آغاز ثبت نام پیش فروش خودرو برای مادران از امروز

اقتصاد 100- گروه خودروسازی سایپا در راستای افزایش عرضه محصولات و تنظیم بازار در نظر دارد، پیش فروش محصولات خود را که شامل ساینا اس با استاندارد ۸۵ گانه، کوییک GX-L با ترمز ESC و سهند S است را صرفا برای متقاضیان طرح جایگزینی خودروهای فرسوده و همچنین خودروی کوییک GXR-L با ترمز ESC ویژه متقاضیان عادی، حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و جایگزینی خودروهای فرسوده را از ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه (۱۴۰۳/۰۵/۰۳) از طریق سایت فروش اینترنتی محصولات گروه خودروسازی سایپا به آدرس https://saipa.iranecar.com تا زمان تکمیل ظرفیت آغاز کند.

آغاز ثبت نام پیش فروش خودرو برای مادران از امروز

تحویل خودروهای یاد شده از آذرماه تا اسفندماه سال جاری خواهد بود.

متقاضیان می‌توانند جهت تسهیل در فرآیند ثبت نام، قبل از زمان شروع ثبت نام به آدرس یاد شده مراجعه کرده و نسبت به ثبت و یا به روز رسانی اطلاعات شخصی و دریافت کد کاربری و رمز عبور اقدام کنند.

مشخصات سهند S 

در دوره‌ای که سال‌هاست موتورهای ۸ سوپاپ در صنعت خودرو جهان منسوخ شده، سایپا همچنان محصولات رده پایین و اقتصادی‌اش را با موتور معروف M15 تولید و عرضه می‌کند. این موتور سال‌های سال است که زیر کاپوت تیبا، ساینا و کوییک قرار گرفته و ۸۷ اسب بخار به چرخ‌های جلو می‌فرستد. ازاین‌رو نباید انتظار داشت خودرو سهند S از نظر مشخصات فنی خیلی بهتر از هم‌خانواده‌های خود باشد.

سهند پارس خودرو از نوع جدیدتر این موتور با کد شناسایی M15GSI استفاده می‌کند که با تغییراتی روی سرسیلندر، منیفولد و هدرز و مجهز شدن به سیستم زمان‌بندی سوپاپ و دریچه گاز برقی، ۳ اسب بخار و ۱۰ نیوتن.متر خروجی بیشتری معادل ۹۰ اسب بخار و ۱۳۷ نیوتن.متر تولید می‌کند. البته این به‌روزرسانی‌ها به گونه‌ای نیست که تفاوت چشمگیری روی مشخصات سهند S از نظر شتاب، سرعت و مصرف سوخت یا هم‌خانواده‌های X200 شامل سایپا ساینا، کوییک و تیبا داشته باشد.

یک گیربکس دستی ۵ سرعته قدرت پیشرانه را به چرخ‌های جلو ماشین سهند S منتقل می‌کند تا این سدان کوچک با وزن ۱.۱ تن در ۱۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. مصرف سوخت محصول جدید پارس خودرو ۷ لیتر بنزین در هر ۱۰۰ کیلومتر است و در بهترین حالت پیمایش ۵۸۰ کیلومتری را در اختیار راننده قرار می‌دهد. همچنین، خودروساز ایرانی قصد دارد نسخه‌ای از سهند پارس خودرو را با گیربکس CVT تولید کند.

شرکت پارس‌خودرو به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های گروه خودروسازی سایپا، پس از عرضه خودرو کوییک GX در سامانه یکپارچه فروش خودرو، اقدام به انتشار مشخصات فنی این خودرو نموده است. این اطلاعات به منظور آگاه‌سازی هرچه بیشتر مشتریان بالقوه از ویژگی‌ها و امکانات فنی خودرو کوییک GXL منتشر شده‌اند.

بر اساس اطلاعات منتشره از سوی شرکت پارس‌خودرو، خودرو کوییک GXL در دو مدل GX-Low و GX-High عرضه خواهد شد. طول این خودرو ۴۰۰۵ میلی‌متر، عرض آن ۱۶۷۸ میلی‌متر و ارتفاع آن ۱۵۳۲ میلی‌متر است. فاصله بین دو محور جلو و عقب این خودرو ۲۴۱۴ میلی‌متر بوده و حجم صندوق عقب آن ۲۲۵ لیتر می‌باشد. وزن خالص خودرو کوییک GXL نیز ۱۰۶۵ کیلوگرم اعلام شده است.

خودرو مذکور مجهز به گیربکس ۵ سرعته معمولی بوده و دارای ۴ سیلندر M15i است. دریچه گاز آن الکتریکی و حجم موتور آن ۱۴۹۷ سی‌سی می‌باشد. بیشترین قدرت این موتور ۹۰ اسب بخار در ۵۲۵۰ دور بر دقیقه و بیشترین گشتاور آن ۱۳۷ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور بر دقیقه ذکر شده است.

خودرو کوییک GXL از نوع فرمان هیدرولیک بهره می‌برد و غربیلک فرمان آن از نوع D-TYPE است. سیستم تعلیق جلوی این خودرو از نوع مک‌فرسون و سیستم تعلیق عقب آن یکپارچه تیر پیچشی می‌باشد.

این خودرو با رینگ‌های ۱۴ اینچ فولادی و آلومینیومی و با لاستیک‌های ۱۸۵/۶۵ آر ۱۴ عرضه خواهد شد. ترمز جلوی آن از نوع دیسکی و ترمز عقب آن کاسه‌ای است. میزان مصرف سوخت ترکیبی این خودرو ۶٫۷۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده و ظرفیت باک سوخت آن ۴۱ لیتر می‌باشد. خودرو کوییک GXL مطابق با استاندارد آلایندگی یورو ۵ طراحی و تولید شده است.

منبع:اندیشه قرن

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما