چرخه بی‌پایان هک در دنیای رمزارز

با رشد محبوبیت ارز‌های دیجیتال و گسترش این بازار مالی، تلاش هکر‌ها نیز افزایش یافته است تا از حجم بیشتر معاملات بهره برده و با نفوذ به پلتفرم‌ها یا فریب سرمایه‌گذاران، دارایی‌های ارز دیجیتال را به سرقت ببرند.

چرخه بی‌پایان هک در دنیای رمزارز

در حالی که طی چند سال گذشته فعالان بلاک چینی در تلاش برای افزایش امنیت پلتفرم‌ها و به طور کلی بازار ارز‌های دیجیتال بوده‌اند، اما به نظر می‌رسد که این تلاش‌ها کافی نبوده و پلتفرم گالا اخیراً یک هک بزرگ دیگر را تجربه کرده است.

گالا به عنوان یک پلتفرم برای توزیع و پشتیبانی از بازی‌های مبتنی بر بلاک چین فعالیت می‌کند که طی چند سال اخیر بار‌ها هک و حملات مختلف را تجربه کرده و جنجال‌های زیادی پیرامون تیم توسعه و این پروژه بلاک چینی وجود داشته است.

با جدیدترین هک انجام شده، به نظر می‌رسد که گالا در یک حلقه بی‌پایان گیر کرده است و حاشیه‌های امنیتی پیرامون آن تمامی ندارند.

در روز دوشنبه 31 اردیبهشت، چندین شرکت امنیتی بلاک چین یک سرقت گسترده به ارزش حدودی 216 میلیون دلار هشدار دادند.

بررسی داده‌ها نشان می‌دهد که در جریان این حمله و در نتیجه آسیب‌پذیری موجود در قرارداد توکن گالا، پنج میلیارد از توکن این پروژه توسط یک هکر ایجاد شده است که در آن زمان ارزش بیش از 200 میلیون دلاری داشتند.

هرچند آدرس کیف پول مهاجم ساعاتی پس از حمله در لیست سیاه گالا قرار گرفت و هکر از انتقال و دسترسی به توکن‌های ایجاد شده منع شد.

البته این لیست سیاه چندان به موقع عمل نکرد و هکر تا آن زمان حدود 21 میلیون دلار از توکن‌های خود را خارج کرده بود. این خبر تأثیر منفی خود را بر روند قیمتی گالا داشت و قیمت این توکن را از 0.049 دلار به کمتر از 0.041 دلار رساند.

منبع:دنیای اقتصاد



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما