ایران خودرو جانشین دنا را معرفی کرد

اقتصاد 100- تارا با گیربکس اتوماتیک LX V۴ جدیدترین خودرویی است که به لیست محصولات جایگزین خانواده دنا پلاس اضافه شده است.

ایران خودرو جانشین دنا را معرفی کرد

پیش از این آبی های جاده مخصوص در بخشنامه ای جداگانه از واگذاری دنا پلاس توربو آپشنال و رانا پلاس ارتقا یافته به عنوان جانشینان دنا پلاس با موتور توربو و گیربکس اتوماتیک رونمایی کرده بودند.

بررسی لیست محصولاتی ایران خودرو در دور اول فروش از مسیر سامانه یکپارچه فروش نشان می دهد این خودروساز علاوه بر دنا با گیربکس دستی و موتور توربو شارژ، دنا با گیربکس اتوماتیک و موتور توربو شارژ را در دسترس متقاضیان قرار داده است.

اما با توجه به چالش ارتقای استانداردهای خودرویی، مدیران ایران‌خودرو مجبور شدند تولید دو عضو یاد شده دنا را متوقف کرده و به جای آن دنا با گیربکس دستی و موتور EF۷ پلاس و دنا با گیربکس اتوماتیک توربو آپشنال را روانه بازار کنند.

تغییرات ایجاد شده در سبد محصولاتی دنا باعث شد این خودروساز از اواخر سال گذشته مجبور شود به ثبت نام کنندگان برای انواع دنا عرضه شده در سامانه یکپارچه فروش، محصولات جایگزین را پیشنهاد دهد. ایران خودرویی ها طی هفته گذشته و همچنین هفته جاری در دو اطلاعیه از سه محصول برای جایگزینی دنا پلاس رونمایی کردند.

 

دنا با گیربکس اتوماتیک توربو آپشنال، رانا پلاس ارتقا بافته و تارا با گیربکس اتوماتیک LX V۴ سه محصولی هستند که از سوی آبی های جاده مخصوص به متقاضیان انواع دنا پلاس پیشنهاد شده است.

مدیران ایران خودرو با توجه به اختلاف قیمت انواع دنا پلاس با تارا با گیربکس اتوماتیک LX V۴، امکان پیش فروش را برای ثبت نام کنندگان انواع دنا پلاس فراهم کرده اند. تارا با گیربکس اتوماتیک LX V۴ در دو بازه زمانی دی و بهمن ۱۴۰۳ برای متقاضیان فاکتور می شود.

متقاضیانی که قصد تحویل گرفتن تارا با گیربکس اتوماتیک LX V۴ را در اولین ماه از فصل زمستان سال جاری دارند باید مبلغی حدود ۳۴۵ میلیون تومان را به حساب ایران خودرویی ها واریز کنند.

چنانچه مشتریان انواع دنا پلاس ترجیح دهند که خودروی جایگزین پیشنهاد شده را بهمن ۱۴۰۳ تحویل بگیرند، می توانند پیش پرداختی حول و حوش ۳۱۰ میلیون تومانی داشته باشند. البته الباقی قیمت خودرو پیش از واگذاری از سوی ایران خودرویی ها به ارزش روز در کارخانه محاسبه و دریافت می شود.

ایران خودرویی ها مشخص نکرده اند که چرا در شرایطی که امکان تولید و عرضه دو عضو جدید خانواده دنا یعنی دنا با گیربکس دستی و موتور EF7 پلاس و دنا با گیربکس اتوماتیک توربو آپشنال را دارند؛‌ به متقاضیان ثبت نام کننده برای انواع دنا پلاس خودروهایی مانند رانا پلاس ارتقا یافته و تارا با گیربکس اتوماتیک LX V4 را پیشنهاد می دهند.

این اقدام ایران خودرویی ها شائبه ایجاد مشکل در تولید خانواده دنا را تقویت می کند. بهتر است مدیران این خودروساز در اطلاعیه جداگانه دلیل این اقدام خود را توضیح دهند.

چنانچه توضیحی از سوی خودروساز ساکن کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص در این ارتباط به ارائه نشود، این گمانه وجود دارد که قیمت بازاری انواع دنا آرایش صعودی به خود گرفته و شاهد عمیق شدن دره قیمتی این خانواده خودرویی در بازار و کارخانه باشیم.

این طرح جایگزینی برای آن دسته از متقاضیانی که انواع دنا پلاس  را انتخاب کرده و موعد تحویل خودروی آنها تابستان ۱۴۰۳ اعلام شده در دسترس است. البته پیش از ورود به سایت فروش این خودروساز، ایران خودرویی برای متقاضیان واجد شرایط پیامک ارسال می کنند.

منبع:عرشه

وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

به نظر شما در انتخابات جمعه 8تیر ، نهایتا چند نامزد با هم رقابت خواهند کرد؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما