شرط واریز معوقات همسان سازی بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شد / احمد فاطمی گزارش داد

اقتصاد 100- خبر خوب برای بازنشستگان تأمین اجتماعی: تأمین اعتبار برای معوقات سه ماهه دوم در دست اقدام است!

شرط واریز معوقات همسان سازی بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شد / احمد فاطمی گزارش داد

واریز معوقات در دست اقدام است!

احمد فاطمی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، در تازه‌ترین اظهارات خود اعلام کرد که نمایندگان مجلس به‌طور جدی در حال پیگیری واریز معوقات بازنشستگان تأمین اجتماعی برای سه ماهه دوم سال هستند. او در این زمینه گفت: «مشکل اصلی در این زمینه تأمین اعتبار بوده است، اما به‌تازگی معاون رئیس‌جمهور دستور اختصاص اعتبار لازم را ابلاغ کرده و اکنون منتظر واریز بودجه از سوی سازمان برنامه و بودجه هستیم.»

فاطمی همچنین خاطرنشان کرد که معوقات همسان‌سازی حقوق برای بازنشستگان کشوری تا پایان شهریور به‌طور کامل پرداخت شده و حالا نوبت به بازنشستگان تأمین اجتماعی رسیده است. به گفته او، پیش‌بینی می‌شود که این مبالغ، حداکثر تا دو ماه آینده به حساب بازنشستگان واریز شود.

در همین راستا، فاطمه مهاجرانی، سخنگوی دولت، در نشست خبری خود با خبرنگاران در پاسخ به سؤالی در مورد عدم اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: «بخشی از این موضوع به بازنشستگان تأمین اجتماعی مربوط می‌شود. حدود ۸ هزار میلیارد تومان به صورت نقدی و ۳۰ هزار میلیارد تومان به صورت اوراق برای اجرای قانون همسان‌سازی در اختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفته است.»

به گفته فاطمی، نمایندگان این قشر از جامعه در جلسات و از طریق تریبون‌های مختلف خواستار اجرای قانون متناسب‌سازی حقوق و رفع تبعیض‌های موجود شده‌اند. او تأکید کرد که نمایندگان مجلس به‌طور مستقیم با رئیس سازمان برنامه و بودجه تماس گرفته و خواستار تسریع در اجرای متناسب‌سازی حقوق و پرداخت یک میلیون تومان علی‌الحساب به بازنشستگان برای سه‌ماهه دوم سال شده‌اند.

فاطمی در ادامه گفت که طبق پیش‌بینی‌ها، سازمان تأمین اجتماعی مبلغ ۳ میلیون تومان به عنوان علی‌الحساب برای این سه‌ماهه پرداخت خواهد کرد.

در این راستا، نماینده آستانه اشرفیه در مجلس، ابراهیم نجفی، نیز اظهار کرد که همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و تأمین اجتماعی در دستور کار قرار دارد. او اشاره کرد که بدهی دولت به تأمین اجتماعی بالغ بر ۵۰۰ هزار میلیارد تومان است و در بودجه سنواتی نیز ۱۳۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات تأمین اجتماعی توسط دولت در سال جاری پرداخت خواهد شد.

نجفی همچنین گفت: «سازمان تأمین اجتماعی همزمان با دولت در حوزه بازنشستگان کشوری و لشکری همسان‌سازی را اجرا خواهد کرد که در سال ۱۴۰۳ به ۴۰ درصد می‌رسد و در بازه ۱۴۰۴ تا ۱۴۰۵ هر سال ۳۰ درصد افزایش خواهد داشت تا حقوق بازنشستگان به ۹۰ درصد حقوق شاغلین همتراز برسد.»

این اظهارات نمایندگان مجلس و مسئولان دولتی نشان‌دهنده عزم جدی برای رفع مشکلات معیشتی بازنشستگان و اجرای قوانین مربوط به همسان‌سازی حقوق است. اکنون امیدواری‌ها برای بهبود وضعیت معیشتی و واریز به‌موقع معوقات بازنشستگان افزایش یافته است.



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

تک نرخی شدن قیمت ارز به سود معیشتِ شهروندان است؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما