احتمال توطئه برای قیمت بیت کوین | پای یک دسیسه در بازار ارز دیجیتال در کار است ؟

اقتصاد 100-آمارها نشان می‌دهد که پس از رسیدن قیمت بیت‌کوین به ۶۲,۷۷۵ دلار در صرافی بیت‌استمپ، روند صعودی آن کُند شده و در حال کاهش است. قیمت بیت‌کوین در حال حاضر ۳% کمتر از قیمت روز قبل است و با مقاومت شدیدی در سطح ۶۲,۰۰۰ دلار مواجه شده است. کارشناسان معتقدند که این کاهش قیمت، احتمالاً به‌دلیل دستکاری قیمتی درون‌بازار بوده است.

احتمال توطئه برای قیمت بیت کوین | پای یک دسیسه در بازار ارز دیجیتال در کار است ؟

کوین‌گلس (CoinGlass) در صفحه X خود با بررسی دفترچه سفارشات (Order Book) بایننس بیان کرد: شخصی سفارشات فروش عظیمی در مجموع ۱۲٬۰۰۰ بیت کوین از ۶۱٬۲۰۰ تا ۶۲٬۵۰۰ دلار باز کرده است.​

دان کریپتو تریدز (Daan Crypto Trades) نیز در صفحه X خود به نبود تعادل بین نقدینگی سفارشات خرید (Bid) و فروش (Ask) اشاره کرد و گفت که خریداران هنوز به حجم روز گذشته نرسیدند. وی اظهار داشت:

۷۵۰ میلیون دلار سفارش در بالا و ۳۰۰ میلیون دلار سفارش پایین‌تر از قیمت اسپات وجود دارد و این آمار تنها برای بایننس است.

وی در ادامه افزود:احتمالا این دیوارها قیمت بیت کوین را برای مدتی در این محدوده نگه دارند و نوسان به طور موقت کاهش پیدا کند. اما توجه داشته باشید که این دیوارها هر لحظه ممکن است از بین بروند. شخصا حس می‌کنم تثبیت جزیی قیمت، منطقی باشد.

تریدرها با سرمایه بالا، معمولا سفارشاتی را در بالا یا پایین‌تر از قیمت اسپات باز می‌کنند تا بازار را در جهتی که دیوار خرید یا فروش شکسته می‌شود، به جلو پیش ببرند. این امر در بازار ارز دیجیتال که سفارشات جعلی یا همان «اسپوفینگ (Spoofing)» نامیده می‌شود، امری طبیعی است.

نظرات متفاوت در رابطه با وضعیت فعلی قیمت بیت کوین

معامله‌گران به طور کلی در رابطه با قدرت قیمت بیت کوین اختلاف نظر دارند. تعدادی انتظار حرکت نزولی قابل توجه‌دیگری را داشتند، تعدادی دیگر به خطوط روند بلندمدت به عنوان دلیلی بر بازیابی پایدار و احتمال صعود بیشتر در آینده اشاره کردند.

مستاش (Mustache)، تحلیلگر مطرح ارز دیجیتال با اشاره به میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه در ۵۹٬۴۳۸ دلار در صفحه X خود اظهار داشت:

بیت کوین به بالای خط میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه بازگشته است. بازپس‌گیری این خط همیشه باعث جهش قیمت در سال‌های اخیر شده است.

رکت کپیتال (Rekt Capital) نیز در صفحه X خود بیان کرد:اگر بیت کوین بتواند یک کلوز روزانه دیگر بالای خط روند نزولی آگوست (خط قرمز) ثبت کند، تست دوباره آن کامل شده و این امر می‌تواند باعث ادامه روند صعودی آن شود.

لوک مارتین (Luke Martin)، مجری پادکست استکس (Stacks) ، خاطرنشان کرد که بیت کوین دومین روز برتر تاریخ خود را از نظر رشد ارزش بازار در ۸ آگوست (۱۸ مرداد) تجربه کرد.

ارزش بازار بیت کوین از ۱.۰۸ تریلیون دلار به ۱.۲۱ تریلیون دلار در یک کندل روزانه افزایش یافت، در حالی که سهم بازار بیت کوین از کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال حدود ۰.۴٪ افزایش پیدا کرد.همزمان با این اتفاق، سهم بازار بیت کوین به سقف سالانه ۵۸٪ رسید.

۶۲٬۰۰۰ دلار به مقاومت اصلی بیت کوین تبدیل شد

پرایس اکشن اخیر بیت کوین باعث شد درها برای تقاطع بعدی میانگین‌های متحرک باز شد. تقاطع احتمالی یک «تقاطع مرگ (Death Cross)» است که معمولا باعث کاهش قیمت چشمگیری می‌شود.

زمانی که میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه با شیب کاهشی، میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه را رو به پایین قطع می‌کند، تقاطع مرگ ایجاد می‌شود. در حال حاضر، میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه و میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه به ترتیب در سطوح ۶۱٬۹۹۸ دلار و ۶۱٬۸۸۲ دلار قرار دارند.

تقاطع مرگ نام خود را از این نظریه گرفته است که به عنوان یک هشدار برای کاهش قیمت بیت کوین پس از تکمیل شدن الگوی مذکور عمل می‌کند.

بنجامین کاون (‌Benjamin Cowen) در صفحه X خود بیان کرد که با وجود تقاطع مرگ قریب‌الوقوع، قبلا نتایج متفاوتی تجربه کردیم. تقاطع مرگ قبلی در سال ۲۰۲۳، در واقع باعث شروع رالی شد. وی اظهار داشت:

در سال ۲۰۲۳، بیت کوین رالی خود را درست پس از تقاطع مرگ آغاز کرد. سپس به بالاتر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه خود رسید و سپس آن را به عنوان حمایت حفظ کرده و به رشد ادامه داد.

در مقابل، در سال‌های ۲۰۱۹، ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲، با یک لمس کوتاه و ایجاد رویداد تقاطع مرگ، در نهایت منجر به نتیجه قابل انتظار، یعنی کاهش قیمت شد.

کاون در پایان گفت: نجات از تقاطع مرگ احتمالاً به این امر بستگی دارد که ابتدا بیت کوین بالاتر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۶۲٬۰۰۰ دلار) برسد و سپس مانند سال ۲۰۲۳ آن را به عنوان حمایت حفظ کند.

وی افزود که در صورتی که گاوها موفق به این حرکت نشوند، ممکن است تا زمانی که شرایط اقتصاد کلان تغییر کند، روند نزولی حاکم باشد. فدرال رزرو ایالات متحده باید «تغییر جهت» کافی داشته باشد تا بازار کریپتو و دارایی‌های پرریسک صعودی شوند.

بهره باز بیت کوین در بازگشت قیمت بیت کوین کاهش می یابد

بیت کوین به روند بازیابی خود در روز ادامه داد و به ۶۲٬۷۷۵ دلار در کلوز روزانه قبلی رسید. با این وجود اکنون مقداری کاهش یافته است.

ناظران بازار به نبود بازگشت سود باز بازار فیوچرز علیرغم قیمت‌های بالاتر اشاره کردند. چارلزادوارز (Charles Edwards) در صفحه X خود بیان کرد:

هر بار سود باز (Open Interest) پرپچوال بیت کوین بیش از ۲۰٪ در بایننس/بای‌بیت پاکسازی می‌شود. رویدادهای این هفته، خیلی کم پیش می‌آیند.

خولیو مورنو (Julio Moreno)، یکی از مشارکت‌کنندگان در پلتفرم تحلیلی آنچین کریپتوکوانت، در بخشی از صفحه X خود نوشت: این جهش بیت‌کوین عمدتاً موقعیت‌های شورت (فروش) را در بازار فیوچرز پوشش می‌دهد. در همین حال، اکسل ادلر جونیور (Axel Adler Jr)، همکار وی، منطقه بالای ۶۲٬۰۰۰ دلار به عنوان مقاومت کلیدی و حمایت اصلی را همچنان کف شش ماهه این هفته در زیر ۵۰٬۰۰۰ دلار معرفی کرد. 

منبع:گسترش نیوز
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما