پیگیری یک مشکل از سوی «اقتصاد 100»
کسب درآمد پنهانی از گیت های خراب مترو؟ /روابط عمومی: گیت ها خراب است اما هنوز مردم گزارش نداده اند!
تعدادی از شهروندان تهرانی از مشکلات و خرابیهای گیتهای مترو گلایه کردهاند و اقتصاد 100 به بررسی این موضوع پرداخته است.
به گزارش اقتصاد 100 ، مشکلات مردم تهران و مترو پایتخت تمامی ندارد و هر روز ماجرایی جدید را تجربه می کنند. اینبار هم کسر هزینه کل سفر حاشیه ساز شده است.
اتفاق عجیب در متروی تهران
بر اساس گزارشهای برخی از شهروندان، چندین ایستگاه مترو در تهران با یک مشکل عجیب در خصوص هزینه بلیت سفر مواجه هستند.
مسافران هنگام ورود به مترو باید از گیت عبور کنند و هزینه سفر برای آنها محاسبه میشود. در صورتی که کارت اعتباری شهروندان شارژ کافی نداشته باشد، اجازه ورود به آنها داده نمیشود.
اما نکته عجیب ماجرا پس از پایان سفر و در زمان خروج آغاز میشود. به گفته برخی از مسافران، زمانی که مسافر قصد دارد کارت خود را بزند تا هزینه سفر از حسابش کسر شود، برخی از گیتهای خروج دچار نقص فنی هستند. در این شرایط، به جای اینکه تنها بخشی از هزینه کسر شود، به دلیل شلوغی جمعیت و عجله مسافر، او نمیتواند کارت خروج را بزند و در نتیجه هزینه کامل سفر از او دریافت میشود.
به گفته شهروندان تهرانی این گمانه وجود دارد که شرکت بهرهبرداری متروی تهران به طور غیرمستقیم و بدون اجازه شهروندان در روز روشن، از مسافران هزینه سفر کامل را دریافت می کند.
بعضی از گیت های مترو مشکل دارند
اما پیگیریهای خبرنگار اقتصاد 100 از روابط عمومی شرکت بهرهبرداری مترو تهران نشان میدهد که مسئولان مربوطه خرابی گیتهای خروج را تأیید کردهاند، اما معتقدند که این مشکل تنها به برخی از گیتها مربوط میشود و اکثر آنها در وضعیت سالم قرار دارند.
آنها اعلام کردهاند که در صورت دریافت گزارش خرابی، اقدام به رفع مشکل خواهند کرد، اما تاکنون گزارشی در این زمینه به آنها نرسیده است. همچنین، مسافران هنگام خروج باید کارت خود را به دستگاههای نصب شده روی دیوار بزنند.
متروی تهران توپ را در زمین مسافران انداخت
یکی از مسئولان در گفتگو با اقتصاد 100 اظهار داشت: در ایستگاه هفت تیر، که تقاطع خطوط ۱ و ۶ است، دستگاههایی که خروج و پایان سفر مسافران را اعلام میکردند، در مکان نامناسبی قرار داشتند. به همین دلیل، مسافران خط ۶ پس از اعلام پایان سفر، دوباره به خط ۱ وارد میشدند. به همین خاطر، مترو درخواست کرده است که دستگاههای ثبت خروج جابجا شده و در منطقه بیرونی و خروجی نصب شوند، اما هنوز این تغییرات انجام نشده است. با این حال، گیتها در وضعیت مناسبی هستند و ممکن است تنها چند گیت دچار مشکل شوند، در حالی که گیتهای اطراف سالم هستند. این مشکلات معمولاً به دلیل اختلال در نرمافزار شبکه به وجود میآید.مسافران می توانند مشکل را به مسئول مربوطه در ایستگاه اطلاع دهند و از سایر گیت ها خارج شوند.
ارسال نظر