فروش فوری خودرو از دم قسط به قیمت کارخانه + جدول با تحویل فوری
طرح فروش نقدی بهمن موتور شامل وانت کارا تک کابین ، دو کابین و ایندودز از شنبه 19 بهمن 1401 آغاز می شود.
شیوه فروش فوری خودرو رسما تغییر کرد و دیگر خودروسازان طرح فروش فوری خودرو یا فوق العاده را انجام نمی دهند.بسیاری از خودروسازان نسبت به فروش فوری خودرو با قرعه کشی با روش جدید اعتراض کرده اند و معتقدند بدون سیستم قرعهکشی خودرو مردم به سهولت خودرو را ثبت نام کرده و تحویل میگرفتند.حال باید دید جایگزین طرح فروش فوری خودرو تا چه حد به بازار پر نوسان خودرو کمک می کند.
شرایط فروش نقدی اعتباری محصولات شرکت بهمن موتور ویژه آذرماه 1401 از روز شنبه هفته آینده آغاز خواهد شد.
قرار است ۴۸۶ دستگاه فیدلیتی ۷ نفره با قیمت پایه ۷۷۲ میلیون تومان روز ۲۱ آذر روی تابلو برود. همچنین ۲۱۴ دستگاه دیگنیتی با قیمت ۸۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بورس کالا روز ۲۲ آذر عرضه میشود که از این تعداد، ۵۳ دستگاه سفید تریم مشکی، ۵۳ دستگاه سفید تریم قرمز، ۵۴ دستگاه مشکی تریم مشکی و ۵۴ دستگاه مشکی تریم قرمز است.
برای نخستین بار در بورس کالا، ۱۰۶ دستگاه دیگنیتی پرستیژ روز ۲۳ آذر عرضه میشود که قیمت پایه این خودرو ۹۹۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده است. عرضههای دیگنیتی پرستیژ شامل ۲۶ دستگاه سفید تریم مشکی، ۲۶ دستگاه سفید تریم قرمز، ۲۷ دستگاه مشکی تریم مشکی و ۲۶ دستگاه مشکی تریم قرمز است.
چگونه دیگنیتی و فیدلیتی از بورس کالا بخریم؟
مهلت ثبت سفارش فیدلیتی ساعت ۱۷ روز یکشنبه ۲۰ آذر، مهلت ثبت سفارش دیگنیتی ساعت ۱۷ روز دوشنبه ۲۱ آذر و مهلت ثبت سفارش دیگنیتی پرستیژ که قرار است ۲۳ آذر روی تابلو معاملات برود ساعت ۱۷ روز سه شنبه ۲۲ آذر اعلام شده است. درصد پیش پرداخت سفارش خرید تمامی خودروهای عرضه شده بهمن موتور در دو هفته آینده ۲۵ درصد و تاریخ تحویل آنها ۲۳ بهمن سال جاری است.
هر کد ملی صرفا مجاز به ثبت سفارش روی یکی از کدهای عرضه شده در تاریخ عرضه و صرفا برای یک دستگاه خودرو است. صدور سند و شماره گذاری خودرو فقط به اسم شخص خریدار خواهد بود و خریداران جهت تحویل خودرو باید یکی از نمایندگی های مجاز شرکت را از طرق پورتال فروش شرکت بهمن موتورانتخاب کنند. خریداران ملزم به واریز وجه مالیات بر ارزش افزوده و سایر هزینه ها همزمان با تسویه اصل مبلغ به شماره حساب اعلامی به نام بهمن موتور هستند.
هزینه ها برای تمامی خودروها شامل ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده و سایر هزینه ها مربوط به مالیات و عوارض شماره گذاری، هوشمندسازی کارت خودرو، هزینه خدمات پست، تولید پلاک و شماره گذاری و بیمه شخص ثالث است که درخصوص خودرو فیدلیتی ۷ نفره این عدد ۱۷۳ میلیون و ۹۱۹ هزار و ۲۷ ریال است و برای دیگنیتی ۳۹۴ میلیون و ۴۱۹ هزار و ۲۷ ریال و برای دیگنیتی پرستیژ ۳۳۹ میلیون و ۸۳۹ هزار و ۲۷ ریال است. همه هزینه های فوق صرفا باید توسط شخص خریدار و از حساب بانکی شخص خریدار به حساب بهمن موتور واریز شود.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این که به دنبال افزایش تنوع و تعداد خودرو برای عرضه در بورس کالا هستیم، از عرضه دنا، سورن و رانا در آینده نزدیک با دریافت مجوزهای لازم خبر داد.
مهدی خطیبی در حاشیه بازدید رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از ایران خودرو، افزود: مدت زمان تحویل خودروها را نیز از سه به دو ماه و کمتر از دو ماه کاهش خواهیم داد و با این اقدام در کنار افزایش تنوع و تیراژ به عنوان سه راهبرد تکمیلی حضور در بورس کالا، شاهد کاهش چشمگیری در قیمت خودرو خواهیم بود.
وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر به دنبال حاشیه سود نیستیم بلکه به دنبال جلوگیری از ضرر و زیان و ارتقای طرحهای توسعه و سرمایه گذاری در بخش تحقیق و توسعه هستیم، اظهار کرد: به عنوان خودروساز، قیمتی که مصرف کننده نهایی، خودرو را خریداری می کند مهم است و با قیمت های تکلیفی و قرعهکشی، درصد کمی از مشتریان واقعی موفق به خرید خودرو می شوند.
خطیبی تصریح کرد: روزی که خودروی هایما در بورس عرضه شد، قیمت آن در بازار ۶۰ میلیون تومان کاهش یافت، بنابراین هدف ما از عرضه محصولات در بورس کالا، به صفر رساندن ضرر و زیان و خرید خودرو ۱۰ تا ۱۵ درصد زیر قیمت بازار توسط مشتریان واقعی است.
وی با اشاره به حذف قیمت گذاری دستوری بیان کرد: از سیاستی که موجب توقف ضرر و زیان خودروساز می شود حمایت می کنیم، اما تصمیم گیری این موضوع با نهادهای بالا دستی است نه خودروساز و امیدواریم هر سیاستی که اتخاذ می شود، در نهایت به نفع و خیر صنعت خودرو و نظام اقتصادی کشور باشد که یکی از راهکارهای کمک و تسهیل کننده در این زمینه، سیاست عرضه در بورس کالاست.
وی با اشاره به واگذاری سهام ایران خودرو، تصریح کرد: موضوع واگذاری سهام ایران خودرو بر روی ۲۴ درصد سهام دولت و سهام درون شرکتی است که از این تعداد تنها یک و نیم درصد آن سهام وثیقه است که از سوی ایرانخودرو و سازمان خصوصی سازی پی گیری می شود تا آماده واگذاری به بخش خصوصی شود.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با تاکید بر اینکه موافق واردات خودرو هستیم و آن را مزیتی برای اقتصاد کشور می دانیم، عنوان کرد: ایران خودرو به درجهای از بلوغ صنعتی رسیده است که کاملا آماده و مهیا برای رقابت با خودروهای وارداتی است.
وی در ادامه اظهار کرد: سیاست واردات خودروی کامل، اصلا سیاست محوری ایران خودرو نیست و اگر یک تیراژی را وارد کنیم قطعا هدف بعدی ما در متن قرارداد تبدیل به قطعات منفصله و مونتاژ محصول است.
خطیبی با بیان این که ما تولیدکننده هستیم تصریح کرد: روند توسعه صنعت خودرو کشور را با جدیت دنبال می کنیم و تجربه نشان داده است که خودروساز در واردات خودرو کامل دستاورد موفقی نداشته است.
وی خاطرنشان کرد: در سال جاری تاکنون خودروهای مونتاژی ایران خودرو یعنی هایما، سهم کمی از تولیدات را به خود اختصاص داده است، ما خودروسازیم و به دنبال افزایش تولیداتی هستیم که دارای عمق ساخت داخل باشد و در حال حاضر نیز برخی محصولات از ۹۷ درصد عمق داخلی سازی برخوردارند.
وی در خصوص همکاری با خودروسازان فرانسوی تصریح کرد: ایران خودرو به عنوان بزرگترین خودروساز کشور و خاورمیانه، تابع سیاستهای کلی نظام است و در این زمینه کاملا هماهنگ با سیاست نظام عمل خواهیم کرد. ما دوستان دوران تحریم را هرگز فراموش نخواهیم کرد و در حافظه تاریخی خود نگه میداریم که در شرایط سخت و تحریم چه کشورهایی در کنار ما بوده اند و این موضوع را در سیاست گذاری ها لحاظ خواهیم کرد.
وقتی مملکت سر و صاحب نداشته باشه ، هر بلایی که خودروسازان سر مردم میارند