صفر تا صد دریافت وام قرض الحسنه از تمام بانک‌های ایران

اقتصاد 100- گرفتن وام قرض الحسنه نسبت به سایر تسهیلات بانکی سریعتر انجام می‌شود، برای همین اغلب افراد ترجیح می‌دهند که از طریق این روش به اهداف مالی خود جامه عمل بپوشانند. اما آیا درباره شرایط، مدارک و نحوه دریافت این تسهیلات اطلاعاتی دارید؟

صفر تا صد دریافت وام قرض الحسنه از تمام بانک‌های ایران

وام قرض الحسنه چیست؟

برای آشنایی با مفهوم وام قرض الحسنه ابتدا باید معنای وام را درک کنید. در واقع وام به مبلغی می‌گویند که از طرف بانک یا یک مؤسسه مالی به مشتریان واجد شرایط قرض داده می‌شود تا با استفاده از آن بتوانند نیاز‌ها و مشکلات مالی خود را برطرف کنند. در نقطه مقابل شما باید اقساط این تسهیلات را در موعد مقرر پرداخت کرده و مبلغی را هم به‌عنوان نرخ بهره بپردازید. وام قرض الحسنه به نوعی از تسهیلات می‌گویند که به‌صورت نیکوکارانه در اختیار افراد نیازمند قرار می‌گیرد.

در وام قرض الحسنه ازدواج و تهیه جهیزیه تا سایر تسهیلات مرتبط، دیگر نیازی نیست که فرد مبلغ مورد نظر را به‌همراه سود بانکی آن بازپرداخت کند. این تسهیلات را به‌منظور تأمین نیاز‌های ضروری و عمومی افراد در نظر گرفته‌اند. تمام اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند با ارائه برخی مدارک و‌داشتن بعضی شرایط این تسهیلات را دریافت کنند.

بررسی تفاوت وام قرض الحسنه با سایر وام ها

وام قرض الحسنه پایان خدمت و تسهیلات مرتبط با سایر تسهیلات تفاوت‌های مهمی دارند که از جمله آنها عبارتند از:

نداشتن نرخ بهره در بازپرداخت

این نوع تسهیلات به‌صورت صفر درصد در اختیار مشتری قرار می‌گیرد و وی دیگر نیازی نیست به‌همراه بازپرداخت مبلغی اصلی، مبلغی را هم به عوان سود پرداخت کند.

اهداف تسهیلات

مؤسسه‌ها و بانک‌ها این تسهیلات را صرفاً برای اهداف خیرخواهانه در اختیار مشتری‌ها قرار می‌دهند، در صورتی که در سایر موارد هدف کسب سود مالی است.

شرایط بازپرداخت منعطف

وام قرض الحسنه پاسارگاد و سایر بانک‌ها شرایط بازپرداخت انعطاف‌پذیری دارند و می‌توانند مبلغ دریافتی را بر اساس نیاز خود انتخاب کنند.

وام قرض الحسنه به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

تمام کسانی که به بالا سن قانونی یعنی 18 سال رسیده‌اند، می‌توانند برای درخواست این قرض از بانک‌ها اقدام کنند؛ البته که مؤسسه‌ها مبالغ بالاتر را فقط در اختیار افرادی می‌گذارند که پول مازاد دارند. این افراد با گذاشتن پول خود در سپرده بانک به مدت چندین ماه می‌توانند مبالغ بالاتر را از آنها بگیرند. خوشبختانه بانک‌های مختلفی هم هستند که این قرض را به مشتریان خود می‌دهند که از جمله آنها می‌توان به سپه، پاسارگاد، ملی و … اشاره کرد.

آشنایی با انواع وام قرض الحسنه

هر فرد متناسب با شرایط خود نیاز‌های مالی خاصی دارد، برای همین بانک‌ها این تسهیلات را در چند نوع مختلف قرار داده‌اند:

کمک هزینه تحصیلی

به تسهیلاتی که برای تأمین مخارج تحصیل و زندگی در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد، وام کمک هزینه تحصیلی نام دارد. مبلغی که در اختیار دانشجو قرار می‌گیرد، کاملاً بر اساس مقطع تحصیلی او تعیین می‌شود. مثلاً دانشجویان مقطع کارشناسی 3 میلیون تومان، مقاطع کارشناسی ارشد 5 میلیون تومان و مقطع دکترا 7 میلیون تومان امکان دریافت وام دارند.

درمانی

متأسفان به‌دلیل وجود تحریم‌ها قیمت برخی از دارو‌های وارداتی به‌شکل قابل‌توجه‌ای افزایش پیدا کرده است. این افزایش قیمت باعث می‌شود تا مردم در خرید آنها ناتوان باشند، از این رو بانک‌ها به آنها از طریق وام‌های قرض الحسنه کمک مالی می‌کنند.

شرایط این تسهیلات در بانک‌های مختلفی متفاوت است، مثلاً برخی بانک‌ها مبلغ 30 میلیون تومان را با مدت پرداخت 36 ماه تعیین می‌کنند؛ برای همین شما باید درباره آنها به‌صورت کامل از کارشناس‌های بانک موردنظر پرس‌وجو کنید.

تأمین ابزار کار

کسب‌و‌کار‌هایی که قصد اشتغال‌زایی و تأمین ابزار‌ها و وسایل موردنیاز خود را دارند، کافیست برای دریافت وام قرض الحسنه اقدام کنند تا بانک‌ها این قرض را در اختیار آنها بگذارند. کشاورزان، دامپروران و تولیدی‌ها برای دریافت این تسهیلات در اولویت هستند.

وام ضروری

در برخی موارد فرم برای رفع نیاز‌های فوری و ضروری خود باید مبلغی را تهیه کند که کافیست برای تأمین آن از وام قرض الحسنه کمک بگیرد. این نوع تسهیلات تا به امروز تا سقف 300 میلیون تومان پرداخت می‌شوند.

بدون ضامن

به تسهیلاتی که برای دریافت آنها هیچ اجباری جهت داشتن ضامن نیست، وام قرض الحسنه بدون ضامن می‌گویند. بانک‌ها و مؤسسه‌های مالی برای اعطای این تسهیلات معمولاً میزان اعتبار فرد را در نظر می‌گیرد و بر اساس آن تسهیلات را در اختیار وی می‌گذارند.

تمامی بانک‌ها یک شرایط معین را برای پرداخت این نو تسهیلات در نظر می‌گیرند؛ مثلاً بانک‌ها از شما می‌خواهند که در ازای دریافت این وام حقوق و مستمری ماهانه را به این بانک ارائه دهید یا چک یا سفته‌ای را در اختیار آنها بگذارید.

بدون سپرده

برخی از بانک‌ها برای اینکه مبلغی را به‌عنوان وام قرض الحسنه در اختیار مشتری بگذارند، از او می‌خواهند که سپرده‌گذاری انجام دهد؛ به‌همین دلیل اغلب مشتری‌ها از دریافت این تسهیلات خودداری می‌کنند. از این رو برخی از مؤسسه‌های دیگر برای از بین بردن این مشکل شرایطی را تحت عنوان اعطای وام بدون سپرده به‌وجود اورده‌اند تا مشتری‌ها دیگر مجبور به بازکردن سپرده در مؤسسه موردنظر نباشند.

رونق تولید

به تسهیلاتی که بانک‌ها برای بنگاه‌های تولیدی در ابعاد کوچک، متوسط و بزرگ نیمه‌تمام با پیشرفت 60 درصد در نظر می‌گیرند، وام رونق تولید می‌گویند. این تسهیلات با اهداف مختلفی در اختیار این بنگاه‌ها قرار می‌گیرد که از جمله آنها می‌توان به نوسازی، بازسازی یا تکمیل واحد‌های تولیدی، تأمین بودجه برای گردش اقتصادی و … اشاره کرد.

ازدواج

به‌دلیل وضعیت بد اقتصادی کشور در چند سال اخیر جوانان کمتر ترجیح می‌دهند که ازدواج کنند. دولت و بانک‌ها برای رفع این معضل شرایطی را با نام وام ازدواج معرفی کرده‌اند. با این وام مبلغی در اختیار زوج‌های جوان قرار می‌گیرد تا از طریق آن بتوانند از عهده مخارج اولیه زندگی خود برآیند.

فرزندآوری

هزینه‌های زندگی صرفاً شامل ازدواج نمی‌شود و بعد از ازدواج مشکلات دیگری برای زوجین به‌وجود می‌آید؛ یکی از این مشکلات عدم توانایی مالی برای پرداخت هزینه‌های فرزند است. در واقع اگر زوجین بخواهند فرزندی را به دنیا بیاورند، دریگر هزینه‌های زیادی می‌شوند؛ به همین منظور دولت تسهیلاتی را با نام وام فرزندآوری در نظر گرفته تا این مشکل آنها را برطرف کند.

این وام به پدرانی تعلق می‌گیرد که فرزند خود را بعد از سال 1400 به دنیا آورده‌اند. این تسهیلات فقط مربوط به یک فرزند نیست و پدر می‌تواند برای فرزندان دیگر خود نیز آن را دریافت کند.

وام یارانه بگیران

این تسهیلات برای افرادی در نظر گرفته شده است که از دولت یارانه دریافت می‌کنند. در این نوع وام‌ها، بانک‌ها کارت یارانه یا یارانه نقدی را از متقاضی‌ها دریافت می‌کنند تا مبلغی را در اختیار آنها بگذارند. این وام برای همه نیست و بر اساس آخرین اخبار صرفاً مستمری بگیران تأمین اجتماعی امکان دریافت آن را دارند.

در این نوع وام نیازی به ضامن نیست و در اغلب موارد بانک‌ها از مشتری‌ها می‌خواهند که یارانه نقدی خود را به‌عنوان ضمانت در اختیار بانک بگذارند.

شرایط دریافت وام قرض الحسنه چیست؟

برای وام قرض الحسنه نمی‌توان یک مبلغ دقیق را عنوان کرد، چون مبلغ بر اساس نوع تسهیلات و بانکی که قصد دریافت تسهیلات از آن را دارید، تعیین می‌شود. مثلاً وام قرض الحسنه طرح مهربانی بانک ملی با سقف 300 میلیون تومان در اختیار مشتری‌ها قرار می‌گیرد، در صورتی که بانک انصار سقف این نوع تسهیلات خود را 15 میلیون تومان در نظر گرفته است.

خوشبختانه سقف این نوع وام‌ها برای افراد حقیقی از 200 میلیون تومان به 300 میلیون تومان و برای افراد حقوقی از 500 میلیون تومان به 750 میلیون تومان تغییر پیدا کرده است.

شرایط دریافت وام قرض الحسنه چیست؟

اگر قصد دریافت وام قرض الحسنه پارسیان یا بانک‌های دیگر را دارید، ابتدا باید با شرایط دریافت این تسهیلات آشنا باشد:

افتتاح حساب سپرده

شما باید در بانک موردنظر یک حساب سپرده باز کنید. هر چند در قبل گفتیم که برخی بانک‌ها امکان دریافت این تسهیلات بدون سپرده را فراهم کرده‌اند، اما تعداد آنها اندک است؛ برای همین بازکردن این نوع حساب را برای اغلب بانک‌ها در نظر بگیرند.

خوش حسابی

یکی از نکات مهم دیگر داشتن سابقه خوب در پرداخت تسهیلات و خوش‌حسابی است. وقتی قصد دریافت وام قرض الحسنه مهر ایران یا بانک‌های مشابه را دارید، کارشناس‌ها ابتدا سابقه اعتباری شما را می‌سنجند تا مطمئن شوید که بدهی یا تأخیر در پرداخت‌های گذشته خود ندارید. در صورت اطمینان از این موضوع، شانس شما برای دریافت این تسهیلات بالا می‌رود.

معرفی ضامن معتبر

بانک‌ها برای کاهش ریسک‌های احتمالی از مشتری‌ها درخواست ضامن معتبر می‌کنند تا اگر مشتری برای پرداخت تسهیلات اقدامی نکرد، بانک مبلغ موردنظر را از ضامن دریافت کند. در برخی موارد اگر بانک مطمئن شود که فرد توانایی پرداخت اقساط را دارد، او را از ارائه ضامن معاف می‌کند.

مدارک لازم برای دریافت وام قرض الحسنه چیست؟

برای دریافت وام قرض الحسنه بانک سپه و مؤسسه‌های مالی باید برخی مدارک را به کارشناس‌های بانک ارائه دهید که از جمله آنها عبارت هستند از:

اصل شناسنامه و کپی آن

اصل کارت ملی و کپی آن

اصل شناسنامه و کارت ملی همسر به‌همراه عقدنامه برای گرفتن وام قرض‌الحسنه ازدواج

مدارک شغلی

سند خانه برای گرفتن وام قرض‌الحسنه مسکن

مدارک بیمارستان برای گرفتن وام درمانی

مدارک ثبت‌نام دانشگاه برای گرفتن وام تأمین مخارج تحصیلی

نحوه ثبت نام وام قرض الحسنه چگونه است؟

نحوه ثبت‌نام برای دریافت این نوع وام در بانک‌های مختلف متفاوت است. مثلاً برخی امکان دریافت این تسهیلات فقط به‌صورت حضوری را فراهم آورده‌اند، در صورتی که برخی از مؤسسه‌ها سامانه‌ای را در نظر گرفته‌اند تا از طریق آن متقاضیان ثبت‌نام کنند. برای دریافت این نوع تسهیلات شما ابتدا باید بانک ارائه‌دهنده وام را مشخص کرده و بر اساس شرایط آن برای دریافت تسهیلات اقدام کنید.

چه بانک هایی وام قرض الحسنه می دهند؟

از وام قرض الحسنه رسالت گرفته تا وام قرض الحسنه پست بانک ایران یا وام قرض الحسنه سپه به شما در پرداخت مخارج زندگی در حوزه‌های مختلف کمک می‌کنند. علاوه‌بر این بانک‌ها بانک اقتصاد نوین، سینا و … هم وام‌هایی تحت عنوان قرض الحسنه در اختیار متقاضیان می‌گذارند. شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره تسهیلات هر یک از این بانک‌ها به شعب حضوری آنها یا سامانه‌های اینترنتی‌شان مراجعه کنید.

نحوه اعتبارسنجی بانک ها برای اعطای وام قرض الحسنه چگونه است؟

سامانه‌های اعتبارسنجی به‌واسطه اطلاعاتی که از بانک مرکزی دریافت می‌کنند، گزارشی از سوابق مالی مشتری را در اختیار کارشناس‌ها می‌گذارند. این سامانه‌ها متنوع هستند و کارشناس‌ها با چند کلیک ساده می‌توانند گزارشی از عملکرد حتی چند ساله متقاضی به دست آورند. به کمک سامانه‌های اعتبارسنجی مشتری‌های خوش‌حساب و بدحساب به راحتی قابل‌تشخیص هستند، بنابراین کارشناس‌ها نسبت به اعطا یا عدم اعطای وام بهتر می‌توانند تصمیم‌گیری کنند.

اگر شما قبل از مراجعه به بانک می‌خواهید که درباره میزان اعتبار خود اطلاعاتی به دست‌آورید، ما سامانه اعتبارسنجی لندو را به شما معرفی می‌کنیم. برای استفاده از این سیستم کافیست تا وارد وب‌سایت لندو‌شده و از طریق سربرگ اعتبارسنجی وارد صفحه موردنظر شوید. به اواسط صفحه که برسید، از شما کد ملی به‌همراه شماره تلفن درخواست می‌شود. اطلاعات درخواستی را وارد کرده و مبلغ اندکی را به‌عنوان کارمزد بپردازید. حالا سیستم لندو اطلاعات مالی شما را نمایش می‌دهد.

اگر در اطلاعات مالی خود عملکرد نامناسبی دارید و امتیاز کمی گرفته‌اید، قبل از درخواست وام قرض الحسنه حتماً این چالش‌ها را رفع کنید.

وام قرض الحسنه، کمک هزینه ای مناسب برای متقاضیان

وام قرض الحسنه پست بانک روستایی تا وام قرض الحسنه پرستاری یا وام قرض الحسنه پس انداز بانک ملی به مشتری‌ها کمک می‌کنند تا از عهده پرداخت برخی از مخارج زندگی یا کسب‌و‌کار خود برآیند. این تسهیلات مانند سوخت جتی عمل می‌کنند که سرعت متقاضی را برای عملی‌کردن برخی از خواسته‌های خود افزایش می‌دهند. اگر می‌خواهید درباره این تسهیلات اطلاعات بیشتری به دست آورید، توصیه می‌کنیم که به شعب یا سامانه‌های اینترنتی بانک‌های ارائه‌دهنده آنها مراجعه کنید و از کارشناس‌ها سؤالات خود را بپرسید.

منبع:بانک اول



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

به نظر شما قبل از منطقی کردن قیمت بنزین کدام کار در اولویت است؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما