنماید و تنها از آن مرجعی که حقوق دریافت می کنند فیش حقوقی ۱۴۰۳ خود را از طریق آن سازمان مشاهده و دریافت نمایند. بازنشستگانی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی می باشند می توانند به راحتی با استفاده از کد ملی خود از همان سازمان تامین اجتماعی فیش حقوقی خود را مشاهده و دریافت نمایند./اندیشه معاصر

اعلام فرمول افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

هر ساله محاسبات افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در فروردین ماه انجام می‌گیرد و متناسب با افزایش ۳۵ درصدی دستمزد کارگران، مستمری بازنشستگان نیز به همین میزان افزایش پیدا می‌کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: هر ساله محاسبات افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در فروردین ماه انجام می‌گیرد و امسال نیز همین روند ادامه می‌یابد و متناسب با افزایش ۳۵ درصدی دستمزد کارگران، مستمری بازنشستگان نیز به همین میزان افزایش پیدا می‌کند.

به گفته حسن ایزدان، بازرس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران، افزایش مستمری بازنشستگان کارگری تابع قوانین مشخص خود است و می‌تواند از افزایش مزد کارگران شاغل که در شورایعالی کار مصوب شده، بیشتر باشد

منبع:اندیشه معاصر

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما