امیریان: سوداگران ارزی به بازار جهت می دهند

بهترین زمان برای خرید طلا و دلار /به سراغ دلال های زیرزمینی نروید

رئیس کمیسیون تخصصی طلا، جواهر، نقره اتاق اصناف ایران به «اقتصاد 100» گفـت: تدابیری اندیشیده شود که مردم به دلال های زیر زمینی ارز در چهارراه استانبول و مناطقی که بازارهای آزاد زیر زمینی وجود دارد مراجعه نکنند.

بهترین زمان برای خرید طلا و دلار /به سراغ دلال های زیرزمینی نروید

به گزارش اقتصاد 100، طی روزهای اخیر و همزمان با تشدید تنش های سیاسی در منطقه، قیمت ارز و طلا در بازار با نوساناتی همراه شده است.

کیومرث امیریان رئیس کمیسیون تخصصی طلا، جواهر، نقره اتاق اصناف ایران در این رابطه به خبرنگار اقتصاد 100 ، گفت: مسائل سیاسی تاثیر زیادی بر نوسان قیمت‌ها در بازار طلا و ارز دارند، اما ورود هیجانی مردم به بازار برای خرید تاثیر بیشتری بر بالا و پایین شدن قیمت‌ها می‌گذارد. مردم گمان می‌کنند اتفاق ویژه ای در حال رخ دادن است و سرمایه‌هایشان را در حال از دست رفتن می‌بینند، در صورتی که این فقط یک هیجان است که به مرور زمان کنترل خواهد شد. 

وی افزود: اگرچه نباید از تاثیر وقوع مسائل سیاسی بر خریدوفروش مردم غافل شد.  اونس جهانی مقدار مشخصی است. ارتباط طلا و ارز ما تقریبا در یک سطح بوده و تاثیر بسیار زیادی بر بازار دارد.

نقش سوداگران در نوسان قیمت طلا و ارز 

این کارشناس بازار طلا با اشاره به نقش سوداگران در نوسانات قیمتی بیان کرد: سوداگران و دلالان با ورود به بازار موجب تنش شده و نوسان قیمتی ایجاد می‌کنند، مردم هم با مشاهده نوسانات رخ داده تصور می‌کنند موقعیت واقعی بازار به همین شکل است. در حالی که بازار تحت تاثیر دلالان و نوسان گیران قرار گرفته و موجب وارد شدن ضررهای زیادی به مردم می‌شود. سوداگران در موقعیت مناسب و زمان تنش وارد بازار شده و به آن جهت می‌دهند، زمانی که بازار آرام می‌شود از آن خارج می‌شوند و دست مردم خالی می‌ماند.

140428-782934

مردم به دلال های زیرزمینی ارز مراجعه نکنند

این کارشناس درباره نرخ منطقی دلار توضیح داد: بازار آزاد دارای یک قیمت و بازار مبادله‌ بانک مرکزی دارای قیمتی دیگر است. مردم مطمئنا با صرافی‌هایی که نرخ دولتی دارند معامله انجام نمی‌دهند. ما پیشنهاد داده‌ایم تدابیری اندیشیده شود که مردم به دلال های زیر زمینی ارز در چهارراه استانبول و مناطقی که بازارهای آزاد زیر زمینی وجود دارد مراجعه نکنند و با صرافی‌ها و مکان‌های ثبت شده معامله کنند. منتهی باید قیمت‌ها به روز و به قیمت مصرف کننده باشد تا دست همه باز باشد.

بهترین زمان برای خرید طلا و دلار 

امیریان گفت: زمانی که بازار در آرامش است و می‌تواند به مردم این اطمینان را بدهد که در خریدشان متضرر نمی‌شوند، مردم می‌توانند برای خرید اقدام کنند. اما زمانی که سکه به طور ناگهانی مبلغی نزدیک به 8 میلیون حباب می‌گیرد، مشخص است که بازار در وضعیت هیجانی و تقاضا زیاد است. متاسفانه دقیقا همین اتفاق در کشور رخ می‌دهد و زمانی که مردم برای خرید مراجعه می‌کنند قیمت‌ها در بالاترین حد خود قرار دارد و بالاتر هم می‌رود. توصیه می‌شود مردم وارد بازارهایی شوند که ثبات دارند. زمانی که قیمت‌ها به صورت ساعتی در حال تغییر است زمان ورود به بازار و خرید نیست. 

پیش بینی قیمت طلا تا پایان 1403

این کارشناس در پایان درباره مسیر طلا تا پایان 1403 اظهار کرد: اونس جهانی تقریبا بالاترین قیمتش را ثبت کرد و تا 2700 دلار بالا رفت. در حال حاضر قیمت اصلاح شده و به حدود 2600 دلار رسیده است بنابراین پیش بینی ما برای اونس جهانی در همین رنج است و انتطار می‌رود دیگر افزایشی نداشته باشد. بازار داخلی نیز در حال حاضر تحت تاثیر تنش سیاسی است که با آرام شدن آن انشاءالله قیمت‌ها روند نزولی خواهند داشت.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

به نظر شما مجمع تشخیص ،پیشنهاد عضویت ایران در FATF را تصویب می کند؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما