واریز یک یارانه برای این افراد حذف شد!

اقتصاد 100- با پایان فصل گرم تابستان و کاهش الگوی مصرف برق از ۳۰۰ به ۲۰۰ کیلووات در مناطق عادی، عبدالامیر یاقوتی، مدیرکل امور انرژی و مشتریان صنعت برق، به مشترکان توصیه کرد که مصرف برق خود را هوشمندانه مدیریت کنند تا از قبض‌های سنگین جلوگیری کنند.

واریز یک یارانه برای این افراد حذف شد!

عبدالامیر یاقوتی، مدیرکل امور انرژی و مشتریان صنعت برق، اعلام کرد مشترکانی که الگوی مصرف برق را رعایت کنند، می‌توانند از حداکثر یارانه انرژی بهره‌مند شوند و مبلغ قبض برق آن‌ها معمولاً کمتر از ۵۰ هزار تومان خواهد بود. در مقابل، مشترکان پرمصرف که ۲.۵ برابر بیشتر از الگو مصرف می‌کنند، باید قبض‌های میلیونی را بدون یارانه بپردازند.

یاقوتی همچنین به مشترکان پرمصرف توصیه کرد برای تأمین برق، به جای اتکا به برق یارانه‌ای، از روش‌های جایگزین مثل خرید از بازار برق (تابلو سبز)، استفاده از پنل‌های خورشیدی یا ذخیره‌سازها بهره‌مند شوند.

وی در ادامه یادآور شد که با شروع فصل سرما و استفاده از تجهیزات گرمایشی برقی، میزان مصرف برق به طور قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد. او تأکید کرد که مدیریت درست مصرف برق و گاز در فصل سرما، نه تنها به کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند، بلکه از ایجاد مشکلات احتمالی در تأمین انرژی در زمستان جلوگیری خواهد کرد.



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما