طلای آبشده یا سکه حواله/ هوشمند بازار کسیت؟

اقتصاد 100- در اولین روز هفته نوسان قیمت‌ها جالب توجه معامله‌گران بود؛ قیمت سکه حواله که هفته گذشته لیدر افزایش بازار شده بود و با اختلاف در کانال 44 میلیون نوسان می‌داد در روز شنبه این کانال را از دست داد، این درحالی بود که قیمت سکه نقدی که هفته گذشته نتوانسته بود وارد کانال 43 میلیون شود در روز شنبه در این کانال تثبیت داد. اما بازار ارز همچنان در پشت سد مقاومتی در حال نوسان بود و نتوانست از آن عبور کند.

طلای آبشده یا سکه حواله/ هوشمند بازار کسیت؟

قیمت دلار هرات شنبه را در 59 هزار و 300 تومان شروع کرد و بعد از بازگشایی قیمت درهم و افزایشش تا مرز مقاومت، صعودی شد و به سطح 59 هزار و 600 تومان رسید. در ادامه قیمت درهم در نیمه دوم کاهشی شد و قیمت دلار هرات هم همراه با آن دوباره به نرخ بازگشایی برگشت.

قیمت درهم نسبت به آخرین نرخ هفته گذشته با گپ مثبت 50 تومانی در 16 هزار و 270 تومان بازگشایی کرد و تا مرز مقاومت 16 هزار و 300 تومان بالا رفت. اما در نیمه دوم معاملات قیمت درهم از این ناحیه کاهشی شد و با نزول به 16 هزار و 250 تومان رسید. با این حال که قیمت درهم در نرخ پایانی، به زیر نرخ بازگشایی رفت اما نسبت به هفته گذشته بالاتر بسته شد.

قیمت دلار تهران هم روندش مثل بازار هرات و دبی بود و با آن‌ها اول بالا رفت و در نیمه دوم با کاهش آن‌ها به سمت نزول رفت. قیمت دلار تهران در 59 هزار و 600 تومان آغاز به کار کرد و نوسان رنجی را سپری کرد و در 59 هزار و 500 تومان به کار خودش پایان داد.

قیمت سکه بعد از 28 روز دوباره به کانال 43 میلیون برگشت و در روز شنبه در این کانال تثبیت داد. قیمت سکه شنبه را در 43 میلیون و 100 هزار تومان شروع کرد و در نیمه اول با افزایش تا 43 میلیون و 400 هزار تومان بالا رفت. در نیمه دوم قیمت سکه افزایشش را پس گرفت و به نرخ بازگشایی برگشت. نکته قیمتی بازار سکه، سکه حواله بود که کانال 44 میلیون را از دست داد. قیمت سکه حواله در هفته گذشته لیدر افزایش بازارها بود و با اختلاف از قیمت بازار در کانال 44 میلیون معامله می‌شد در روز شنبه با کاهش نزدیک به 500 هزار تومانی به حوالی 43 میلیون و 700 هزار تومان رسید. برخی از معامله‌گران این بازار را به عنوان بازار هوشمند قلمداد می‌کردند و می‌گفتند که این بازار حتما یک بوهایی به مشام این بازار رسیده که پایین آمده است.

قیمت طلا ی آبشده هم بی توجه به تمامی بازارها آرام آرام بالا رفت. قیمت طلای آبشده در پله ششم کانال 15 میلیون بازگشایی کرد و با افزایش به پله هفتم این کانال رسید. با این افزایش قیمت طلای آبشده، حباب این بازار به 150 هزار تومان رسید که از 17 مرداد بیشترین بوده است.

در سمت رسمی بازار هم قیمت دلار بر مدار افزایش بود، قیمت دلار ثبت شده در بانک مرکزی برای اولین بار به کانال 42 هزار تومان رسید.

دو موضوع داغ بازار اختلاف نظر اتحادیه طلا با اتاق اصناف درمورد طلای دست دوم و صحبت‌های دولت پزشکیان درباره بازارها بود. رییس کمیسیون طلای اتاق اصناف در روز شنبه اعلام کرد که فروش طلای دست دوم ممنوع است اما نائب رئیس اتحادیه طلا گفته معامله طلای دست دوم هیچ محدودیتی ندارد.

در روز شنبه کلیدواژه‌های دولتمردان جدید درمورد بازارها مورد توجه بازار بود. کلیدواژه‌های مهم عبدالناصر همتی، وزیر اقتصاد قیمت دلار نیما، نرخ بهره و بازار سرمایه، کلیدواژه عارف، معاون اول رئیس جمهور ثبت نام خودرو بود. در این بین، تنها باری که دولتمردان درمورد بازار ارز آزاد صحبت کردند، صحبت‌های آقای پزشکیان بود که گفته هیچ منطقی وجود ندارد که بنزین را با دلار آزاد بخریم و با سوبسید به مردم بفروشیم. سوال معامله‌گران این بود که یعنی دولت از بازار آزاد دلار جمع می‌کند و با آن بنزین می‌خرد؟ در واقع این ساز و کار چگونه است؟

به عقیده معامله‌گران فنی یا بازار سکه حواله چپ می‌زند یا قیمت طلای آبشده بدون پشتوانه بالا می‌رود. مرز مقاومت مهم طلای آبشده در حوالی 15 میلیون و 890 هزار تومان قرار دارد که قیمت می‌تواند نسبت به این سطح واکنش داشته باشد. با توجه به حراج شمش طلا در مرکز مبادله در روز یکشنبه و تعطیلی این بازار از یکشنبه تا شنبه هفته آینده، معامله‌گران پیش بینی می‌کنند که میزان بلوکه در این بازار زیاد شود تا مانع صعودش باشد. حمایت 59 هزار و 200 تومان هم برای قیمت دلار هرات مهم است.

منبع:اکوایران


وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

به نظر شما قبل از منطقی کردن قیمت بنزین کدام کار در اولویت است؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما