ثبت‌ نام وام ضروری بازنشستگان سریع و فوری / مشمولان چه کسانی هستند ؟!

اقتصاد 100- ثبت‌ نام اولین مرحله‌ی وام بازنشستگان تأمین اجتماعی در ۱۴۰۳ آغاز شده است.

ثبت‌ نام وام ضروری بازنشستگان سریع و فوری / مشمولان چه کسانی هستند ؟!

ثبت‌نام اولین مرحله‌ی وام‌ ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ آغاز شده و زمان زیادی تا پایان مرحله اول ثبت نام این تسهیلات باقی نمانده است.

کانون‌های بازنشستگی اولین مرحله‌ی ثبت نام تسهیلات قرض‌الحسنه ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین‌اجتماعی در سال ۱۴۰۳ را آغاز کرده‌اند. ثبت نام اولیه تا روز دوشنبه (چهارم تیرماه) به پایان می‌رسد و طبق وعده، بانک‌ عامل باید از روز چهارشنبه (ششم تیرماه) اقدامات اداری و بررسی لازم را برای پرداخت این وام آغاز کند تا در نهایت طی حدود یک هفته این وام به حساب بازنشستگان واریز شود. همان‌طور که می‌بینید زمان کوتاهی است اما از آنجا که این کار به‌صورت غیرحضوری دنبال می‌شود، ثبت نام و آماده‌کردن مدارک چندان دشوار نیست.

اگر قصد و شرایط دریافت تسهیلات ۳۰ میلیون‌ تومانی جدید را دارید، خوب است بدانید که طبق اعلام سازمان تأمین اجتماعی قرار است در مرحله اول، ۴۰ هزار فقره وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان و مستمری‌بگیران واجد شرایط پرداخت شود. از طرف دیگر، برای کانون‌های بازنشستگی هر استان سهمیه‌ای در نظر گرفته شده است که بعد از به حد نصاب رسیدن ثبت‌نام‌کنندگان سایت به‌صورت خودکار بسته می‌شود.

نکته‌ی مهمی که باید بدانیم هم این است: ثبت نام به منزله‌ی موافقت با دریافت این وام نیست.

شرایط پرداخت وام بازنشستگان تأمین اجتماعی

شروط پرداخت وام به بازنشستگان تأمین اجتماعی به‌طور خلاصه از این قرار است:

دارا بودن سن حداکثر ۷۸ سال

عدم مسدودی حساب

مالکیت تلفن همراه به نام شخص متقاضی وام

نداشتن سابقه‌ی چک برگشتی

نداشتن بدهی معوق به سیستم بانکی کشور (بابت شخص متقاضی یا ضمانت وام دیگران)

عدم استفاده از تسهیلات مشابه طی دو سال گذشته

داشتن موجودی کافی در حساب بانکی شخص به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان

این‌ها شرایط کلی اعلام‌شده از سوی سازمان تأمین اجتماعی برای ثبت نام اولیه وام بازنشستگان تأمین اجتماعی است که ممکن است در کانون‌های بازنشستگی استان‌های مختلف کمی متفاوت باشد.

ثبت نام غیر حضوری وام بازنشستگان تامین اجتماعی
ثبت‌نام این وام از طریق کانون‌های بازنشستگان در هر استان انجام می‌شود و بعد از به حد نصاب رسیدن تعداد ثبت‌نام‌کنندگان، سایت به‌صورت خودکار بسته می‌شود. این درخواست به‌صورت غیرحضوری و از طریق سامانه بازنشستگان هر استان انجام می‌شود.

به‌طور نمونه به ثبت نام بازنشستگان شهر تهران برای دریافت وام ۳۰ میلیون تومانی می‌پردازیم. بنابراین بازنشستگان شعبه‌های مختلف تأمین اجتماعی سایر شهرستان‌های استان تهران مانند شمیران، شهرری، قرچک و همچنین سایر استان‌های کشور مانند البرز، قزوین و غیره باید در کانون بازنشستگان همان منطقه درخواست خود را ثبت کنند.

پیش ثبت‌نام در کانون بازنشستگان به معنی دریافت قطعی وام نیست و دریافت وام افراد منوط به تخصیص منابع مالی لازم توسط سازمان تأمین اجتماعی است

مراحل ثبت نام وام بازنشستگان

برای ثبت نام اولیه دریافت وام ۳۰ میلیون تومانی تأمین اجتماعی این مراحل را باید طی کنید:

۱. ابتدا به وبسایت کانون بازنشستگان شهرستان تهران وارد شوید و در بخش پرکاربردترین خدمات در کانون بازنشستگان، گزینه‌ی «ثبت نام وام» را انتخاب کنید.

۲. با ورود به سامانه ثبت نام وام بازنشستگان مشخصات هویتی لازم از جمله نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، شماره مستمری، تلفن همراه، آدرست و علت درخواست خود را بنویسید.

۳. نکته مهمی که در این بخش باید بدانید این است: شما برای ثبت نام وام نیازی به کارت عضویت کانون بازنشستگان شهر تهران ندارید. بنابراین در این بخش کافی است در ردیف شماره عضویت ۵ بار عدد صفر را وارد کنید و در ردیف تاریخ اعتبار ۱۴۰۳/۱۲/۰۱ (یکم اسفند ۱۴۰۳) را وارد کنید.

۴. در زمان تکمیل این فرم توجه کنید که شماره مستمری در دفترچه‌ی بیمه یا کارت عضویت شما و کد شعبه نیز در کارت عضویت شما قابل مشاهده است. در واقع کد شعبه آخرین محل تأیید حقوق دریافتی شخص است.

۵. با تکمیل فرم اولیه و انتخاب گزینه‌ی بازبینی اطلاعات، موارد را به دقت مرور و از صحت شماره تلفن همراه و ثابت خود اطمینان حاصل کنید. در صورت اشتباه در درج مندرجات فرم، مسئولیت آن به عهده بازنشسته است.

در نهایت، در صورت تخصیص سهمیه از طرف سازمان تأمین اجتماعی، وام به‌صورت غیرحضوری به واجدین شرایط پرداخت می‌شود. پاسخ به درخواست شما فقط از طریق پیامک سازمان تأمین اجتماعی به شماره‌ای که ثبت کرده‌اید، انجام می‌شود و نیازی به مراجعه به کانون بازنشستگان برای پیگیری نیست.

منبع:اندیشه معاصر


وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما