واکنش جلیلی به توئیت خبرساز آذری جهرمی/ گفته‌اند ما طالبان هستیم

سعید جلیلی در واکنش به توئیت آذری جهرمی که گفته بود: نخواهیم گذاشت ایران به دست طالبان بیفتد، گفت: چرا به ۹ میلیون، ۱۰ میلیون جمعیت کشور می‌گوییم شما طالبان هستید.

واکنش جلیلی به توئیت خبرساز آذری جهرمی/ گفته‌اند ما طالبان هستیم

به گزارش اقتصاد 100، سعید جلیلی در اولین مناظره از مناظره‌های دور دوم چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوال مجرین برنامه که عنوان کرد در دور اول شاهد مشارکت ۴۰ درصد بودیم که می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد؛ هر آنچه که هست، چه از طرف جناح های سیاسی و چه از طرف مردم و جوامع نخبگانی، این اصلاً اتفاق مطلوبی نیست و باید به آن اهمیت داد و صحبت کرد. اهمیت مشارکت مردم در انتخابات که در اصل نشان دهنده نوعی سرمایه اجتماعی است می تواند به توان رئیس جمهور آینده در داخل و توسعه روابط بین الملل تاثیرگذار باشد. شما اگر رئیس جمهور بشوید برنامه شما چیست که در دوره بعدی انتخابات ریاست جمهوری شاهد افزایش مشارکت باشیم؟، گفت: هر پیشرفتی در کشور بوده با مشارکت مردم حاصل شده است. یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران این است که مردم تعیین کننده اند.

وی با بیان اینکه در تمام برهه های حساس مثل دفاع مقدس این مردم بودند که ما را عبور دادند، گفت: یکی از برنامه های مهم من این است که مشارکت مردم در اداره کشور جدی‌تر و موثرتر باشد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: یکی از افتخارات جمهوری اسلامی و امام این بود که همه دنیا اعتراف دارند که مردم هستند که انتخاب می‌کنند و روز جمعه مردم منتظر بودند چون از پیش انتخاب شده نیست. اگر ما موفقیتی داریم حاصل حضور همه مردم است. این مردم هستند که به ما کمک می‌کنند اگر ما می‌گوییم هر ایرانی یک جهان و یک فرصت باید این نقش را فراهم کنیم؛ هرکسی که استعدادی دارد باید نقش ایفا کند لذا در دولت مشارکت مردم باید روز به روز جدیتر باشد.

جلیلی بیان کرد: بارها به مردم گفتم، گفتمان دولت سایه یعنی مشارکت مردم و مردم باید کمک کنند روز به روز کارها پیش برود. اگر مردم احساس کردند کاری ناقص است باید کمک کنند تا روز به روز پیش برویم در دولت سایه می‌گویم، دو وضع وجود دارد، وضع مطلوب با وضع موجود باید کمک کنیم به سمت وضع مطلوب بریم تا مردم مشارکت کنند.

وی افزود: مردم باید ببینند استعدادی که دارند کجا به درد می‌خورد. من بارها گفته‌ام نمی‌شود در دوره انتخابات گفت مردم شما استعداد دارید و بعد کاری برایشان نکنیم. نمی‌شود در دوران انتخابات با هلی‌کوپتر صندوق در روستاها ببریم بعد از انتخابات کاری با او نداشته باشیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر انتظار داریم مردم مشارکت کنند باید بدانند که دیده می‌شود. آقای پزشکیان شما می‌گویید مردم باید دیده شوند، بسیاری از کارگران، کارکنان و کارگران فصلی می گویند ما دیده نمی‌شویم. می‌گویید زنان، بسیاری از زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست باید دیده شوند. شما باید برنامه داشته باشید. یا همان که خود مردم در نظرسنجی‌ها بیان کردند که اگر صحبت از گرانی و تورم است، آن‌ها باید ببینند شما برنامه دارید؛ وقتی شما می‌گویید برنامه‌ای نیست، پس مردم وارد چه عرصه‌ای شوند؟

جلیلی بیان کرد: به جای برنامه، مباحث فرعی و دروغ به درد نمی‌خورد. این فضا، فضایی نیست که به مشارکت کمک کنند. مردم در این هفته حرف‌ها را شنیدند و رأی دادند، در همین هفته مردم آمده اند در فضای مردم‌سالاری دینی رای داده‌اند؛ هنوز نتیجه انتخابات اعلام نشده به ۱۰ میلیون یا ۹ میلیون از مردم بگوییم طالبانید؟ این کمک می ‌کند؟

وی تاکید کرد: به شهرها که می روم از من می پرسند برنامه شما برای کارکنان شرکتی چیست؟ اگر برنامه داشته باشیم می دانند که مسئله ماست و می‌دانند استعدادشان دیده می شود.

منبع: ایلنا

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما