صفر تا صد اقساط وام ودیعه مسکن 40 تا 300 میلیونی/پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به مستاجران پیش از پایان فصل اجاره

اقتصاد 100- وام ودیعه مسکن یکی از تسهیلات پرطرفدار برای مستاجران است. این تسهیلات با هدف کمک به مستاجران برای پرداخت اجاره بها ارائه شده است. سود بالای این وام در گذشته باعث انصراف بسیاری از مستاجران از دریافت این وام شده است.

صفر تا صد اقساط وام ودیعه مسکن 40 تا 300 میلیونی/پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به مستاجران پیش از پایان فصل اجاره

  وام ودیعه مسکن  یکی از تسهیلات پرطرفدار جامعه میباشد. وام ودیعه مسکن یکی از تسهیلاتی است که توجه تمامی مستاجران را به خودش جلب کرده است و همه مستاجران حداقل چند بار به وام ودیعه مسکن فکر کرده اند. وام ودیعه مسکن به دلیل سود بالایی که دارد خیلی از مستاجران را از این تصمیم منصرف کرد. برای با خبر شدن از جزئیات بیشتر و کسب اطلاعات بیشتر اندیشه قرن را تا انتها دنبال کنید.

شرایط ثبت نام وام ودیعه مسکن را در اندیشه قرن ببینید

در سال های اخیر، سامانه های متعددی، در رابطه با مساله املاک، از سوی دولت راه اندازی شده است که ثبت نام در برخی از آن ها، مانند سامانه املاک و اسکان، توسط مالکان و مستاجران، الزامی بوده و در برخی دیگر، مانند سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن،​ شکل اختیاری داشته است.

۱متقاضی تسهیلات اجاره خانه ، می بایست متاهل بوده یا سرپرست خانواده باشد.

۲اجاره نامه ارائه شده از سوی متقاضی وام ودیعه مسکن، می بایست به صورت رسمی تنظیم گردیده یا اینکه در سامانه ایران املاک، به ثبت رسیده و دارای کد رهگیری نیز باشد.

۳تاریخ اجاره نامه ارائه شده می بایست، حداکثر تا پایان زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن باشد.

مراحل ثبت‌نام وام ودیعه مسکن چگونه است؟

متقاضیان دریافت این تسهیلات باید به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن مراجعه کنند.

اما برای انجام ثبت نام کامل این وام، مراحل زیر را در سامانه به آدرس «saman.mrud.ir» انجام دهید.

در صفحه اول سایت وارد قسمت ثبت نام کمک ودیعه مسکن شوید.
با وارد کردن شماره تلفن همراه و کد امنیتی، رمز عبور یکبار مصرف به گوشی همراه شما ارسال می‌شود.
در این بخش قوانین و شرایط گرفتن تسهیلات به شما نمایش داده می‌شود. با زدن روی گزینه «متن بالا را مطالعه کرده‌ و می‌پذیرم» به مرحله بعد بروید.
در این مرحله، مشخصات فردی خودتان را در سامانه وارد کنید و به مرحله بعد بروید.
در این مرحله، با زدن روی دکمه یه علاوه سبز، افراد تحت تکفل سرپرست خانوار را اضافه کنید.

زمین مسکن وام

در آخر یک کد تایید برایتان پیامک می‌شود. با وارد کردن کد پیامک شده و انتخاب گزینه «تایید» ثبت نام شما تکمیل خواهد شد.

مبلغ وام مستاجران ۱۴۰۳؛ حداکثر وام اجاره مسکن در تهران و شهرستان‌ها

مبلغ وام اجاره مسکن ۱۴۰۳ با توجه به شرایط اقتصادی و تورم، تغییراتی داشته است. در سال جاری، میزان تسهیلات وام اجاره مسکن به شرح زیر است:

در شهر تهران، سقف وام به۲۰۰ میلیون تومان رسیده است.
در مراکز استان‌ها و سایر کلانشهرها این رقم۱۵۰ میلیون تومان می‌باشد.
برای سایر شهرها، متقاضیان می‌توانند تا۱۰۰ میلیون تومان وام دریافت کنند.
در روستاها، سقف وام۴۰ میلیون تومان تعیین شده است.

کلانشهرها که بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، شهرهایی با جمعیت بیش از یک میلیون نفر هستند، شامل مشهد، اصفهان، البرز، شیراز، تبریز، قم، اهواز و کرمانشاه می‌شوند. توجه داشته باشید که ارقام اعلام شده بر اساس آخرین به‌روزرسانی‌ها برای سال ۱۴۰۳ می‌باشد و در صورت تغییرات بعدی، اطلاع‌رسانی لازم انجام خواهد شد./لندو

شرایط ثبت نام وام ودیعه مسکن

برای اینکه ثبت نام وام ودیعه مسکن، از سوی وزارت راه و شهر سازی، مورد تایید قرار گیرد و متقاضی، برای دریافت این تسهیلات، به بانک معرفی شود، علاوه بر اینکه متقاضی تسهیلات اجاره خانه باید دارای شرایط ثبت نام وام ودیعه مسکن لازم باشد، ضروری است تا اجاره نامه ارائه شده توسط متقاضی وام نیز ویژگی های تعیین شده از سوی دولت را داشته باشد. مطابق اطلاعاتی که در سایت tem.mrud.ir، اعلام گردیده، اجاره نامه ای که برای دریافت وام ودیعه مسکن، در این سایت بارگذاری می شود، می بایست، یکی از خصوصیات زیر را دارا باشد و شرایط اجاره نامه برای ثبت نام وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳ به شرح زیر است:

به طور رسمی تنظیم شده باشد. (یعنی در دفتر اسناد رسمی و توسط سردفتر اسناد رسمی تنظیم شده باشد.)

در سامانه ایران املاک iranamlaak.ir ثبت شده و کد رهگیری از این سایت دریافت کرده باشد.

ثبت نام وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳، همانند سال گذشته، از طریق سامانه tem.mrud.ir صورت می گیرد و نیاز به مراجعه حضوری، به هیچ یک از نهاد های دولتی مربوطه نمی باشد.

لازم به ذکر است موارد اعلام شده، بر اساس روال سال گذشته بوده و به محض تغییر و اعلام برای سال ۱۴۰۳، در متن مقاله اطلاع رسانی می گردد./آرمان ملی

نرخ سود وام ودیعه مسکن؛ معما پابرجاست

بخشنامه افزایش سقف فردی تسهیلات کمک ودیعه مسکن که از سوی بانک مرکزی ابلاغ شده، همچنان اشاره‌ای مبهم به نرخ سود تسهیلات ودیعه مسکن دارد. با اینکه در آن قید شده دوره بازپرداخت وام حداکثر پنج ساله است اما نرخ سود را به «مصوبه شورای پول و اعتبار» موکول کرده‌اند.

پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به این ترتیب مشخص نیست با نرخ سود ۱۸ درصد انجام می‌شود یا ۲۳ درصد. تنها تکلیف نرخ سود وام ودیعه مسکن ۳۰۰ میلیونی قابل پرداخت در طرح جوانی جمعیت مشخص است که به‌صورت قرض‌الحسنه محاسبه خواهد شد. همین دعوای ادامه‌دار بر سر نرخ سود موجب شده تا صف وام ودیعه مسکن برای نیمی از متقاضیان به درازا بکشد.

اعداد و ارقام به ما می‌گویند تا کنون یک میلیون و ۶۵۴ هزار و ۳۶ نفر از متقاضیان در سامانه tem.mrud.ir ثبت‌نام کردند. از این تعداد یک میلیون و ۴۶۹ هزار و ۸۷۵ نفر حائز شرایط دریافت وام ودیعه مسکن شناخته شدند، اما تا الان یک میلیون و ۳۳ هزار و ۳۰۵ نفر به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

بانک‌ها هم که علاقه چندانی به پرداخت اینگونه تسهیلات تکلیفی ندارند، ترجیح می‌دهند به صورت لاک‌پشتی عمل کنند و بنابراین طبق آخرین آمار که توسط احمد خادمیان، مدیرکل دفتر طرح‌های نهضت ملی مسکن اعلام شده، آن‌ها فقط با ۴۴۵ هزار و ۶۸ نفر عقد قرارداد کردند./فرارو

پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به مستاجران پیش از پایان فصل اجاره

محمدطیب صحرایی _ چهارشنبه سوم مرداد _ در جلسه بررسی پرداخت ودیعه مسکن به مددجویان کمیته امداد و خانوارهای نیازمند که در استانداری برگزار شد، بر تشکیل پرونده فوری برای متقاضیان دریافت ودیعه مسکن در بانک‌ها تاکید کرد و افزود: پرونده‌ها از نظر بانکی نباید معطلی داشته باشد و از طرف دیگر هم ضمانت وام‌ها همیشه مورد گلایه مردم بوده است که امیدواریم با همراهی بانک‌ها و تسهیل در پرداخت تسهیلات، اثرگذار باشند.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد و بانک‌ها به صورت جداگانه باید برای دریافت ابلاغ‌های مورد نیاز پیگیری‌های لازم را از مرکز داشته باشند، گفت: پرداخت این تسهیلات در مهرماه فایده‌ای ندارد و همه مبلغ تخصیص داده شده باید تا پایان شهریور به دست مردم برسد.

استاندار کرمانشاه بر تسریع در پرداخت تسهیلات به مددجویان کمیته امداد تاکید کرد و بیان داشت: بانک‌ها باید نهایت اهتمام خود را در این راستا به کار گیرند و طبق برنامه‌ای مشخص روند قابل توجهی برای پرداخت تسهیلات شکل بگیرد و پرونده تسهیلات ودیعه مسکن در بانک‌ها معطل نشود.

رضا طاهری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه هم در این جلسه با بیان اینکه از ۸۱ هزار خانوار تحت حمایت، ۱۵ هزار خانوار مستأجر و ۱۴ هزار خانوار جزو دهک اول تا سوم جامعه هستند گفت: از این تعداد ۸ هزار و ۴۰۰ زن سرپرست خانوار مستأجر هستند و امروز که در فصل جابجایی قرار داریم روزانه ۱۰۰ نفر به دفاتر کمیته امداد استان مراجعه می‌کنند و درخواست تسهیلات ودیعه مسکن دارند.

منبع:اندیشه قرن



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما