وام فوری بدون ضامن با اقساط بلند مدت بگیرید

اقتصاد 100- سرهنگ “حسین پیوندی” اعلام داشت به هریک از کارکنان وظیفه که خدمت خود را از سال‌ ۱۳۹۷ به بعد به اتمام رسانده و در طرح مهارت‌آموزی شرکت نموده و موفق به دریافت گواهینامه شده‌اند در صورت ارائه طرح اشتغال و تصویب در کمیته فنی ، ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی بصورت قرض‌الحسنه در بازپرداخت ۷ ساله اعطا می شود.

وام فوری بدون ضامن با اقساط بلند مدت بگیرید

متقاضیان جهت ثبت نام اولیه به وظیفه عمومی محل سکونت مراجعه و اقدام نموده و در مرحله بعدی به سامانه سخا به نشانی sakha.epolice.ir  مراجعه و نسبت به تکمیل ثبت نام و بارگزاری گواهینامه مهارت آموزی خود اقدام نموده تا در فرایند رسیدگی و ارجاع به کمیسیون های تخصصی قرار گرفته و در صورت داشتن شرایط ضمن اطلاع رسانی به متقاضی، درخواست به بانک جهت تشکیل پرونده و دریافت تسهیلات ارجاع می گردد.

لازم به ذکر است با توجه به محدودیت زمان و تعداد ثبت نام کنندگان، متقاضیان هر چه سریعتر نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند.

امریه سربازی چیست؟

یکی از مهمترین دغدغه های سربازان دارای مدرک دانشگاهی، دوری تقریبا دو ساله از محیط دانشگاهی و عدم به روزرسانی اطلاعات مربوط به رشته خودشان در طول مدت سربازی می باشد. این اتفاق علاوه بر این که به ضرر خود مشمول می باشد در نگاه کلی تر به ضرر کشور نیز خواهد بود. چرا که متخصصان در رشته های مختلف با دوری دو ساله از تحصیل بازدهی کمتری را در حیطه کاری خود خواهند داشت.

ستاد کل نیروهای مسلح در راستای ممانعت از این اتفاق، قوانینی را برای نظام وظیفه اعمال کرده است تا در صورت داشتن شرایط خاصی مشمولان بتوانند در حیطه رشته دانشگاهی خود در ارگان های مختلف به عنوان یک کارمند مشغول به کار شوند و طول این مدت کاری برایشان به عنوان خدمت سربازی منظور گردد.

در اصطلاح نظام وظیفه به این نوع از خدمت سربازی امریه گفته می شود که بسیاری از مشمولان نظام وظیفه به دلیل عدم آگاهی، نمی توانند از آن استفاده نمایند. به همین منظور در ادامه مقاله به بررسی امریه سربازی، مزایای آن اشاره می نماییم و ارگان های دارای امریه سربازی را نیز معرفی خواهیم کرد.

در یک جمله کوتاه می توان امریه سربازی را به این صورت تعریف نمود: “به انجام خدمت وظیفه در سازمان های دولتی و محیط های غیر نظامی امریه سربازی گفته می شود.” در واقع امریه سربازی به فارغ التحصیلان دانشگاهی این امکان را می دهد تا در زمینه رشته تحصیلی خود مشغول به کار شوند و این زمان کاری به عنوان خدمت سربازی برایشان محسوب شود.

همان طوری که از تعریف این مزیت مشخص است برای ارائه در خواست در زمان دریافت امریه سربازی، داشتن مدرک دانشگاهی لازم است تا سازمان های مختلف بتوانند فرد را به عنوان سرباز پذیرش نمایند. در قانون نظام وظیفه حقوق فردی که به صورت امریه به سربازی اعزام می شود با سربازان عادی یکسان است ولی بعضی از سازمان های دولتی حقوق اضافه ای برای سربازان امریه در نظر می گیرند.

همچنین علاوه بر حقوق سربازی، به عنوان یک کارمند در بعضی از سازمان ها عیدی و پاداش هایی هم برای این افراد در نظر گرفته می شود. معمولا در سازمان های مختلف کارهای متفاوتی وجود دارد که به سرباز امریه واگذار می شود ولی وجه اشتراک همه آن ها کار مرتبط با مدرک تحصیلی است تا فرد بتواند از تخصصی که در دانشگاه کسب کرده است در سازمان های مختلف استفاده نماید.

مزایای امریه سربازی

با توجه به تعریفی که از امریه سربازی شد، سربازی به صورت امریه مزایای مختلفی دارد که در زیر به آن ها اشاره می شود. پس از آن نیز معایب اخذ امریه سربازی نوشته می شود تا مشمولان بتوانند با دیدگاه درست تر و اطلاعات کاملتری نسبت به دریافت امریه سربازی اقدام کنند.

مشمولانی که به دنبال امریه هستند دقت نمایند علاوه بر مزیت های گفته شده امریه دارای معایبی هست که باعث می شود بعضی از مشمولان به دنبال دریافت آن نباشد اولین مورد آن این است که در اکثر سازمان های پذیرنده امریه، طول مدت سربازی امریه آن ها ۲۴ ماه است در حالی که این مورد برای سربازان عادی ۲۱ ماه می باشد.

دومین نکته در مورد امریه سربازی این است که در اکثر ارگان هایی که سرباز امریه دریافت می کنند هر نوع کسری خدمت مورد پذیرش نیست و طول خدمت سربازی امریه باید ۲۴ ماه باشد. این ارگان ها معمولا در ابتدای پذیرش امریه تعهد نامه ای را برای عدم استفاده از کسری خدمت از سرباز امریه دریافت می کنند.

منبع:زنهار


وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما