سورپرایز ویژه دولت برای کارکنان و کارمندان / توزیع بن کارت و کارت اعتباری 150 میلیونی برای این افراد

اقتصاد 100- وام قرض الحسنه ۱۵۰ میلیون تومانی بانک ایران زمین با نرخ سود پنج درصد، ویژه اشخاص حقوقی یا کارمندان آنهاست. جزئیات بیشتر درباره این وام را در ادامه می‌خوانید.

سورپرایز ویژه دولت برای کارکنان و کارمندان / توزیع بن کارت و کارت اعتباری 150 میلیونی برای این افراد

بانک ایران زمین در یکی از جدید‌ترین طرح‌های تسهیلاتی خود به نام «تدبیر» اقدام به عرضه تسهیلات تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان با نرخ سود پنج درصدی و مدت‌زمان بازپرداخت حداکثر ۳۶ ماهه کرده است. این وام ویژه اشخاص حقوقی یا کارمندان آنهاست که می‌توانند با ارائه گواهی کسر از حقوق از مزیت‌های این طرح استفاده کنند.

متقاضیان دریافت این وام ابتدا باید یک حساب قرض الحسنه در بانک ایران زمین افتتاح کنند، سپس مبلغی را به‌ عنوان سپرده در حساب خود قرار دهند و بعد از گذشت حداقل سه ماه، برای ثبت‌نام دریافت طرح تدبیر اقدام کنند. شایان ذکر است مبلغ سپرده در بانک ایران زمین مسدود نمی‌شود و وام‌گیرنده قادر خواهد بود از حساب خود برداشت کند یا مبلغ آن را افزایش دهد.

وام‌گیرنده همچنین می‌تواند با ارائه گواهی کسر از حقوق و اعتبار شغلی،‌ به بانک ایران زمین ثابت کند که توانایی بازپرداخت اقساط در زمان موعود را دارد. بانک نیز باید از وضعیت بدهکار نبودن و نداشتن چک برگشتی متقاضی اطمینان حاصل کند.

به‌علاوه شخص حقوقی باید دارای پروانه یا جواز فعالیت باشد و چنانچه متقاضی کارمند باشد، باید بیمه‌شده شرکت وام‌گیرنده باشد تا مشمول طرح تدبیر بانک ایران زمین شود.

پس از دریافت تسهیلات، با در نظر گرفتن سقف مبلغ وام به ارزش ۱۵۰ میلیون تومان، نرخ سود پنج درصدی و حداکثر ۳۶ ماه زمان برای بازپرداخت اقساط، وام‌گیرنده ملزم به پرداخت چهار میلیون و ۴۹۵ هزار تومان به‌صورت ماهانه خواهد بود. جمع مبلغ وام و سود تسهیلات تدبیر در پایان مدت سررسید نیز به ۱۶۱ میلیون و ۸۹۵ هزار تومان می‌رسد.

همچنین وام‌گیرنده ملزم به پرداخت ۳۰۰ هزارتومان بابت هزینه‌های جانبی شامل تشکیل پرونده در بانک و اعتبارسنجی به بانک ایران زمین است.

تارا، یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه اعتبار در ایران، با هدف ارتقاء رفاه مالی مردم و تسهیل دسترسی آن‌ها به اعتبار برای برآوردهای روزمره فعالیت می‌کند. در شرایط اقتصادی فعلی که با رکود تورمی مواجه هستیم، نقش این شرکت در تقویت قدرت خرید مردم و هدایت اعتبار به سوی خرید کالا برای مقابله با تورم، بسیار حیاتی است.

در سال گذشته، تارا با اجرای کمپین “قرض نگیر، از تارا دستی بگیر” به معرفی مفهوم اعتبار به جامعه پرداخته و با گسترش پایه پذیرندگان و اتصال به شبکه‌های گسترده‌تر، سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص داده و خدمات و محصولات تحت پوشش خود را گسترش داد.

رضا معینیان، مدیر ارشد فروش تارا در گفت‌وگو با کاماپرس درباره نحوه شروع به کار پلتفرم تارا توضیح داد: شرکت تارا اواخر سال ۹۷ و ابتدای سال ۹۸ تاسیس شد. فلسفه بنیادین این پلتفرم افزایش رفاه مالی مردم کشور است. آن زمان اعطای سرویس‌های سازمانی به کارمندان فقط منوط به اعتبار و بن بود و الان سرویس تسهیلات هم به آن اضافه شده که با وجود بستر پذیرنده‌های متنوع و خوب در بخش کالای بادوام، دیجیتال، طلا، زیورآلات و سایر پذیرنده‌ها، سرویس جذابی هم محسوب می‌شود و از آن استقبال شده است.

او گفت: درواقع ما پکیج سرویس‌هایمان به سه بخش بن‌کیف، اعتبارBNPL و تسهیلات تقسیم شده است. بحث اعتباری عمدتا مربوط می‌شود به اعتبارِ معیشتی جامعه؛ یعنی اعتباری که به صورت خُرد ارائه می­‌شود. سرویس اعتبار در بخش B2B و B2C در حال ارائه است. در بخش B2C با یک احراز هویت و اعتبارسنجی ساده، کاربران می‌توانند تا ۵ میلیون تومان اعتبار خُرد در لحظه دریافت کنند و این اعتبار در لیست فروشگاه­‌های تارا، به‌عنوان بزرگ­ترین شبکه‌ پذیرندگی اعتباری کشور، بدون پرداخت کارمزد، قابل خرج و مصرف خواهد بود.

معینیان در بخش دیگر صحبت‌های خود درباره توضیح سرویس‌­دهی B2B تصریح کرد: در بخش B2B، با توجه به نحوه تعاملی که با سازمان‌ها وجود دارد، مبالغ بالاتری قابلیت اختصاص به پرسنل دارد. در مجموع با توجه به اینکه این اعتبار عمدتا نقش مستقیمی در هزینه­‌های معیشتی مردم دارد، به عنوان یک مساعده‌، نقش مثبتی در جریان نقدینگی زندگی‌شان ایفا می‌کند. ما خیلی نتیجه‌ خوبی از این خدمت گرفتیم. الگوی مصرف و conversion rate آن الان خیلی بالاست.

او در ادامه با تاکید روی بن‌های تارا تصریح کرد: بن‌کیف در تارا با هدف مسیردهی به مصرف هزینه­‌ها و تغییر فرهنگ خرید در سازمان­‌ها راه‌­اندازی شده است. در گذشته این بن‌ها، بن‌های سازمانی بودند که در یک فروشگاه خاص خرج می‌شد و یا مستقیم به کارت بانکی کارمند واریز می‌کردند. البته هنوز هم این سرویس در برخی سازمان‌­ها در حال ارائه است که عمدتا در  مسیر برنامه‌ریزی شده سازمان هزینه نمی­‌شوند و یا حق انتخاب تامین اقلام معیشتی را از کارمندان اخذ می‌کند. مثلا در شارژ کارت بانکی، مبلغ واریزی صرفاً صرف آن اقلام هدفی که منابع انسانی سازمان در نظر گرفته نمی‌­شود.

او در ادامه افزود: بعد از آن منابع انسانی شرکت‌ها به سراغ کارت‌­های شخصی­‌سازی‌شده‌­تری از جمله فروشگاه ­زنجیره‌ای رفتند. در این سرویس هم شخص ملزم به خرید آن در فروشگاه خاص بود. یا قبل از آن سبد کالا داده می‌شد که هزینه‌های لجستیک سنگینی به سازمان تحمیل داشت. ما با آسیب‌شناسی این مسئله، سرویس بن را ارائه و تلاش کردیم یک شبکه وسیع را در اختیار کارمندان سازمان­‌ها قرار دهیم تا هر جا که علاقه‌مند باشند اعتبار خود را مصرف کنند. ما تلاش کردیم که آن کرامت و شأن افراد را حفظ کنیم و حق انتخاب را از او نگیریم. از طرفی هدفمندی هزینه­‌های سازمان را نیز در نظر داشته باشیم.

مدیر ارشد دپارتمان فروش پلتفرم تارا در ادامه با اشاره به مبلغ تسهیلات تارا گفت:‌ ما در تارا یک تسهیلات بانکی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان داریم. در مدل سازمانی و B2B، با کسر از حقوق کارمند از سازمان و در حوزه B2C که به تازگی هم راه‌اندازی شده با ارائه یک برگ چک صیادی و تضمین خود فرد، تسهیلات پرداخت می­‌شود.‌

معینیان با اشاره به چالش‌هایی که تارا تاکنون با آن دست به گریبان بوده گفت: من فکر می­‌کنم بزرگ‌ترین چالشی که داشتیم، تغییر فرهنگ اعتباری بوده است. ما در حال حاضر به ۹۵۰ سازمان سرویس می‌دهیم؛ سه میلیون کاربر و بیش از ۹ هزار پذیرنده‌ فعال در سراسر کشور داریم. من روزهای اولی که در تارا مشغول شدم، یادم هست که تغییر فرهنگ پول نقد برای سازمان‌ها خیلی سخت بود. در این صنعت تلاش کردیم خریدها هدفمند شده و سرویس­‌های ارائه شده نیازهای واقعی افراد را پوشش بدهند.

او در ادامه افزود: از طرفی هم در بخش پذیرندگی هم مذاکره سخت‌تر بود. آن موقع پذیرنده‌­ها خیلی با این حوزه آشنا نبودند و برای عقد قرارداد پذیرندگی هم چالش داشتیم. ولی الان دیگر کامل این فرهنگ جا افتاده است.

معینیان با اشاره به اینکه الان در ایران، تارا خدمات اعتباری را مشابه مستر کارت ارائه می‌دهد، گفت: ما در ظرف دو ماه و کاملا رایگان و بدون یک ریال کارمزد، اعتبار می‌دهیم. از طرفی علاوه بر اعمال تخفیف‌های فروشگاهی برای کاربران تارا، تخفیف‌­های مازاد انحصاری نیز برای کاربران فراهم شده است.

مدیر ارشد فروش تارا در پایان به‌عنوان نماینده یک پلتفرم جوان از انتظارات کسب‌وکارهای اینترنتی از وزیر آینده ارتباطات گفت: با توجه به اینکه ما در کشورمان سرویس­‌های ویزاکارت و مسترکارت نداریم و نیاز به سرویس­‌های اعتباری شدیدا در جامعه احساس می­‌شود. ما انتظار داریم با کمک مالی و حمایت از سوی بانک‌­ها بستر مناسبی برای شرکت‌­هایی مثل ما ایجاد کنند تا با ارائه سرویس‌­های وسیع­‌تر گام بلندی دراین حوزه برداشته شود و سرویس گسترده‌­تری در حوزه معیشت مردم داشته باشیم.

منبع:جارنیوز



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما