نماینده مجلس: تنها بانک‌ها از تورم سود می‌برند و ضرر نمی‌کنند!

اقتصاد 100- محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به دفاع وزیر اقتصاد و امور دارایی در رابطه با ارائه تسهیلات بانک‌ها به کارمندان خود و همچنین توجه به اصل نظارت بانکی بر مبنای ابلاغ قوانین جدید بانک مرکزی، گفت: باید تاکید کنم که بانک‌ها زیر مجموعه وزارت اقتصاد و امور دارایی هستند، لذا آقای همتی در اظهار نظر خود و پیرو انتشار اخبار در زمینه تسهیلات بانک‌ها به کارمندان خود، قصد داشتند دفاعی از کارمندان بانکی انجام دهند تا این کارمندان خیلی در فضای جامعه دچار مشکل نشوند.

نماینده مجلس: تنها بانک‌ها از تورم سود می‌برند و ضرر نمی‌کنند!

نماینده مردم «تربت حیدریه» در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با این حال باید همه قبول کنیم که متأسفانه نظارتی بر بانک‌های کشور وجود ندارد و آقای همتی هم بر این مسئله تاکید داشتند و اذعان کردند که ما وقتی می‌خواهیم به بانک‌ها مجوز دهیم، سخت‌گیری کرده ولی پس از آن دیگر با بانک‌ها کاری نداریم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب و ابلاغ قانون بانک مرکزی، بیان کرد: این قانون از سال گذشته ابلاغ شد. در حال حاضر بانک مرکزی اختیارات قانونی لازم در رابطه با اعمال نظارت بر سیاست‌های پولی بانک‌ها را دارد و می‌تواند نظارت مناسبی در این بخش داشته باشد.

وی با بیان اینکه پیرو قانون جدید بانکی، ابزارهای نظارتی لازم برای بانک مرکزی تعریف شده است، گفت: این ابزارهای نظارتی به نحوی است که حتی هیئت عالی بانک مرکزی می‌توانند یک بانک را تا مرحله تعطیلی، تعلیق و محدودیت ترازنامه نیز پیش ببرند و در حال حاضر بانک مرکزی اختیارات لازم برای نظارت بر بانک‌ها را دارد و کاملاً می‌تواند بر رویکردهای بانک‌ها ورود کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به مواد ۹ و ۱۰ برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: این مواد مربوط به عملکرد بانک مرکزی بود و در این بخش احکام نظارتی و بازدارنده خوبی به تصویب رسیده است. انتظار داریم آقای همتی پیرو وعده‌هایی که به مجلس دادند، بتوانند نظارت بر بانک‌ها را بیشتر کنند.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلاتی از قبیل نقدینگی و کاهش ارزش پول ملی در کشور، بیان کرد: به واقع در شکل‌گیری این مشکلات، مردم شاید یک دهم درصد مقصر باشند، اما مقصر اصلی نظامانی است که بر آنها نظارتی وجود ندارد و این‌ها به خلق پول و افزایش نقدینگی نیز دامن می‌زنند و متأسفانه دود این تصمیمات به چشم مردم می‌رود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در مصاحبه‌ای با خانه ملت تصریح کرد: همچنین باید تاکید کنم که بانک‌ها تنها مجموعه‌ای هستند که از تورم نیز سود می‌برند و ضرر نمی‌کنند و تورم برای آنها منافعی هم ایجاد می‌کند. امیدواریم آقای همتی با تجاربی که در بانک مرکزی کسب کردند و آثار ناترازی‌ها و بی‌انضباطی‌ها را شاهد بودند، اتفاقات خوبی را در حوزه نظارتی بانک‌ها رقم بزنند.

منبع:فردانیوز



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

به نظر شما قبل از منطقی کردن قیمت بنزین کدام کار در اولویت است؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما