آیا شیوه فروش خودروهای وارداتی تغییر می کند؟ / مهدی ضیغمی چه گفت؟

اقتصاد 100- مدیر طرح فروش خودروهای وارداتی پیش از این اعلام کرده بود مهلت شرکت در این دور از فروش محصولات وارداتی برندهای بین المللی خودروساز 26 اردیبهشت 1403 به پایان می رسد.

 آیا شیوه فروش خودروهای وارداتی تغییر می کند؟ / مهدی ضیغمی چه گفت؟

آن طور که مهدی ضیغمی اعلام کرد در این دور از فروش خودروهای وارداتی حدود 6 هزار دستگاه خودرو از 6 برند جهانی خودروساز در تیررس انتخاب متقاضیان قرار دارد.

آنچه جدیدترین طرح فروش خودروسازان خارجی را به نسبت ادوار گذاشته متفاوت می کند حضور محصولات 6 غول خودروسازی دنیا است. بر اساس برنامه ریزی مدیران صمت در این دور از فروش محصولات برندهای جهانی خودروساز خبری از محصولات شرکت های چینی نیست.

پیش از این وزارت صمت لیست خودروهای قابل عرضه به متقاضیان خودروهای وارداتی را به گونه ای تنظیم می کرد که اکثریت با محصولات تولیدی خودروسازان چینی بود و حضور سایر خودروسازان مانند خودروسازان ژاپنی، کره ای و اروپایی در اقلیت قرار داشت.

متقاضیان خودروهای وارداتی به طور معمول به دنبال خریداری محصولات برندهای غیر چینی مانند برندهای خودروساز ژاپنی، کره ای و اروپایی هستند با توجه به عرضه های پیشین و حضور پُررنگ خودروسازان چینی به نظر می رسد متقاضیان خودروهای وارداتی باید این فرصت را غنیمت شمرده و در این دور از فروش محصولات وارداتی با فراغ بالا بیشتری خودروی مورد نظر خود را انتخاب کنند.

حضور تویوتا، هوندا، کیا، هیوندایی، نیسان و شکودا نشان می دهد به نوعی جمع خودروسازان بزرگ دنیا جمع است. تویوتا کرولا 1200 سی سی، تویوتا لوین 1200 سی سی، تویوتا کرولا 1800 سی سی هیبرید، تویوتا لوین 1800 سی سی هیبرید، کیا K5، هوندا City، هوندا Vezel، نیسان Sylphy، هیوندایی Kona و شکودا Super B خودروهایی هستند که در دسترسم تقاضیان قرار دارند.

البته برخی از خودروها توسط دو یا سه شرکت واردکننده در دسترس متقاضیان قرار گرفته است. 

این عرضه 6 هزار دستگاهی می تواند روی قیمت های بازاری خودروهای وارداتی تاثیر گذاشته و منحنی قیمت بازاری محصولات برندهای بین المللی خودروساز را نزولی می کند.  

البته تمدید طرح این شائبه را بوجود آورده که شاید متقاضیان استقبال مناسبی از این طرح نکرده باشند اما برخی از تحلیلگران معتقدند وزارت صمت به دنبال این است تا هر چه سریعتر تکلیف حدود 30 هزار متقاضی که در اسفند 1401 برای خودروهای وارداتی نام نویسی کردند، مشخص کند تا سایر متقاضیانی که به نوعی دستشان از خرید محصولات برندهای خارجی به طور مستقیم کوتاه است بتوانند نسبت به انتخاب و خرید خودروی واردات اقدام کنند.

هنوز مشخص نیست بعد از تعیین تکلیف متقاضیان اولیه آیا شیوه فروش خودروهای وارداتی از مسیر سامانه یکپارچه ادامه پیدا می کند یا شاهد تغییر مسیر عرضه خودروهای وارداتی خواهیم بود.
متقاضیان واجد شرایطمی توانند به سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی مراجعه کنند.

منبع:اکوایران

وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

به نظر شما با توجه به نتیجه آرا، مشارکت در مرحله دوم انتخابات چه تفاوتی با مرحله اول دارد؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما