قیمت خودرو سه نرخی می‌شود؟! + اعلام جزئیات عجیب

اقتصاد 100- با اعلام رئیس سازمان بورس، بار دیگر گزینه عرضه خودرو در بورس کالا مطرح شده است؛ فرصتی که می‌تواند پس از دو سال بلاتکلیفی، خودروسازان را به مسیر جدیدی برای فروش محصولاتشان هدایت کند و احتمالاً رقابت تازه‌ای در بازار خودرو رقم بزند.

قیمت خودرو سه نرخی می‌شود؟! + اعلام جزئیات عجیب

با اعلام رئیس سازمان بورس، بار دیگر طرح عرضه خودروهای داخلی و وارداتی در بورس کالا مطرح شده است؛ اقدامی که می‌تواند پس از دو سال بلاتکلیفی، راهی تازه برای فروش خودروها ایجاد کند. حجت‌الله صیدی، رئیس سازمان بورس، اعلام کرد که این نهاد در حال پیگیری این موضوع است. با این کار، خودروسازان می‌توانند محصولات خود را در بورس کالا به فروش برسانند و از سود بهتری بهره‌مند شوند، در حالی که خریداران هم فرصت دارند خودروهای مورد نظرشان را با قیمتی کمتر از بازار آزاد تهیه کنند.

صیدی به زمان دقیق اجرایی شدن این طرح اشاره‌ای نکرده، اما تاکید کرده است که بورس کالا می‌تواند بستر مناسبی برای عرضه محصولات خودرویی باشد و کل اقتصاد کشور از آن سود ببرد. اولین تجربه عرضه خودرو در بورس کالا در سال ۱۴۰۱ بود، اما به دلیل محدودیت‌های شورای رقابت متوقف شد. حالا با بازگشت این موضوع به میز تصمیم‌گیری، شاید دوباره شاهد عرضه خودرو در این بستر باشیم.

از مزایای این طرح می‌توان به کنترل قیمت‌ها و افزایش نقدینگی خودروسازان اشاره کرد. علاوه بر این، مصرف‌کنندگان می‌توانند خودروها را با قیمتی کمتر از بازار آزاد تهیه کنند. همچنین، اگر خودروهای وارداتی هم در بورس کالا عرضه شوند، می‌توانند از سیاست‌های دستوری فعلی فاصله گرفته و با قیمت عادلانه‌تری به دست مصرف‌کننده برسند.



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما