اختصاصی اقتصاد 100

مسکن متری ۴میلیون چرا ۸۰میلیون تومان شد؟

اقتصاد 100 - متوسط قیمت مسکن در تهران تنها در یک دهه بیش از بیست برابر شد.

مسکن متری ۴میلیون چرا ۸۰میلیون تومان شد؟

به گزارش اقتصاد100، به موجب آمارهای ارائه شده از سوی مرکز آمار ایران، متوسط قیمت مسکن در تهران برابر با سه میلیون و 950 هزار تومان بود اما در یک دهه بهای هر متر مربع واحد مسکونی از هشتاد میلیون تومان فراتر رفته است. 

بر این اساس قیمت مسکن در تهران تنها در یک دهه رشد هولناک بیست برابری را شاهد است چرا که طبق آمارهای ارائه شده از سوی مرکز آمار ایران متوسط بهای هر متر مربع واحد مسکونی در سال 1392 برابر با سه میلیون ونهصد و پنجاه هزار تومان بود اما در شهریور ماه امسال این رقم به بیش از هشتاد میلیون تومان رسیده است. رشد عجیب بهای مسکن در حالی رخ داده است که دولت سیزدهم شعارهای بزرگ و عجیبی را در حوزه‌ی مسکن مطرح کرده و از ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی خبر می‌داد.

بر این اساس با رشد بهای مسکن، مدت زمان انتظار برای خرید مسکن نیز افزایش شگرفی را تجربه کرده و در بهترین حالت به بیش از چهل سال رسیده است 

مجتبی یوسفی، عضو هیات رییسه مجلس نیز گفته است:حقوق بگیر و کارمند اگر تمام درآمد خود را پس انداز کند می‌تواند پس از 40 سال خانه‌دار شود اما با توجه به اینکه یک سوم درآمد خود را می‌توانند برای خرید مسکن پس انداز کنند، مدت زمان انتظار خرید خانه برای آنها به بیش از 90 سال می‌رسد.

بسیاری از کارشناسان معتقدند چنین اتفاقی زمینه را برای افزایش ناامیدی فراهم می‌کند چرا که قیمت بالای اجاره نیز خانوارها را درگیر بحران جدی برای تامین هزینه‌ها می‌کند.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما