10 راز ثروتمند شدن/ با این روش‌ها به راحتی پس‌انداز کنید!

اقتصاد 100- چیزهایی که واقعا برای‌تان ارزش ندارد را جمع نکنید. اگر می‌خواهید پولی که قبلا صرف چنین چیزهایی کرده‌اید، بازگردانید، می‌توانید آن‌ها را بفروشید و پول‌تان را برای اهداف باارزش مالی خرج کنید. علاوه‌بر این، فروش اقلام غیرضروری احتمالا به شما یادآوری می‌کند که چه چیزهایی واقعا برایتان ارزشمند هستند و این به شما کمک می‌کند تا در خریدهای آینده محتاط‌تر باشید.

10 راز ثروتمند شدن/ با این روش‌ها به راحتی پس‌انداز کنید!

۲- سعی کنید از بیرون غذا نگیرید

بیرون غذا خوردن، روشی است که بودجه غذایی و تفریحی شما را در یک چشم به هم زدن نابود می‌کند. فرقی نمی‌کند که چه کاری انجام می‌دهید، همیشه ماندن در خانه و سرگرم کردن خودتان، ارزان‌تر از بیرون رفتن است. با پختن غذا در خانه، می‌توانید از مواد سالم‌تر و تازه‌تری استفاده کنید که به بهبود سلامت و کاهش هزینه‌های پزشکی کمک می‌کند.

۳- با لباس‌های قدیمی‌تان آشتی کنید

به خاطر این که پایین پیراهن‌تان پاره شده است آن را دور نیندازید. می‌توانید با چند کوک کوچک آن را مانند روز اول نو کنید. شلوارتان را به خاطر این که سوراخ شده است دور نیندازید، آن را وصله کنید و برای زمانی که در بیرون از خانه کار می‌کنید از آن استفاده کنید. این روش را والدین ما به خوبی آموخته بودند. هم برای محیط زیست بهتر است و هم برای پس‌انداز پول بیشتر.

۴- پول زیادی برای تفریح فرزندان‌تان خرج نکنید

بیشتر کودکان مخصوصا بچه‌های کوچک‌تر را می‌توان با روش‌های خیلی ارزان سرگرم کرد. برای‌شان پازل بخرید و بگذارید خلاقیت‌ آن‌ها شکوفا شود. به پارک بروید، در گلدان گل و گیاه بکارید و به آن‌ها دوچرخه‌سواری یاد بدهید. این را در نظر داشته باشید که تنها چیزی که کودکان‌تان از شما می‌خواهند زمان شماست، نه پول‌تان.

۵- در طول روز آب بیشتری بنوشید

با افزایش مصرف آب، نیاز به خرید نوشیدنی‌های غیرضروری مانند نوشابه، آب‌میوه یا قهوه کاهش می‌یابد، که می‌تواند به صرفه‌جویی در هزینه‌ها منجر شود. علاوه‌بر این، نوشیدن آب کافی به سلامتی کمک می‌کند و می‌تواند از بروز بیماری جلوگیری کند. این امر می‌تواند موجب کاهش هزینه‌های درمانی و پزشکی شود. همچنین، هیدراته ماندن می‌تواند به بهبود تمرکز و عملکرد ذهنی کمک کند. این به شما اجازه می‌دهد که بهتر کار کنید و احتمالا درآمد بیشتری کسب کنید و پس‌انداز پول برای‌تان جدی‌تر شود.

۶- اجناس باکیفیت بخرید که تا مدت زیادی برایتان کار کند

هنگامی که می‌خواهید چیز تازه‌ای بخرید، کمی وقت بگذارید و خوب جست‌وجو کنید. یک یخچال کم‌مصرف و با‌کیفیت ممکن است کمی هزینه روی دست شما بگذارد، اما در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کند و به جای ۵ سال، ۱۵ سال برایتان کار می‌‌کند و شما می‌توانید در طولانی‌مدت، پول قابل‌توجهی ذخیره کنید.

نکته: زمانی که می‌خواهید چیزی بخرید، تحقیق کنید؛ با بازخورد مشتریان در سایت‌های مختلف شروع کنید. یک ساعت تحقیق می‌تواند پول بسیار زیادی برای شما ذخیره کند.

۷- اگر باشگاه نمی‌روید عضویت‌تان را لغو کنید

پرداخت هزینه عضویت برای خدماتی که استفاده نمی‌کنید، منجر به هدر رفتن پول می‌شود. اگر به باشگاه نمی‌روید، ممکن است بهتر باشد به فعالیت‌های ورزشی دیگر یا تمرینات خانگی بپردازید که هزینه کمتری دارند و همچنان به سلامتی شما کمک می‌کنند. به یاد داشته باشید که هر وقت خواستید، می‌توانید دوباره در این باشگاه‌ها ثبت‌نام کنید.

۸- سعی کنید همه چیز را خودتان تعمیر کنید

سال‌ها پیش پیدا کردن راهی برای تعمیر چیزهایی که در خانه داشتیم دشوار بود. اما امروزه کار بسیار ساده‌ای است. می‌توانید به راحتی در اینترنت ویدیو‌های رایگانی پیدا کنید که به شما یاد می‌دهند چگونه هر چیزی را تعمیر کنید. فرقی نمی‌کند چه چیزی را می‌خواهید تعمیر کنید، ارزشش را دارد که امتحان کنید. یاد گرفتن چیزهای جدید ضرری ندارد مخصوصا اگر با هدف پس‌آنداز پول باشد.

۹- همیشه درخواست تخفیف کنید

هر زمان که از خدماتی استفاده کردید و قیمت مشخصی برای آن وجود داشت، درخواست تخفیف کنید. برخی اوقات (نه همیشه) این کار جواب می‌دهد و ممکن است بتوانید تخفیف بگیرید. به این ترتیب تنها با یک درخواست ساده در مخارج‌تان صرفه‌جویی کرده‌اید.

۱۰- دنبال برندهای گران‌قیمت نباشید

در بیشتر موارد تنها برتری محصولات با برند معروف، بازاریابی آن‌هاست. یعنی تفاوت محصولات برند با سایر محصولات باکیفیت اما کمتر شناخته‌شده، تنها به زیبایی بسته‌بندی و لوگوی فانتزی ختم می‌شود. علاوه‌بر این، خرید مداوم برندهای گران‌قیمت می‌تواند به رفتارهای مصرف‌گرایانه دامن بزند که ممکن است این موضوع به مشکلات مالی جدی‌تر ختم شود.

 برای پس‌انداز پول بیشتر، ایجاد عادات مالی مثبت و اتخاذ راهکارهای هوشمندانه ضروری است. ابتدا با تعیین یک بودجه مشخص، می‌توانید بر روی درآمد و هزینه‌های خود کنترل داشته باشید. سپس با شناسایی و کاهش هزینه‌های غیرضروری، فضای بیشتری برای پس‌انداز فراهم کنید. خرید هوشمندانه و استفاده از تخفیف‌ها نیز می‌تواند به شما کمک کند تا هزینه‌های خود را به حداقل برسانید.
 
منبع:بانک اول

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما