خبر مهم برای کسانی که بیمه تامین اجتماعی هستند

اقتصاد 100- اگر قصد دارید پس از خرید بیمه وضعیت آخرین حق بیمه پرداختی خود را پیگیری کنید، می‌توانید از طریق کد دستوری بیمه تامین اجتماعی (کد USSD استعلام بیمه تامین اجتماعی) آخرین وضعیت حق بیمه خود را استعلام بگیرید. به عبارتی کدهای استعلام کار شما را راحت کرده است و دیگر برای استعلام بیمه تامین اجتماعی نیازی به مراجعه حضوری به شعب سازمان تامین اجتماعی ندارید و می‌توانید آخرین وضعیت بیمه پرداخت شده خود توسط کارفرما را مشاهده کنید.

خبر مهم برای کسانی که بیمه تامین اجتماعی هستند

این خدمات غیر حضوری و آنلاین، برای بیمه‌شدگان رایگان است و نیازی به اینترنت هم ندارد. یعنی فقط از طریق گوشی‌های موبایل می‌توانید از کد USSD برای استعلام سوابق بیمه تامین اجتماعی خود استفاده کنید. همچنین اتباع خارجی هم می‌توانند با استفاده از شماره تأمین اجتماعی (snn) از کد استعلام بیمه تامین اجتماعی اتباع برای دریافت خدمات مربوط به بیمه اتباع خارجی در ایران استفاده کنند.

البته USSD تامین اجتماعی صرفا برای مشاهده آخرین سابقه بیمه نیست و خدمات غیرحضوری دیگری را نیز شامل می‌شود. تقریبا بیشتر خدماتی که توسط بیمه تامین اجتماعی ارائه می‌شود از جمله پرداخت حق بیمه یا نوبت‌‌دهی را می‌توانید با استفاده از همین کد پیگیری و دریافت کنید. با کد دستوری استعلام بیمه تامین اجتماعی حتی می‌توانید پیگیری کنید که آیا مشمول حمایت‌های درمانی سازمان تامین اجتماعی هستید یا خیر.

راهنمای استعلام سوابق بیمه تامین اجتماعی با کد ملی

پس از ثبت نام در سایت تامین اجتماعی امکان مشاهده و استعلام مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی برای شما فراهم می‌شود. برای انجام این کار روش‌های مختلفی وجود دارد. می‌توانید پس از وارد شدن به سامانه تامین اجتماعی با آدرس es.tamin.ir و وارد کردن کد ملی و گذرواژه‌ و پس از آن انتخاب گزینه کلیه سوابق سوابق بیمه خود را مشاهده و در صورت نیاز آن را سیو کنید.

راه ساده‌تر کلیک کردن بر رو کلید واژه سابقه در قسمت سرویس‌های پر کاربرد در قسمت پایینی صفحه است. پس از آن دو پنجره سوابق تطبیقی که برای مشاهده جمع کل سوابق بیمه تامین اجتماعی است و سوابق و ریز دستمزد بعد از سال ۸۶ را مشاهده می‌کنید که می‌توانید تنها با کلیک کردن بر روی یکی از آن‌ها به لیست سوابق بیمه‌ای خود دست یابید.

استعلام سوابق بیمه تامین اجتماعی با موبایل با کارت ملی

اگر به دنبال راه ساده‌تری برای استعلام بیمه تامین اجتماعی با شماره ملی هستید باید به شما این خبر خوب را بدهم که تنها با شماره‌گیری کد دستوری #۴* می‌توانید این کار را انجام دهید. این کار تنها در چهار مرحله انجام می‌شود که به ترتیب زیر است:

وارد کردن کد USSD

انتخاب شماره ۲ یا همان استعلام‌ها

انتخاب گزینه آخرین سابقه

وارد کردن کد ملی‌

سوابق بیمه تامین اجتماعی بارکد دار

سوابق بیمه از جمله مدارکی است که چه برای استخدام شدن در شرکت‌ها و ارگان‌های مختلف و چه برای مهاجرت تحصیلی و یا کاری به خارج کشور مورد نیاز است. داشتن سوابقه بیمه تامین اجتماعی بارکد دار به شما کمک می‌کند که در زمان و انرژی خود صرفه جویی کنید. برای دریافت آن باید چند مرحله کوتاه و آسان را به صورت آنلاین طی کنید. این مراحل به شرح زیر است:

در گام اول باید ابتدا وارد سامانه خدمات الکترونیکی تامین اجتماعی شوید

از تب بیمه شدگان ابتدا خدمات سابقه و پس از آن گزینه اعلام سابقه به موسسات را انتخاب کنید

در پنجره باز شده باید بر روی مربع کنار کلیه سوابق کلیک کنید و پس از آن ارسال به صندوق شخصی را انتخاب کنید

در این مرحله پس پنجره‌ای برای شما باز می‌شود که می‌توانید پس از خواندن آن و مطمئن شدن از صحت اطلاعات، موافقم را انتخاب کنید.

پس تایید ارسال سوابق به صندوق شخصیاتان، به صفحه اصلی بازمی‌گردید و در این قسمت باید از تب تامین اجتماعی من گزینه صندق شخصی من را انتخاب کنید

درخواست شما در این مرحله به شما نشان داده می‌شود و شما باید با کلیک بر روی کلمه عملیات پنجره کرکره‌ای را باز کنید و گزینه رویت مکاتبه را انتخاب کنید.

در این مرحله که مرحله آخر است برای شما پنجره‌ای باز می‌شود و تنها کافی است که بر روی قسمت پی‌دی‌اف ضمیمه کلیک و سوابق بارکددار بیمه تامین اجتماعی خود را دانلود کنید.

گذرواژه‌ام را گم کرده‌ام؛ چگونه سوابق بیمه تامین اجتماعی‌ام را مشاهده کنم؟

اگر گذرواژه ورود به سامانه تامین اجتماعی خود را فراموش کرده‌اید و به هیچ روشی نمی‌توانید آن را بازیابی کنید، برای مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی تنها چند راه حل دارید. اولی استفاده از کد دستوری که در بالا ذکر شد است که البته محدودیت‌هایی دارد. راه حل بعدی هم مراجعه حضوری به کارگذاری‌ها و اداره‌های تامین اجتماعی است که آن‌هم اختصاص دادن زمان و انرژی زیادی را می‌طلبد.

پیشنهاد ما به فراموش‌کاران استفاده از نرم‌افزارهای تامین اجتماعی من از همان ابتدا و وارد کردن و سیو کردن گذرواژه در آن نرم‌افزار‌ها است.

کد دستوری برای مشاهده سوابق بیمه

به گزارش اندیشه معاصر، کد USSD برای مشاهده سوابق بیمه تأمین اجتماعی به‌ راحتی از طریق تلفن‌همراه قابل شماره‌گیری است. این کد برای تمام اپراتورهای تلفن همراه فعال در کشور اعم از همراه اول و ایرانسل یا رایتل یکسان است:

برای استفاده از کد USSD و مشاهده سوابق تامین اجتماعی باید کد #۱۴۲۰*۴* را شماره‌گیری کنید. سپس از منوی پیش رو، عدد ۲ را انتخاب کنید.

البته به خاطر داشته باشید که قبل از شماره‌گیری کد USSD برای مشاهده سوابق بیمه لازم است حتما در سایت https://sabeghe.tamin.ir ثبت ‌نام کنید. درضمن حتما باید شماره تلفنی که با آن کد را شماره‌گیری می‌کنید با شماره تلفن کاربری شما در سامانه تامین اجتماعی یکی و به‌نام خودتان باشد. در اندیشه معاصر قدم به قدم نحوه استفاده از کد دستوری مشاهده سوابق تامین اجتماعی را با هم مرور می‌کنیم.

کد ussd تامین اجتماعی برای سایر خدمات

همان‌طور که گفته شد کد دستوری تامین اجتماعی فقط برای مشاهده آخرین سابقه حق بیمه تامین اجتماعی نیست و کاربردهای دیگری هم دارد. علاوه بر مشاهده سوابق بیمه با موبایل با کد ملی، سایر خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی که با کد یو اس اس دی تامین اجتماعی ارائه می‌شوند عبارتند از:

پرداخت حق بیمه

دریافت اپلیکیشن

نوبت دهی

فیش مستمری

نمونه فرم‌های تأمین اجتماعی

دستمزد مبنای کسر بیمه

منبع:جارنیوز



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما