حقوق این بازنشستگان در ماه آبان 40 درصد افزایش می یابد

اقتصاد 100-پس از ماه‌ها انتظار، طرح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به تصویب رسید و قرار است از ماه آبان، بازنشستگان 40 درصد افزایش حقوق را تجربه کنند.

حقوق این بازنشستگان در ماه آبان 40 درصد افزایش می یابد

وضعیت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مبلغ قابل پرداخت

با تصویب آیین‌نامه اجرایی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در تاریخ یکم مرداد ۱۴۰۳، شرایط جدیدی برای محاسبه و پرداخت حقوق بازنشستگان فراهم شده است. بر اساس این آیین‌نامه، مبلغ قابل پرداخت به مشمولان باید بر اساس میانگین حقوق و فوق‌العاده‌های شاغلان مشابه با ۳۰ سال سابقه بیمه‌پردازی محاسبه شود.

وضعیت فعلی پرداخت‌ها

از تیر ۱۴۰۳، واریز ۳ میلیون تومان به‌عنوان علی‌الحساب همسان‌سازی حقوق به تمامی بازنشستگان آغاز شد. برای بازنشستگان کشوری، در شهریور و مهر نیز ۲ میلیون تومان دیگر واریز شده است. بنابراین، در حال حاضر بازنشستگان کشوری در مجموع ۵ میلیون تومان و بازنشستگان تأمین اجتماعی ۳ میلیون تومان دریافت کرده‌اند.

تفاوت‌های موجود

مبلغ متناسب‌سازی برای هر بازنشسته متفاوت است و این احتمال وجود دارد که متوسط طلب بازنشستگان کشوری بیشتر از بازنشستگان تأمین اجتماعی باشد. یکی از دلایل عدم واریز بیشتر به حساب بازنشستگان تأمین اجتماعی بعد از تیرماه، همین تفاوت در میزان طلب‌ها است.

نظرات بازنشستگان

بازنشستگان نسبت به وعده‌های اجرایی شدن متناسب‌سازی تا پایان آبان‌ماه، خوش‌بین و بدبین هستند. در حالی که برخی از آن‌ها از خبرهای مثبت خوشحال شدند، نگرانی‌هایی نیز وجود دارد. برخی بر این باورند که واریز علی‌الحساب ۳ تا ۵ میلیون تومانی نشان‌دهنده مبلغ اصلی قابل توجهی خواهد بود، در حالی که عده‌ای دیگر نگران‌اند که ممکن است این مبلغ تنها بخش کوچکی از طلب آن‌ها باشد.

بازنشستگان تأمین اجتماعی به‌خصوص نسبت به مبلغ واریزی کمتر احساس نگرانی بیشتری دارند و برخی بر این باورند که ۳ میلیون تومانی که دریافت کرده‌اند، ممکن است بخش عمده‌ای از طلب آن‌ها باشد.

امید به تحقق وعده‌ها

امید است که متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان طبق وعده‌ها تا پایان آبان‌ماه به‌طور کامل اجرایی شود. این اقدام می‌تواند با واریز ۴۰ درصد از کل مبلغ متناسب‌سازی، بخشی از مشکلات مالی بازنشستگان را حل کند و به آنان کمک کند تا در زندگی روزمره خود بهبودهایی احساس کنند.

کیف پول من

خرید ارز دیجیتال
به ساده‌ترین روش ممکن!

✅ خرید ساده و راحت
✅ صرافی معتبر کیف پول من
✅ ثبت نام سریع با شماره موبایل
✅ احراز هویت آنی با کد ملی و تاریخ تولد
✅ واریز لحظه‌ای به کیف پول شخصی شما

آیا دلار دیجیتال (تتر) گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری است؟

استفاده از ویجت خرید ارز دیجیتال به منزله پذیرفتن قوانین و مقررات صرافی کیف پول من است.



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما