آغاز واریزی ۱۰ میلیون تومانی دولت برای این افراد

اقتصاد100- زائرانی که به شبکه بانکی بدهکار یا دارای چک برگشتی نیستند، تا پایان مردادماه می‌توانند با ارائه یک فقره چک صیادی یا فیش کسر از حقوق به عنوان ضمانت به سامانه عمود صفر مراجعه و به صورت آنلاین در طرح عمود صفر ثبت نام کنند. فعال‌سازی این بسته نیز در طول پنج روز کاری انجام خواهد شد.

  آغاز واریزی ۱۰ میلیون تومانی دولت برای این افراد

طرح عمود صفر به زائران این فرصت را می‌دهد که از کمک هزینه سفر اربعین بهره‌مند شوند و از خدمات بیمه در این سفر استفاده کنند. هر زائری که در این طرح ثبت‌نام کند، مبلغ ۹ میلیون تومان به‌صورت نقدی به عنوان کمک هزینه سفر دریافت کرده و همچنین می‌تواند از یک میلیون تومان خدمات بیمه‌ای در برابر خطرات سفر بهره‌مند شود.

به علاوه با استفاده از این طرح، کیف پول مسافران کربلا در سامانه بیمه‌ای دال یک میلیون تومان شارژ می‌شود و آنها می‌توانند از اعتبار این کیف پول برای استفاده از خدمات بیمه‌ای همچون بیمه آتش‌سوزی، بیمه موبایل، بیمه عمر و بیمه بدنه خودرو استفاده کنند.

بازپرداخت این وام ۱۲ماهه است و وام گیرنده ماهانه ملزم به بازپرداخت ۹۸۵ هزار تومان قسط است.

زائرانی که به شبکه بانکی بدهکار یا دارای چک برگشتی نیستند، تا پایان مردادماه می‌توانند با ارائه یک فقره چک صیادی یا فیش کسر از حقوق به عنوان ضمانت به سامانه عمود صفر مراجعه و به صورت آنلاین در طرح عمود صفر ثبت نام کنند. فعال‌سازی این بسته نیز در طول پنج روز کاری انجام خواهد شد.

مراحل ثبت نام وام اربعین عمود صفر

متقاضیان دریافت این وام باید در ابتدا وارد سایت عمود صفر شوند و پس از کلیک روی گزینه ثبت نام کلیک، تعداد نفرات و اطلاعات هویتی زائران را وارد کنند. شخص متقاضی باید در مرحله بعد، تصویر چک صیادی یا ضمانت‌نامه را بارگذاری کند و هزینه پیش پرداخت را بپردازد. بعد از انجام تمام این مراحل، باید اصل چک از طریق پست به مقصد انتخابی سامانه عمود صفر ارسال شود.

دبیر ستاد اربعین اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران در آستانه سفرهای اربعین حسینی از راه اندازی خط اتوبوس مستقیم تهران به نجف از پایانه غرب تهران خبر داد.

هدی قلی‌زاد دبیر ستاد اربعین اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران با اشاره به اعزام پنج دستگاه اتوبوس همزمان با راه‌اندازی خط اتوبوس مستقیم تهران به نجف، بیان کرد: پیش‌فروش بلیط برای پایانه مرزی مهران و خط اتوبوس مستقیم تهران به نجف از دهم مرداد ماه آغاز شده و سفرها از ۱۶ مردادماه آغاز شده است.

وی با اشاره به اعزام پنج دستگاه اتوبوس همزمان با راه‌اندازی خط اتوبوس مستقیم تهران به نجف، بیان کرد: با تکمیل این سرویس‌ها، مجددأ ظرفیت‌های فروش بلیط در سکوهای فروش اینترنتی ایجاد خواهد شد.

دبیر ستاد اربعین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران به استقبال زائران در تهیه بلیط خط اتوبوس مستقیم تهران به نجف اشاره و عنوان کرد: با توجه به گرمای هوا در شرایط آغاز سفرهای اربعین حسینی امسال، این بستر به منظور اعزام زائران سالخورده و مسن و انتقال آنها به کشور عراق با کمترین میزان معطلی در مرزهای کشورمان ایجاد شده است.

قلی‌زاد خاطرنشان کرد: در نخستین روز زائران از طریق پنج دستگاه اتوبوس به مقصد نجف اشرف راهی کشور عراق شدند و متناسب با میزان تقاضای زائران، خدمات‌رسانی از این طریق تا انتقال روزانه ۱۸ سرویس قابل افزایش است و برنامه‌ریزی شده است طی این مدت حداقل ۴۰۰ سرویس مستقیم تهران به نجف برقرار شود.

وی تأکید کرد: با توجه به محدودیت ناوگان اتوبوسی در کشور، به منظور برقراری این سرویس‌ها از ظرفیت ناوگان کشور عراق استفاده شده تا خللی در برقراری سرویس‌های روزانه و اعزام دیگر زائران به پایانه مرزی مهران ایجاد نشود.

دبیر ستاد اربعین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران، نرخ تعیین شده برای اعزام زائران از طریق خط اتوبوس مستقیم تهران به نجف را ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان عنوان کرد.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام مرکزی گفت: ۲۷۰ فقره تسهیلات ۷۰ میلیون ریالی قرض‌الحسنه به زائر اولی و محروم این استان اعطا می شود.

حجت‌الاسلام بهنام غریبی  با اشاره به ۴ طرح در دست اجرای این ستاد در استان مرکزی، اظهار کرد: اهدای ۲۵۰ عدد دستگاه سرمایشی شامل کولر و پنکه ایستاده به خانواده‌های کم برخوردار استان مرکزی در ۱۲ شهرستان استان توسط گروه‌های جهادی دستور کار است.

وی افزود: همچنین اعطای کمک هزینه بلاعوض ۳۰ میلیون ریالی برای اعزام ۲۲۰ نفر زائر اولی به پیاده‌روی اربعین و اعطای ۲۷۰ فقره وام ۷۰ میلیون ریالی قرض‌الحسنه با سود ۴ درصد به زائر اولی‌ها و زائران محروم استان مرکزی از برنامه‌های ستاد اجرایی فرمان امام در استان مرکزی است.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام در استان مرکزی با اشاره به طرح‌های حمایتی از موکب‌های اربعین، ادامه داد: در قالب کاروان رهسپاران عصر ظهور ۲۰۰ نفر از فعالان جهادی که در طول سال با ستاد اجرایی فرمان امام در پوشش خانه‌های احسان همکاری داشته اند، با هزینه‌ای بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال از سوی ستاد به صورت رایگان به صورت پیاده به کربلا اعزام خواهند شد.

منبع: همشهری

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما