قبل از خرید بیمه درمان تکمیلی این ۵ نکته مهم را بدانید

اقتصاد 100- با افزایش تعرفه‌های پزشکی به میزان ۳۵ درصد، تامین هزینه‌های بهداشتی و درمانی برای بسیاری از خانواده‌ها سخت‌تر شده است. این افزایش تعرفه‌ها نه فقط در ویزیت پزشکان بلکه در دارو، آزمایش و هزینه‌های بیمارستانی نیز قابل مشاهده است.

قبل از خرید بیمه درمان تکمیلی این ۵ نکته مهم را بدانید

خرید بیمه درمان تکمیلی یکی از راه‌های جبران هزینه‌های بهداشتی و درمانی است، اما در خرید این بیمه نامه باید به نکاتی توجه کرد.

۱ – قیمت بالاتر به معنی پوشش بیشتر
در بیشتر مواقع خریداران بیمه تکمیلی تلاش می‌کنند تا ارزان‌ترین نوع این بیمه نامه را تهیه کنند. اما باید بدانیم که این ارزانی به دلیل پوشش‌های کمی است که برخی از بیمه‌های تکمیلی دارند. برای نمونه برخی از این بیمه‌ها خدمات خاصی مانند ویزیت و دارو را تحت پوشش قرار نمی‌دهند. برخی دیگر نیز برای پوشش‌های مختلف سقف پایینی دارند و ممکن است در دریافت هزینه نتوانید همه هزینه درمانی را از بیمه بگیرید.

بهتر است که در بررسی انواع بیمه‌های تکمیلی برای خرید، منطقی باشید و علاوه بر قیمت، پوشش‌ها و تعهدات را نیز به طور کامل مطالعه کرده و در نظر بگیرید.

۲ – به دنبال نیاز‌های واقعی خود باشید
برخی از پوشش‌های بیمه درمان تکمیلی ممکن است کاربردی نباشد، اما هزینه این بیمه نامه را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. یکی از این موارد دندانپزشکی است که معمولا این پوشش دارای سقف پایینی بوده و تاثیر زیادی روی قیمت بیمه نامه دارد.

به همین دلیل بهتر است پوشش‌هایی را مد نظر داشته باشید که به درد شما خواهند خورد و امکان استفاده از آنها را دارید.

۳ – فرانشیز را در نظر داشته باشید
فرانشیز درصدی از هزینه درمان است که باید توسط بیمه شده پرداخت شود و شرکت بیمه این مقدار از هزینه‌ها را پرداخت نخواهد کرد. بیمه‌های تکمیلی معمولا فرانشیزی بین ۱۰ تا ۳۰ درصد دارند. فرانشیز ۳۰ درصد به این معنی است که شرکت بیمه ۳۰ درصد از هزینه انجام شده را کسر و مابقی را به شما پرداخت خواهد کرد.

بهتر است که قبل از خرید بیمه به میزان فرانشیز آن نیز دقت کنید. شاید پرداخت اندکی بیشتر و انتخاب بیمه‌ای با فرانشیز پایین‌تر در آینده به نفع شما باشد.

۴ – بیمه‌های گروهی ارزان‌تر هستند
معمولا بیمه‌های گروهی درمان تکمیلی قیمت ارزان‌تری دارند و به صرفه هستند. این بیمه نامه‌ها برای اعضای یک شرکت یا انجمن و گروه تعلق می‌گیرد و با عضویت در یک انجمن و یا تصمیم به خرید بیمه در کارخانه، خدمات بهتر با قیمت کمتر را دریافت خواهید کرد.

تنها زمانی اقدام به خرید انفرادی بیمه درمان تکمیلی کنید که امکان خرید بیمه گروهی را نداشته باشید.

۵ – پرداخت آنلاین هزینه‌ها مهم است
بسیاری از شرکت‌های بیمه امکان دریافت آنلاین هزینه‌هایی، چون آزمایش و بیمارستان را فراهم کرده‌اند و شما به مراجعه به مراکز طرف قرارداد می‌توانید خدمات درمانی را بدون پرداخت هزینه، دریافت کنید. این روش بهتر از روشی است که باید فاکتور‌های خود را پس از هزینه به شرکت بیمه ارائه کرده و ماه‌ها منتظر دریافت هزینه باشید.

هرچه مراکز طرف قرارداد یک شرکت بیمه بیشتر باشد، به همان اندازه ارزش بیمه درمان تکمیلی آن شرکت بیشتر خواهد بود.

منبع:خبرگردون

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما