خلبان ها چقدر حقوق می گیرند؟

اقتصاد 100- اینکه خلبان ها چقدر حقوق می‌گیرند همواره از موضوعاتی است که برای علاقه‌مندان جالب است. بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد حقوق خلبان ها در ایران ماهانه چیزی حدود 17 تا 100 میلیون است.

خلبان ها چقدر حقوق می گیرند؟

چه چیزی محدوده حقوق خلبان ها را متمایز می کند؟

خلبان ها حقوق یکسانی دریافت نمی کنند و بسته به عوامل بسیاری مانند سطح تجربه (سابقه خلبانی)، نوع ایرلاین (منطقه ای در مقابل خطوط هوایی جهانی)، رتبه خلبان، نوع هواپیمای پروازی، کشور وغیره حقوق خلبانان از یکدیگر متمایز می شود.

ارشد بودن برای حقوق خلبان بسیار مهم است

خطوط هوایی بر اساس یک سیستم مبتنی بر ارشد بودن کار می کنند. ارشد بودن خطوط هوایی از برنامه خلبانان تا نوع هواپیمایی که آنها پرواز می کنند تعیین می شود. پس از آن، دستمزد آنها تحت تأثیر جایگاه آنها در لیست ارشدیت قرار می گیرد. به عنوان مثال، آنهایی که سابقه بالای‌ کاری دارند، در رده‌های بالای فهرست قرار دارند.

خلبانانی که به تازگی استخدام شده اند، در انتهای لیست قرار دارند. بنابراین، هدف هر خلبان جدید این است که در سریع ترین زمان ممکن شروع به بالا رفتن از نردبان کند. شایان ذکر است که خلبانان پس از سال اول حضور در یک شرکت هواپیمایی، مبلغ بیشتری را متناسب با ساعات پرواز خود دریافت می کنند. علاوه بر این، کسانی که بیشتر در یک شرکت می مانند، با گذشت زمان حقوق قابل توجهی دریافت می کنند. بر اساس آمار اداره کار ایالات متحده حقوق سالانه یک خلبان هواپیمایی بین 80920 تا 208000 دلار است.

خطوط هوایی منطقه ای در مقابل خطوط هوایی بزرگ

هر ایرلاین شرایط و دستمزد متفاوتی دارد اما کار کردن در یکی از خطوط هواپیمایی بین المللی و بزرگ شرایط بهتری را رقم می زند.

رتبه خلبان

هر چه تجربه و رتبه خلبان بالاتر باشد دریافتی بیشتر و در شرکت های بزرگ تر احتمالا کار می کند.در نظر داشته باشید که حقوق از افسر تازه کار تا کاپیتان، علاوه بر سالها تجربه، ممکن است حقوق خلبان را نیز سه برابر کند.

نوع هواپیما

پرواز با جت جامبو و هواپیمای غیر جت یکسان نیست و بسته به نوع هواپیما و ساعات پرواز، دستمزد خلبان متفاوت است.

درآمد خلبان ها در کشورهای مختلف

یونان: میانگین حقوق در سال 2022، حقوق ماهیانه از 2190 تا 6980 دلار متغیر است. عواملی مانند تجربه، مهارت یا موقعیت مکانی نقش مهمی در درآمدزایی خلبان دارند. همانطور که در هر کشوری اتفاق می افتد، هر چه خلبان با تجربه تر باشد، دستمزد او بالاتر خواهد بود.
انگلستان: در انگلستان دستمزدها از 32500 دلار (سالانه) برای افسر تازه شروع به کار تا 190000 دلار برای یک کاپیتان با تجربه شاغل در یک شرکت هواپیمایی بزرگ متغیر است.
سوئد: در سوئد نیز بسته به سابقه و سایر عواملی که ذکر کردیم، خلبانان از 2622 دلار تا 9834 دلار در ماه درآمد دارند.
دانمارک: در دانمارک، حقوق خلبانان از 6993 دلار تا 9834 دلار در ماه است.

همچنین متوسط حقوق یک کاپیتان با تجربه در هلند سالانه 245000 دلار، فرانسه 235000 دلار، ایرلند 225000 دلار، آلمان 203000 دلار ، سوئیس 211000 دلار ،قطر 220000 دلار ، چین 300000 دلار در سال است.

اگر خلبان هستید یا اطرافیان شما در این حیطه شغلی فعالیت می‌کنند، لطفا نظرتان را کامنت کنید.

منبع:کاماپرس

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

به نظر شما مجمع تشخیص ،پیشنهاد عضویت ایران در FATF را تصویب می کند؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما