سیگنال‌های مهم بازار طلا بعد از ماه صفر / طلا بخریم یا نه؟

اقتصاد 100- عبادالله محمد ولی، عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره وضعیت بازار سکه و طلا به خبرنگار تابناک گفت: افزایش قیمت در بازار طلا و سکه نتیجه دو عملکرد است که یکی از آن‌ها در دسترس ما نبوده و حول محور تحرکات منطقه غرب آسیا بوده و خارج از نظر کارشناسی است. در نهایت مجموع این اتفاقات منجر به تغییر در قیمت اونس جهانی می شود، بنابراین نمی‌توانیم بگوییم که چه زمانی چه اتفاقی رخ می دهد.

سیگنال‌های مهم بازار طلا بعد از ماه صفر / طلا بخریم یا نه؟

این عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره آینده بازار طلا ی ایران، عنوان کرد: اگر شرایط به همین صورت باشد روند رشد آرام قیمتی به سمت بالا داریم چرا که انس جهانی طلا به بالای ۲۵۰۰ دلار رسیده و بعد از ۵۰ سال شاهد افزایش قیمت هستیم که در شرایط معمول نیز این افزایش قیمت‌ها ادامه دار است. 

محمدولی با بیان اینکه در زیرساخت‌های پولی و مالی عملکرد مثبتی در دو دهه گذشته نداشته ایم، ادامه داد: طی این ایام، تحریم‌ها بیشتر به سمت واردات محور بوده تا تولید محور و صنعت محور و همه این موارد باعث شده تا ارزش پول ملی نسبت به دیگر ارز‌ها کاهش یابد و شاهد افزایش قیمت‌ها باشیم. 

این مقام مسئول درمورد اینکه مردم طلا بخرند یا نه توضیح داد: در شرایطی که مردم نیاز به امنیت اقتصادی داشته و نیاز دارند تا سرمایه‌های خرد را افزایش دهند در کوتاه مدت توصیه نمی‌شود که وارد بازار طلا شوند، اما سرمایه گذاری در بازه میان مدت و بلندمدت سودده است چراکه هم نقدشوندگی طلا و سکه سریع است و هم ارزش سرمایه را حفظ می‌کنند و به ایجاد ارزش افزوده کمک خواهد کرد بنابراین بهترین بازار برای حفظ سرمایه است.

منبع:آفتاب نو


وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

به نظر شما کدام پرونده فساد اقتصادی، رسوایی بزرگتری به بار آورد؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما