خبر خوش وزیر صمت برای خریداران خودرو / محدودیت ها برای خرید خودرو حذف شد !
حذف محدودیت دیگری از برای خرید خودرو از کارخانه در دستور کار وزارت صمت قرار گرفت.
وزارت صنعت، معدن و تجارت، الزام مراجعه مشتری به نمایندگی شرکت عرضه کننده خودرو حداکثر ظرف مدت پنج ماه از تاریخ تحویل و با حداقل یک هزار کیلومتر کارکرد به منظور فعال سازی گارانتی را حذف کرد.
همزمان با عرضه خودرو از مسیر قرعه کشی در خردادماه سال 99 سیاست گذار وقت محدودیت هایی را برای برندگان قرعه کشی خودرو در نظر گرفت.
الزام مراجعه خودروهای فروخته شده به نمایندگی حداکثر ظرف پنج ماه از تاریخ تحویل با حداقل هزار کیلومتر یکی از این الزامات تعیین شده بود. البته این محدودیت ابتدا سه ماه از تاریخ تحویل با حداقل هزار کیلومتر کارکرد بود. اما چندی بعد وزارت صمت سه ماه را به پنج ماه افزایش داد. مدیران ارشد صمت در دولت دوازدهم تلاش می کردند جلوی نگهداری خودروها به صورت صفر کیلومتر را گرفته و با این ترفند دارندگان خودرو را مجبور کنند تا به اصطلاح خودروی خود را از صفری کیلومتری خارج کنند.
در کنار این محدودیت سیاست گذار خودرویی در دولت دوازدهم سند خودروهای فروخته شده را نیز در رهن خودروساز نگه می داشت و خریداران یک سال بعد از تاریخ تحویل خودرو می توانستند با پرداخت الباقی مبلغ سند خود را از رهن خارج کنند.
البته شرکت های خودروساز حول و حوش یک سال بعد از اعلام این محدودیت به مشتریان خود اعلام کردند می توانند سند در رهن خودروی خود را با پرداخت الباقی مبلغ سند خود را آزاد کنند.
حذف این محدودیت در آن زمان این گمانه را مطرح کرد که شرکت های خودروساز در جاده افزایش تیراژ عرضه با سرعت بیشتری حرکت می کنند بنابراین به احتمال زیاد سیاست گذار موانع ایجاد شده از مسیر دریافت خودرو را از پیش پای متقاضیان خودرو بر می دارد.
اما بعد از حذف این محدودیت مدیران ارشد صمت باقی محدویت ها مانند داشتن سن 18 سال تمام برای شرکت کنندگان در طرح های فروش خودروسازان، داشتن گواهینامه خودرو، نداشتن پلاک فعال و تحویل نگرفتن از دو خودروساز بزرگ کشور در 48 ماه گذشته همچنان به قوت خود باقی ماند. حال با حذف بند الزام مراجعه مشتریان به نمایندگی شرکت عرضه کننده خودرو حداکثر ظرف مدت پنج ماه از تاریخ تحویل و با حداقل هزار کیلومتر کارکرد به منظور فعال سازی گارانتی بار دیگر مشتریان امیدوار شدند تا سیاست گذار خودرویی محدودیت های شرکت در طرح های فروش شرکت های خودروساز را بردارد.
البته به نظر می رسد با توجه به عریض شدن جاده بورسی عرضه خودرو محدودیت ها یک به یک حذف شود. زیرا فروش خودرو روی تابلوی بورس کالا سبب می شود تا قیمت خودرو براساس مکانیزم عرضه و تقاضا تعیین شده و دیگر حاشیه سودی برای تحویل گیرندگان خودرو از شرکت های خودروساز و فروش آن در بازار وجود نداشته باشد.
البته فراموش نکنیم حضور تمام قد دولت در صنعت خودرو سبب اتخاذ محدودیت هایی شده که تنها در بازار خودروی کشور مثال آن را می بینیم و در دیگر بازارهای خودرو خبری از این قبیل محدودیت ها نیست.
هاهاها... بگومافیای محترم پولشو ازبازار سکه ودلار بیاره سمت خودرو..!
همینقدر که اونارو بردین بالا ، کافیه ، بازاراشباع شد ..!
نوبت به خودرو رسید.!
اربابا ، بعدهم به ملک هدایت خواهیدشد..!
سلطنت وستم شکم سیرها بر نادارها ..
پلاک فعال هم باید از محدودیت خرید برداشته شود.شما تولید کن وسود شرکت وهزینه ها وحقوق پرسنل اداری وفنی وخدمات پس از فروش را پرداخت کن وایجاد شغل راافزایش ده. قرعه کشی هم باید برداشته شود .در تمام شهرها نمایندگی فروش وخدمات پس ازفروش وجود دارد وفروش دربورس غلط وبه زیان خودروسازان ونمایندگی ها می باشد مگرسازمان بورس خدمات پس از فروش دارد که خودرو درآن عرضه می شود.
در واقع موانع پیش روی محتکران خودرو را بر می دارند همه چیز در خدمت مافیا