خبر مهم برای بورسبازان / از بورس انتظار خاصی نداشته باشید!

اقتصاد 100- بورس بازار سرمایه ای است که در آن سهام شرکت های دولتی و خصوصی طبق قانون خاصی خرید و فروش می شود و از طرفی محلی برای جمع آوری پس انداز و نقدینگی بخش خصوصی برای انجام پروژه های سرمایه گذاری است. سرمایه گذاری بلند مدت و مرجعی است برای افرادی که از وجوه مازاد خود برای سرمایه گذاری در شرکت ها و بهره مندی از آن استفاده می کنند. بورس با جذب و استفاده از وجوه راکد میزان سرمایه گذاری در جامعه را افزایش می دهد. در زیر، حرکات بازار و جزئیات آن را در هفته گذشته گزارش خواهیم کرد و روند پیش رو را تحلیل خواهیم کرد.

خبر مهم برای بورسبازان / از بورس انتظار خاصی نداشته باشید!

گزارش وضعیت بازار
شاخص کل بورس در هفته گذشته با کاهش 2 درصدی به محدوده 2 میلیون و 265 هزار واحدی رسید و پس از آن شاخص هم وزن با افت 2 درصدی در محدوده 751 هزار واحدی قرار گرفت.

در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته، سهام شستا، ذوب، فملی، کاما، فولد، خزامیا و وبملت بیشترین معامله را در بازار داشتند و 221 نماد با نوسان منفی و 228 نماد با نوسانات مثبت به معاملات روز پایان دادند. در ادامه ارزش صف فروش 85 میلیارد تومان و ارزش صف خرید 84 میلیارد تومان بود.

گزارش جریان نقدی بازار
در آخرین روز معاملاتی (21 اردیبهشت 1403) حدود 215 میلیارد تومان پول از بازار سرمایه خارج شد و 610 میلیارد تومان وارد صندوق های با درآمد ثابت شد.

ارزش معاملات خرد در بازار سهام در 12 اردیبهشت 1403 برابر با 3883 میلیارد تومباس ثبت شد. صنعت شیمی 139 میلیارد تومان، بانک ها 123 میلیارد تومان، خودرو 120 میلیارد تومان، فلزات اساسی 118 میلیارد تومان، حوزه های مختلف صنعتی 114 میلیارد تومان و فرآورده های نفتی 75 میلیارد تومان خروج پول واقعی را طی یک هفته معاملاتی تجربه کردند و در نهایت صنعت متالورژی پایه. خودرو و تولید انبوه به ترتیب با 303، 299 و 228 میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات را تجربه کردند.

از بورس انتظار خاصی نداشته باشید! | احتمال ادامه آسیب در هفته کاری آینده.

تجزیه و تحلیل آخرین حرکات بازار
بورس هفته گذشته را منفی سپری کرد و تقریبا رشد 2 هفته اخیر را احیا کرد که نشان می دهد فقط با اعداد و ارزش معاملات بازی شده است.

به نظر می رسد هفته آینده با توجه به شرایط اقتصادی و جو بازار شاهد خروج پول بیشتری باشیم. در صورت کاهش ارزش معاملات ممکن است با فرسایش و روند خنثی شاخص های بازار مواجه شویم و این برای ما نشانه خوبی است. نسبت نقدینگی و گردش کلی نقدینگی.

بازار نیست. سیگنال های صعودی که برخی از تحلیلگران قطعا منتشر می کنند و خرید را توصیه می کنند به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند و همه این تحلیل ها بر اساس احتمالات است. به خصوص سیگنال هایی که برخلاف شرایط اقتصادی و بازار است.

نظر ما این است که شاخص ممکن است به کندی رشد کند و بخشی از زیان های گذشته سهامداران را جبران کند، اما رشد اصلی زمانی رخ خواهد داد که سیاست های بانک مرکزی با کاهش نرخ سود، نقدینگی و تورم و در عین حال تزریق مقادیر زیادی از ارز تغییر کند.

پول در بازار سهام به طوری که شاخص های بازار و به ویژه پرتفوی سرمایه گذاران در برابر نرخ تورم و ارزش زمانی پول عملکرد خوبی داشته باشند. در غیر این صورت بازدهی منفی شرکت به دلیل کسب سود و اخبار بنیادی نیز از بین می رود و اعتماد سرمایه گذاران نیز از بین می رود.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما