ریزش سنگین قیمت خودروهای پژو پارس، شاهین و تارا / کوییک ۸ میلیون ریخت
اقتصاد 100- قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا طی روز گذشته کاهشی شد. رصد بازار خودرو حاکی از ریزش ۱۰ الی ۵۰ میلیونی محصولات پرفروش خودروسازان است.
قیمت روز محصولات ایران خودرو
قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ نیز به ۶۴۵ میلیون تومان رسیده است که نسبت به روز گذشته ثابت مانده است.
قیمت پژو ۲۰۷ دنده ای ارتقا یافته مدل ۱۴۰۳ نیز ۷۵۰ میلیون تومان شده است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون کاهش پیدا کرده است.
قیمت پژو ۲۰۷ پانوراما دنده ای ارتقا یافته مدل ۱۴۰۳ نیز ۸۱۵ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ۱۵ میلیون کاهش پیدا کرده است.
قیمت پژو ۲۰۷ تیپ ۵ مدل ۱۴۰۲ نیز ۶۷۰ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ۳۰ میلیون ارزان شده است.
قیمت پژو پارس ELX-TU۵ مدل ۱۴۰۲ نیز ۸۴۰ میلیون تومان شده است که نسبت به روز گذشته ۱۰ میلیون تومان ارزان شده است.
قیمت پژو پارس XU۷P مدل ۱۴۰۲ نیز ۶۴۰ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ۱۰ میلیون ارزان شده است.
قیمت تارا اتوماتیک V۲ مدل ۱۴۰۲ به ۹۲۵ میلیون تومان رسیده است که طی یک روز گذشته ۱۰ میلیون گران شده است. قیمت تارا اتوماتیک V۲ مدل ۱۴۰۳ ۹۵۵میلیارد تومان شده است که نسبت به روز گذشته ۱۵ میلیون کاهش پیدا کرده است.
قیمت تارا دنده ای V۱ پلاس ۶ سرعته مدل ۱۴۰۲ نیز ۸۲۵ میلیون تومان است که طی یک روز گذشته ۵ میلیون ارزان شده است.
قیمت دنا پلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۲ به یک میلیاردو۵۰ میلیون تومان رسیده است که ۱۵ میلیون ارزان شده است.
قیمت دنا پلاس ۶ دنده توربو مدل ۱۴۰۲ نیز ۸۹۰ میلیون تومان است که ۱۰ میلیون کاهش پیدا کرده است.
دنا پلاس EF۷ ۵ دنده ساده مدل ۱۴۰۲ نیز به ۷۸۰ میلیون تومان رسیده است که ۱۵ میلیون ارزان شده است.
قیمت رانا پلاس مدل ۱۴۰۲ نیز ۵۹۵میلیون تومان است که ۱۰ میلیون ارزان شده است. قیمت رانا پلاس ارتقا یافته مدل ۱۴۰۳ نیز ۶۲۵ میلیون تومان است که ۲۰ میلیون ارزان شده است.
قیمت رانا پلاس پانوراما ارتقا یافته مدل ۱۴۰۲ نیز ۶۸۵ میلیون تومان شده است که ۱۰ میلیون ارزان شده است.
قیمت سمند سورن پلاس XU۷P بنزینی مدل ۱۴۰۲ نیز ۶۰۵ میلیون تومان است که ۵ میلیون تومان کاهش پیدا کرده است.
قیمت سمند سورن پلاس EF۷ دوگانه سوز مدل ۱۴۰۳ نیز ۷۷۰ میلیون تومان است که تغییر نکرده است.
قیمت هایما ۷X ۱.۶ لیتر توربو مدل ۱۴۰۲ نیز یک میلیاردو ۸۳۰ میلیون تومان است که ثابت مانده است.
قیمت هایما ۸S مدل ۱۴۰۳ نیز یک میلیاردو۹۶۰ میلیون تومان است که تغییر نکرده است.
قیمت هایما S۷ لیتر توربو پلاس ۱.۸ مدل ۱۴۰۳ نیز به یک میلیاردو۶۶۰ میلیون تومان رسیده است که تغییر نکرده است.
قیمت روز محصولات سایپا
قیمت اطلس G دنده ای مدل ۱۴۰۳ به ۵۸۰میلیون تومان رسید که طی یک روز گذشته ۵ میلیون ارزن شده است.
قیمت پراید ۱۵۱ SE تیپ DA مدل ۱۴۰۳ نیز۵۷ میلیون تومان شده است که طی یک روز گذشته ۳ میلیون ارزان شده است.
قیمت چانگان CS ۳۵ پلاس تیپ ۳ مدل ۲۰۲۳ نیز یک میلیاردو۷۵۰ میلیون تومان شده است که ۵۰ میلیون ارزان شده است.
قیمت ساینا S دنده ای بنزینی مدل ۱۴۰۳ نیز ۴۳۳ میلیون تومان است که ثابت مانده است.
قیمت ساینا S دوگانه سوز مدل ۱۴۰۳ نیز به ۴۴۵ میلیون تومان رسیده است که تغییر کرده است.
قیمت ساینا S اتوماتیک مدل ۱۴۰۲ نیز ۵۰۵ میلیون تومان شده است که تغییر نکرده است.
قیمت شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۳ نیز ۸۳۵ میلیون تومان شده است که ۱۰ میلیون ارزان شده است.
قیمت شاهین G دنده ای مدل ۱۴۰۳ نیز ۷۳۵ میلیون تومان است که ۱۰ میلیون ارزان شده است.
قیمت کوییک GX L دنده ای مدل ۱۴۰۳ نیز ۴۳۰ میلیون تومان است که ۱۰ میلیون ارزان شده است.
قیمت کوییک R پلاس اتوماتیک مدل ۱۴۰۲ نیز ۵۲۰ میلیون تومان است که ۱۰ میلیون ارزان شده است.
قیمت کوییک SR دنده ای مدل ۱۴۰۲ نیز ۴۲۵ میلیون تومان است که ۲ میلیون کاهش پیدا کرده است.
قیمت کوییک دنده ای R مدل ۱۴۰۲ نیز ۴۲۰ میلیون تومان شده است که ۸ میلیون ارزان شده است.
پیش بینی قیمت خودرو
عمادالدین جعفری، کارشناس بازار خودرو، در گفتوگو با تجارتنیوز خاطرنشان کرد: بازار خودرو در هفتهای که گذشت در رکود عمیقی فرو رفته بود و به نظر میرسد طی هفته آینده نیز این رکود ادامهدار باشد. چراکه قیمت ارز هم کاهشی بوده و بازار خودرو قیمت محصولات وارداتی را کاهشی میبیند.
به خودروهایی مانند هیوندای کونا که در ابتدا با قیمتهایی فضایی همچون پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای فروش قرار میگرفتند، اقبال چندانی صورت نگرفت و هماکنون به نرخ سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان رسیده و باز هم تقاضای چندانی برای آنها وجود ندارد.
او ادامه داد: آن دسته از افرادی که به طمع سود بالا، حواله خودروهای وارداتی را به قیمتهای گزاف خریداری کردند دچار ضررهای زیادی شدند تا درس عبرتی شود برای کسانی که به دنبال کسب سود از بازار مصرفی خودرو هستند.
بازار خودرو در حال حرکت به این سمت بوده و کسانی که در گذشته به دید سرمایهگذاری وارد این بازار شده بودند، از آن صرف نظر کردهاند و نمیتوانند به آن اعتماد کنند.
جعفری توضیح داد: تنها خودرو پرحاشیهای که در هفتههای اخیر سود بالایی نصیب خریدار میکرد پژو پارس ایران خودرو بود، اما اتفاقی که افتاد این بود که خودرو فوق دیگر شمارهگذاری نمیشود و دست این افراد از سودهای چند صد میلیون تومانی کوتاه مانده است.
به نظر میرسد بازار خودرو در هفته آینده نیز نوسان و رونق چندانی نداشته باشد و همچنان در رکود خواهد بود.
منبع:فردانیوز
ارسال نظر