خبر خوش برای این خانوارها / سبد کالای 800 هزار تومانی رسید!

اقتصاد 100- مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: از ابتدای ماه محرم تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار وعده غذای گرم با اجرای طرح نذرواره حسینی در میان نیازمندان استان توزیع شد.

خبر خوش برای این خانوارها / سبد کالای 800 هزار تومانی رسید!

روح الله صالحی روز چهارشنبه با قدردانی از خیرین در همراهی با کمیته امداد در اجرای طرح نذرواره حسینی، افزود:در این مدت همچنین ۱۴ هزار و ۲۱۴ بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شد.

وی یادآور شد: مبلغ هزینه شده برای توزیع این تعداد غذا و بسته معیشتی که با کمک خیرین انجام گرفت ۴۰۳ میلیارد و ۳۸۳ میلیون ریال بوده است.

این مسوول با بیان اینکه تهیه غذای گرم برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد مانند سال‌های گذشته هم‌زمان با ماه محرم در راستای طرح اطعام نیازمندان اجرا می شود، اظهار داشت: در این پویش، غذای گرم و سبدهای معیشتی با کمک‌های مردمی، مشارکت موسسات خیریه و مراکز نیکوکاری در استان تهیه و میان نیازمندان توزیع می شود.

صالحی با بیان اینکه در این ایام تمامی مراحل تهیه مواد غذایی، پخت و توزیع با رعایت دستورالعملهای بهداشتی و توزیع آنها با حفظ کرامت انسانی انجام شده است، تصریح کرد: هدف از این پویش ترویج فرهنگ سنت حسنه اطعام است تا در کنار عزاداری‌ها، نگاه عزاداران و مومنان به نیازمندان هم متوجه باشد.

مددجویان تحت حمایت کمیته امداد جمعیتی نزدیک به ۵۰ هزار نفر هستند که از این تعداد ۱۸ هزار و ۸۴۹ نفر سالمند بوده و ۱۵ هزار و ۵۷۸ خانوار معادل ۵۶ درصد در روستاها زندگی می کنند.

۳۱ هزار و ۴۶۸ نفر معادل ۶۶.۹ درصد از کل مددجویان کمیته امداد استان از زنان سرپرست خانوار هستند که از حمایت‌های مختلف این نهاد بهره مند می‌شوند.

چهار هزار و ۹۳۰ فرزند محسنین هم اکنون تحت حمایت کمیته امداد استان هستند و ۳۱ هزار و ۴۵۷ حامی در حال حاضر در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین با کمیته امداد همکاری می‌کنند

موسسه خیریه آبشار عاطفه‌ها در رفسنجان امروز طی رزمایشی، ۴۰۰ بسته معیشتی را بین خانواده‌های نیازمند توزیع کرد‌. 

حسین رضایی، فرماندار رفسنجان امروز در رزمایش توزیع بسته معیشتی خیریه آبشار عاطفه ها، خیران را سرمایه‌های شهرستان قلمداد کرد و گفت: کار خداپسندانه این مراکز، قابل ستایش است و آن‌ها باری از دوش قشر ضعیف جامعه بر می‌دارند که هم رفع نیاز بی بضاعتان است و  هم باقی الصالحات برای آن می باشد.

وی افزود: خیریه آبشار عاطفه‌ها نیز که موسسه‌ای بین المللی است و در شهر رفسنجان و کشکوئیه هم نمایندگی دارد کار‌های وسیعی در سطح این منطقه در زمینه محرومیت زدایی انجام می‌دهد که قابل تقدیر است.

رضایی افزود: راه کمک به نیازمندان همین موسسه‌های خیریه است و مردم برای کمک به قشر نیازمند، هر آنچه کمک نقدی یا غیرنقدی دارند، تحویل موسسات خیریه دهند و  آن‌ها به طور تخصصی  این کمک ها را توزیع می‌کنند و این امر موجب جلوگیری از جولان متکدیان می‌شود و این آسیب هم از سطح جامعه پاک می شود.

نجمه قاسمی، مدیرعامل نمایندگی بنیاد خیریه آبشار عاطفه‌ها در رفسنجان هم در حاشیه این رزمایش گفت: خیریه آبشار عاطفه‌ها شعبه رفسنجان، ۱۲ سال است که در این شهرستان فعالیت می‌کند و عمده فعالیت این خیریه کمک به خانواده‌های ایتام، بیماران صعب العلاج و خانواده‌های بد سرپرست است.

وی افزود: ار فعالیت های دیگر این خیریه اهدای جیهزیه به نوعروسان نیازمند، حمایت از کودکان ایتام و اشتغال زایی برای زنان سرپرست خانواراست.

 قاسمی با بیان اینکه اهدای سبد کالا به خانواده‌های تحت حمایت این خیریه از دیگر فعالیت‌های این خیریه است، بیان داشت: امروز به لطف خیران در شهرستان رفسنجان و مصادف با شهادت امام سجاد علیه السلام، ۴۰۰ بسته غذایی،شامل: برنج، روغن، رب گوجه، حبوبات، چای و قند به خانواده‌های نیازمند تحت پوشش این خیریه تقدیم شد.

مدیرعامل نمایندگی بنیاد خیریه آبشار عاطفه‌ها در رفسنجان از شهروندان درخواست کرد: نیازمندان واقعی را به خیریه آبشار عاطفه‌ها به نشانی خیابان معلم نبش کوچه ۱۰ معرفی کند.

وی بیان کرد: خیریه آبشار عاطفه‌ها تیم تحقیق دارد و افراد نیازمندی که معرفی می‌شوند در مورد آن ها تحقیق می‌شود و در صورت داشتن شرایط کمک، روال تشکیل پرونده برای آن خانواده ادامه می‌یابد و به نیازمندان واقعی کمک می‌شود.

۲۵۰ بسته کمک معیشتی به ارزش ۲ میلیارد ریال بین خانواده زندانیان نیازمند شهرستان نیشابور توزیع شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان خراسان رضوی، انجمن حمایت از زندانیان نیشابور در راستای اجرای تکالیف سازمانی و اجتماعی خود مبنی بر حمایت و تکریم خانواده زندانیان نیازمند، اقدام به توزیع ۲۵۰ بسته کمک معیشتی به ارزش ۲ میلیارد ریال بین خانواده زندانیان نیازمند شهرستان کرد.

برابر این گزارش این اقدام خیرخواهانه از محل کمک خیرین نیک اندیش شهرستان و منابع سازمانی انجمن حمایت از زندانیان و در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی و مهارت های اساسی زندگی ویژه همسران زندانیان انجام پذیرفت.

گفتنی است ارزش هر بسته کمک معیشتی ۸ میلیون ریال اعلام شده است.



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما