سود قرعه کشی خودرو به جیب چه کسی می‌رود؟

اقتصاد 100- بابک صدرایی در گفت و گو با در رابطه با تاثیر طرح پیش فروش خودرو از طریق قرعه کشی گفت: تناقض بزرگی در صنعت خودرو وجود دارد، چرا که دو خودروساز بزرگ مدعی هستند،دارای زیان انباشته اند اما با این قیمت های پایین عرضه حجم بزرگی ازپول های جامعه را وارد این مدل سیستم ثبت نامی کرده اند، که موجب تشدید و سنگین شدن تقاضا شده است.

سود قرعه کشی خودرو به جیب چه کسی می‌رود؟

با اشاره به اینکه در بازارآزاد ، دلالان که از طریق نوسانات اقتصادی به سود های کلان می رسند، افزود:باید توجه داشت در کشوری که فعالیت خاصی در حیطه اقتصادی ندارد به طور یقین اینگونه طرح ها موجب انتقال ورود حجم بالایی از پول های سرگردان به این مدل سیستم ثبت نامی خواهد شد.

کارشناس بازار خودرو گفت: این مدل ثبت نام که به صورت قرعه کشی است با طرح سامانه یکپارچه خودرو هیچ تفاوتی ندارد ، معلوم نیست در نهایت خودرو به مصرف کننده حقیقی یا دلال می رسد ،این امر سبب می شود تا بسیاری ازمصرف کنندگان واقعی در نهایت به سمت دلالان روند و تقاضای خود را از طریق خرید کالا از افراد سودجو با نرخ بالاتر تامین کنند .

وی افزود: این نوع سیستم هیچ کمکی به متعادل شدن قیمت خودرو در بازار نمی کند ،تا زمانی که این مدل سیستم های سامانه ای و قرعه کشی وجود دارد بازار در همین وضعیت خواهد ماند.

صدرایی اظهار داشت : با واقعی کردن قیمت‌ها باید کاری کرد که اختلاف قیمت بازار آزاد و کارخانه تا حد زیادی کم شود،چرا که قیمت‌های دستوری اگر به نرخ تعادلی و واقعی نزدیک تر شود ،سبب جلوگیری از آشفتگی، بی نظمی و رسیدن کالا به دست مصرف کننده حقیقی خواهد شد.

وی ادامه داد: مانند اوایل دهه۸۰ که از طریق نمایندگی ها خودرو به دست مصرف کننده واقعی می رسید ،این گونه سیستم های ثبت نامی ، مخالف تولیددر کشور و تعادل در بازار هستند چراکه تنها به دنبال بلوکه کردن پول جهت تامین منافع برای خودروساز و بانک ها است .

منبع:آفتاب نو
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما