آیا ایرانیان خارج از کشور می‌توانند خودرو وارد کنند؟

اقتصاد 100- وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) اعلام کرده است: هر کسی که در خارج از کشور حساب ارزی داشته باشد می‌تواند خودرو وارد کند

آیا ایرانیان خارج از کشور می‌توانند خودرو وارد کنند؟

عباس علی‌آبادی در مصاحبه‌ای اظهار داشت که این دستورالعمل هنوز به تصویب نرسیده، اما او ایده‌های خود را به اطلاع عموم رسانده است. وی افزود: انتقادات به بخشنامه واردات خودرو بی‌اساس است و کسانی که منافع‌شان به خطر می‌افتد، انتقاد می‌کنند. واردات خودرو خواسته همگانی است و هدف ما کاهش تنش در این زمینه است.

افزایش تولید خودرو در کشور

وزیر صمت در ادامه بیان داشت: امروز شما می‌توانید ماشین نو یا کارکرده خریداری کنید، اما ابتدا باید ماشین‌های نو وارد بازار شوند. ما در تولید خودروهای جدید شتاب گرفته‌ایم و خودروی ری‌را یکی از نمونه‌های موفق است. این خودرو در مقایسه با سایر خودروهای موجود در بازار، کیفیت بالایی دارد.

آزمایش‌های کیفی خودروی ری‌را

علی‌آبادی در خصوص خودروی ری‌را گفت: ما سه ماه است که این خودرو را تست می‌کنیم تا مطمئن شویم که نقصی ندارد. حتی تویوتا هم گاهی پس از عرضه خودروهای خود با مشکلاتی روبرو می‌شود که باید برطرف شوند.

توسعه صادرات با واردات خودرو

وزیر صمت درباره اظهارات برخی نمایندگان مجلس که معتقدند بخشنامه واردات خودرو اجرایی نیست، گفت: این بخشنامه اجرایی است و اولین خدمت آن، کمک به صادرات کشور است. ما از انگیزه واردات خودروهای کارکرده برای صادرات کالاهای تولیدی کشورمان استفاده می‌کنیم. شرکت‌ها موظف هستند کالاهای ایرانی را صادر کرده و ارز به دست آمده را تبدیل به خودرو کنند. این اقدام باعث توسعه صادرات خواهد شد.

با اعلام نتایج هفدهمین مرحله قرعه‌کشی خودروهای وارداتی، پول‌های بلوکه شده متقاضیان آزاد خواهد شد و انتظارها به پایان می‌رسد.

امکان واردات خودرو توسط ایرانیان خارج از کشور

علی‌آبادی افزود: ایرانیانی که در خارج از کشور هستند، از جمله دانشجویان، می‌توانند خودرو وارد کنند. هر کسی که حساب ارزی در خارج از کشور داشته باشد، می‌تواند این کار را انجام دهد. این دستورالعمل هنوز تصویب نشده است، اما من ایده خود را اعلام می‌کنم.

وزیر صمت با اشاره به طرح جدید خود، گفت: افرادی که ارز در خانه‌های خود دارند، می‌توانند آن را در نظام بانکی کشور عرضه کنند. این ارزها نباید از بازار جمع‌آوری شده باشند و پس از تأیید بانک مرکزی، می‌توانند از مؤسسات واردکننده خودرو خریداری کنند. هدف این است که اضطراب را از جامعه و بازار بگیریم.

منبع:شهربورس
 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما