این حساب های بانکی مسدود می شود / محمدرضا جمشیدی چه گفت؟

اقتصاد 100- محمدرضا جمشیدی در گفت‌وگو با ایلنا اعلام کرد که بانک‌ها به دلیل محدودیت منابع مالی خود، ناگزیر به مسدود کردن بخشی از سپرده‌های مشتریان برای پرداخت تسهیلات به مردم هستند. این اقدام، به گفته وی، از روی ناچاری انجام می‌شود و نشان‌دهنده چالش‌های جدی در نظام بانکی کشور است. آیا این وضعیت راه‌حلی برای بهبود وضعیت اقتصادی خواهد بود یا چالش‌های بیشتری را به همراه خواهد داشت؟

این حساب های بانکی مسدود می شود / محمدرضا جمشیدی چه گفت؟

چالش‌های پرداخت تسهیلات بانکی: انسداد سپرده‌ها و عدم حمایت بانک مرکزی

محمدرضا جمشیدی، دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی، در پاسخ به اظهارات رئیس سازمان بازرسی مبنی بر اینکه انسداد سپرده‌های بانکی برای پرداخت تسهیلات خلاف مقررات بانک مرکزی است، توضیح داد که بانک‌ها به دلیل کمبود منابع، ناچار به مسدود کردن بخشی از سپرده‌های مشتریان هستند. این اقدام از روی ناچاری انجام می‌شود تا بتوانند به مردم وام دهند.

او تصریح کرد که سقف تسهیلات تکلیفی، بالاتر از منابع واقعی بانک‌هاست و پرداخت این تسهیلات تمام منابع را به خود اختصاص داده است. بانک‌ها اگر نتوانند این تسهیلات را پرداخت کنند، با جریمه مواجه خواهند شد. بنابراین، آنها چاره‌ای جز انسداد سپرده‌ها ندارند.

جمشیدی همچنین توضیح داد که بانک مرکزی از وضعیت منابع بانک‌ها آگاه است اما به دنبال اجرای سیاست‌های خود است. او انتقاد کرد که در زمان‌هایی که وزارت راه و شهرسازی سایت ثبت‌نام تسهیلات مسکن را راه‌اندازی نکرد، بانک‌ها به جریمه مالیاتی مشمول شدند.

او تاکید کرد که در حالی که بانک‌ها مکلف به پرداخت تسهیلات هستند، کمبود منابع و عدم حمایت‌های لازم از سوی بانک مرکزی، وضعیت را برای آنها دشوار کرده است. اکنون بانک‌ها با بدهی‌هایی در بازپرداخت تسهیلات مواجه‌اند و باید به فکر راه‌حل‌های مناسبی برای این چالش‌ها باشند.



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما