چگونه در خرید طلا گول نخوریم؟

اقتصاد 100- با بالا رفتن قیمت طلا در چند سال اخیر، متاسفانه طلاهای کم‌عیار و تقلبی در بازار زیاد شده‌اند و سکه‌های غیراصل و طلاهای ناخالص سرمایه بعضی از افراد را از بین برده‌اند. برای اینکه در خرید طلای قسطی یا نقد گول نخورید، چند توصیه برای شما داریم. با در نظر گرفتن این موارد می‌توانید خریدی امن و راحت داشته و از طلاهایتان به عنوان سرمایه استفاده کنید.

چگونه در خرید طلا گول نخوریم؟

از طلافروشی‌های معتبر خرید کنید

اولین و ساده‌ترین راه برای خرید طلا ، مخصوصا اگر می‌خواهید زیورآلات بخرید،‌ مراجعه به طلافروشی‌های معروف و معتبر است. برای خرید گردنبند، انگشتر، دستبند یا دیگر طلاهایی در این دسته‌بندی، به سراغ طلافروشی‌های قدیمی بازار بروید که سال‌هاست مشتریان وفادار دارند و همه می‌دانند که طلای آن‌ها عیار بالا و باکیفیت است؛ همچنین گالری‌های جدید که طلاهای ظریف و خاص طراحی می‌کنند نیز مشتریان خود را دارند.

علاوه‌بر تمام مواردی که ذکر کردیم، در هر خانواده‌ای، یک طلافروشی قدیمی وجود دارد که سال‌های سال اعضای خانواده از آن طلا، سکه و زیورآلات خریداری می‌کنند. از بزرگترهای خانواده بپرسید و به سراغ آن مغازه خاص بروید.

این طلافروشی‌ها باید:

  • مجوز اتحادیه طلا و جواهر داشته باشند.
  • دارای مغازه فیزیکی یا صفحه معتبر در شبکه‌های مجازی باشند.
  • به شما فاکتور رسمی همراه با اطلاعات کامل طلا را بدهند.

به عیار طلا توجه کنید

یکی از مواردی که باعث می‌شود طلا اعتبار خود را حفظ کرده و هنگام فروش هم نقدشوندگی داشته باشد، عیار آن است. طلاهای موجود در بازار ایران ، معمولا یا ۱۸ عیار هستند یا ۲۴ عیار. هنگام خرید طلا حتما عیار آن را در فاکتور چک کرده و در صورت امکان به یک طلافروش معتمد برای اعتبارسنجی ببرید؛ البته که گالری‌ها و مغازه‌های معروف، همیشه طلای ۱۸ عیار و بدون ناخالصی به شما می‌دهند و می‌توانید به آن‌ها اعتماد کنید.

طلاهای خارجی و قدیمی، گاهی عیاری پایین‌تر از ۱۸ دارند (مثلا ۹ عیار) و علاوه‌بر اینکه ناخالص محسوب می‌شوند، ارزش پایینی دارند و هنگام فروش با قیمتی بسیار پایین‌تر از طلای روز خریداری می‌شوند. اگر طلای خودتان را از یک فروشنده کمتر شناخته شده می‌خرید، می‌توانید آن را به یک طلاسازی ببرید و چک کنید؛ همچنین از طلافروش بخواهید که درمورد عیار سکه یا گردنبند (یا هر چیز دیگری) به شما تعهد بدهد.

رسید و فاکتور دریافت کنید

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در هنگام خرید طلا به آن توجه کنید فاکتور است. فاکتور و رسید را «هر طلافروشی در هر فضایی» باید به شما تحویل بدهد؛ چه از مغازه خرید کنید، چه از گالری و حتی از طلافروشی‌های آنلاین.

این روزها حتی خرید آنلاین و طلای قسطی هم فاکتور دارد و اگر فروشنده‌ای حاضر نیست به شما فاکتور بدهد باید حتما دوباره به خریدتان فکر کنید. یک فاکتور معتبر طلا، باید این موارد را واضح و مهرشده در خود داشته باشد:

  • مشخصات خریدار
  • نام کالا (طلا)
  • وزن دقیق
  • میزان اجرت
  • قیمت روز طلا
  • قیمت کالا
  • وزن و قیمت سنگ یا دیگر موارد به کار رفته
  • عیار طلا
  • میزان سود
  • مجموع قیمت
  • مهر طلافروش

فاکتور در درجه اول به شما نشان می‌دهد که طلا مسروقه یا نامعتبر نیست و همچنین در هنگام فروش کارتان را راحت خواهد کرد.

از اصل بودن سکه‌های گرمی مطمئن شوید

سکه‌های گرمی هم برای سرمایه‌گذاری محبوب هستند و هم هدیه دادن در مناسبت‌های مختلف. عروس و دامادها در روز عقدشان کادوهای مختلفی می‌گیرند که بخش بزرگی از آن را طلا در وزن‌های مختلف تشکیل می‌دهد. از آن جایی‌که این سکه‌ها در خانه بیشترها یافت می‌شوند و خرید آن‌ها هم راحت و ساده است، اهمیت اصل بودنشان زیاد می‌شود.

اگر قصد خرید سکه گرمی دارید، حتما از طلافروشی‌ها و سکه‌فروشی‌های معتبر آن را تهیه کنید. دقت کنید که مغازه حتما قیمت روز طلا را به شما بگوید و سکه‌ نیز وزن، مشخصات و نام خریدار را روی بسته‌بندی داشته باشد. سکه‌های بی‌نام و نشان و بدون اطلاعات فروشنده، معمولا تقلبی هستند و نقدشوندگی ندارند. یک سکه گرمی اصل:

  • نقوش، حروف و تاریخ ضرب را به صورت دقیق و بدون خط‌خوردگی دارد.
  • لبه‌هایی صاف، یک‌دست و صیقلی دارد.
  • برآمدگی یا فرورفتگی روی سطحش ندارد.
  • رنگی کاملا یکدست و یک‌نواخت دارد و بعضی قسمت‌های آن کم‌رنگ یا پررنگ‌تر نیستند.

طلای قسطی را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید

طلای قسطی یک گزینه مناسب برای حفظ ارزش سرمایه است؛ حتی اگر سرمایه‌گذاری را از چهار یا پنج میلیون تومان شروع می‌کنید. با خرید طلا و سکه قسطی، شما در واقع پول خود را به یک کالای سرمایه‌ای تبدیل کرده‌اید و اقساط آن را به صورت ریالی می‌پردازید.

این کالای سرمایه‌ای، به مرور  و با نوسان ارزش پول ملی، کم‌ارزش‌تر نمی‌شود. طلا همیشه در حال بالا رفتن است و به کسانی که سرمایه خود را به آن تبدیل می‌کنند، سود می‌رساند. شاید نه در مدت زمان کوتاه و مبالغ خیلی بالا، اما با نموداری افزایشی و همیشگی. در ازکی‌وام می‌توانید انواع سکه و طلا را به صورت اقساطی و با شرایط مناسب خریداری کنید.

خرید طلا با دریافت اعتبار از ازکی‌وام

اگر به دنبال خرید طلا به‌عنوان زیورآلات یا سرمایه‌گذاری هستید، اما به هر دلیلی نمی‌خواهید بودجه مورد نظر را یک‌جا خرج کنید، ازکی‌وام همان جایی‌ است که دنبالش هستید.

در پلتفرم اعتباردهی و خرید اقساطی «ازکی‌وام»، می‌توانید به صورت کاملا آنلاین و تنها با ضمانت یک برگ چک صیادی، از ۱۰ تا ۷۵ میلیون تومان اعتبار برای خرید کالا دریافت کنید.

این کالاها قابل خریداری از ده‌ها فروشگاه ازکی‌وام‌ هستند که علاوه‌بر لوازم خانگی، وسایل برقی، دیجیتال و حتی بلیط و تور، شامل طلافروشی نیز می‌شوند.

با اعتبار خود در ازکی‌وام، سکه، زیورآلات یا انواع طلای قسطی را خریداری کرده و سپس در اقساط ۱۲ یا ۱۸ ماهه با توجه به میزان حقوق خود مبلغ وام را بازپرداخت کنید. دریافت اعتبار از ازکی‌وام، سرمایه شما را حفظ کرده و در طولانی‌مدت، به شما سود می‌رساند.

منبع:شهربورس
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما