نحوه انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث به‌صورت رایگان + جزئیات

اقتصاد 100- موضوع انتقال سهام عدالت متوفیان بعد از سال ۱۳۹۹ و نکات پیرامون آن در دستور کار شورای عالی بورس قرار دارد. تا زمان تعیین تکلیف، وراث می‌توانند اطمینان داشته باشند که اصل سهام و سود آنها محفوظ است و جای نگرانی نیست.

نحوه انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث به‌صورت رایگان + جزئیات

بر اساس اعلام سازمان بورس، تمامی خدمات مربوط به انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث از طریق سامانه «میراث» در ۴ بانک و ۴۴ کارگزاری منتخب به صورت رایگان ارائه می‌شود و نیازی به پرداخت وجه نخواهد بود.

تعیین تکلیف وراث سهام عدالت

پیمان نوری، معاون اقتصادی دادستان کل کشور، درباره وضعیت وراث متوفیان دارنده سهام عدالت گفت: با پیگیری‌های دادستان کل کشور و همکاری مرکز فناوری قوه قضاییه و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، وضعیت وراث بیش از یک میلیون متوفی دارنده سهام عدالت تعیین تکلیف شده است. وراثی که هنوز ثبت نام نکرده‌اند می‌توانند از طریق سایت csdiran.ir (شرکت سپرده‌گذاری مرکزی) از نحوه ثبت نام مطلع شوند.

مراحل انتقال سهام عدالت متوفیان

از ۱۵ آبان سال گذشته، وراث می‌توانند با مراجعه به درگاه یکپارچه ذی‌نفعان بازار سرمایه به آدرس «ddn.csdiran.ir» و ورود به بخش «امور سهام عدالت متوفی»، اقدامات لازم برای انتقال سهام را انجام دهند. این فرایند شامل مراحل زیر است:

ایستگاه پذیرایی و فرهنگی بانک سپه در میهمانی 10 کیلومتری تهران به مناسبت بزرگداشت عید سعید غدیر خم با استقبال گسترده مردم روبه رو شد.
  1. ورود یکی از وراث که باید سجامی شده باشد.
  2. وارد کردن کدملی و تاریخ تولد متوفی.
  3. مراجعه به دفاتر کارگزاری و بانک‌های منتخب برای تشکیل پرونده.
  4. پیگیری پرونده از طریق درگاه یکپارچه برای تمامی وراث.

مدارک مورد نیاز برای این فرایند شامل تصویر کارت ملی و شناسنامه متوفی، اصل یا تصویر برابر با اصل کارت ملی و شناسنامه وراث، گواهی حصر وراثت و وصیت‌نامه (در صورت وجود) می‌باشد.

وراث متوفیان سهام عدالت می‌توانند از طریق شعب ۴ بانک و دفاتر ۴۴ کارگزاری منتخب اقدامات مربوط به انتقال سهام را به صورت رایگان انجام دهند. بانک‌های ملی، ملت، پارسیان و تجارت و کارگزاری‌های منتخب از جمله مکان‌هایی هستند که این خدمات را ارائه می‌دهند.

محمد باغستانی، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، اعلام کرد: برخی وراث که اقدام به انتقال سهام عدالت کرده‌اند، اما سودی دریافت نکرده‌اند، احتمالاً از طریق پیشخوان دولت اقدام کرده‌اند که این مسیر مصوب شورای عالی بورس نیست. شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در تعامل با قوه قضاییه و دفاتر پیشخوان دولت برای رفع این مشکلات تلاش می‌کند.

اعلام زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت

مهدی حاجی‌وند، دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت، گفت: تعیین تکلیف انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث همچنان در دستور کار است. وی تاکید کرد که تمامی خدمات سهام عدالت رایگان است و وراث می‌توانند پس از انجام فرآیندهای لازم، سود سهام عدالت را به‌طور کامل دریافت کنند.

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس، اعلام کرد که مرحله سوم واریز سود سهام عدالت تا خرداد ماه انجام خواهد شد.

بر اساس آمار اعلامی، بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار سهامدار سهام عدالت از سال ۱۳۸۴ فوت کرده‌اند که وراث آنها می‌توانند فرآیند انتقال سهام عدالت را انجام دهند.

منبع:شهربورس

وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

به نظر شما با توجه به نتیجه آرا، مشارکت در مرحله دوم انتخابات چه تفاوتی با مرحله اول دارد؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما