خودروی آلمانی محبوب با قیمت منطقی به ایران رسید + قیمت ، عکس و مشخصات فنی

اقتصاد 100- فولکس واگن، یکی از بهترین و بزرگ‌ترین خودروسازان دنیا است. محصولات این برند، حتی اگر توسط کارخانه‌های چینی تولید شوند؛ کیفیت قابل قبول با قیمت منطقی فراهم می‌کنند. این شرایط، برای خودروهای برقی فولکس واگن نیز وجود دارد.

خودروی آلمانی محبوب با قیمت منطقی به ایران رسید + قیمت ، عکس و مشخصات فنی

فولکس واگن نسبت به دیگر شرکت‌های مشهور آلمانی مثل پورشه و بنز و بی‌ام‌و، محصولات ارزان‌تر تولید می‌کند. به همین دلیل، خرید یک فولکس واگن مدرن در بازار جهانی، برای بسیاری از شهروندان کشورهای توسعه یافته، دست‌یافتنی است. حتی نام این برند آلمانی، “خودروی مردم” ترجمه می‌شود. خودروسازی فولکس‌‌واگن، ۸۶ سال قدمت دارد و برای ساکنان سراسر جهان با بیتل (فولکس قورباغه) مشهور است. امروزه انواع محصولات فولکس‌‌واگن با ابعاد مختلف و پیشرانه‌های متنوع احتراقی و برقی، در کشورهای گوناگون تولید می‌شوند. سود خالص فولکس‌‌واگن، سالانه حدود ۲۲ میلیارد یورو برآورد می‌شود و گردش مالی ۲۸۰ میلیارد یورو دارد.

تی‌ راک (T Roc) کوچک‌ترین کراس‌اور فولکس‌واگن در بازار جهانی است. این خودرو تقریبا در سراسر جهان، از اروپا تا استرالیا و آسیا و امریکای جنوبی فروخته می‌شود؛ اما به امریکا و کانادا نمی‌رسد. تی راک از سال ۲۰۱۷ تاکنون با نسل اول تولید شده و صرفا تغییر چهره (فیس لیفت) داشته است. فولکس واگن تی راک در دو کشور پرتغال و چین (توسط فاو FAW) مونتاژ می‌شود و یقینا نسخه‌ی وارداتی برای ایران، ساخت چین خواهد بود.

طراحی بدنه و نمای بیرونی فولکس واگن تی راک ماموت خودرو

فولکس-واگن-تی-راک-1

مهم‌ترین تفاوت نسخه‌ی ۲۰۲۴ با مدل‌های قبلی مربوط به ردیف LED طرفین سپر است که نقش روشنایی روز دارند. ابعاد چراغ‌ها و جلوپنجره در انواع تی‌راک، چندان متفاوت نیست اما نمونه‌ی جدیدتر، وابستگی کمتری به ادوات پلاستیکی ارزان‌قیمت دارد.

در نمای روبرو، چراغ‌های سنتی فولکس‌واگن مشابه آنچه در جتا و پاسات دیده‌ایم، برای تی‌راک استفاده شده‌اند. فرم سپر جلو و حجم‌دهی قسمت‌های مختلف، با کمترین هزینه حس یک کراس‌اور اسپرت را القا می‌کند. ادوات کروم و کشیدگی کاپوت جلو تا لبه‌ی چراغ‌ها، نکات مثبت در طراحی این خودرو محسوب می‌شوند.

در نمای جانبی، مواد پلاستیکی برای رکاب‌ها با ضخامت کم استفاده شده و تقریبا همه‌جا فلز هم‌رنگ بدنه وجود دارد. رینگ‌های اسپرت آلومینیوم در سایز ۱۸ اینچ با تایر ۲۱۵ میلی‌متر هانکوک در فولکس واگن تی‌راک ارایه می‌شوند. ارتفاع سقف این خودرو در حالت استاندارد، ۱۵۸ سانتی‌متر است و از این نظر، چندان بلندقد محسوب نمی‌شود.

فولکس-واگن-تی-راک-2

نسخه‌ی ساخت چین با ساختار پیویسته برای چراغ‌های عقب، تفاوت ظاهری نسبت به نمونه‌ی بازار اروپا را نشان می‌دهد. همچنین تقریبا تمام سپر، فاقد ادوات پلاستیکی است و همرنگ بدنه دیده می‌شود. سقف سیاه، بالچه‌ی انتهای بدنه، حجم‌دهی درپوش صندوق و جایگاه نصب پلاک، نکات مثبت در فولکس‌واگن‌ تیراک هستند. این مجموعه، طراحی هوشمندانه متفاوت از آنچه در غالب کراس‌اورهای چینی دیده‌ایم را ثابت می‌کند.

منبع:روزگارخودرو



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

به نظر شما قبل از منطقی کردن قیمت بنزین کدام کار در اولویت است؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما