اتفاق عجیب در بازار موبایل ایران/ افزایش قیمت 40 تا 70 درصدی گوشی اندرویدی در بازار تهران

قیمت یک گوشی اندرویدی از زمان عرضه تا هفته سوم مرداد با افزایش 70 درصدی در سطح خرده فروشی مواجه شده است.

اتفاق عجیب در بازار موبایل ایران/ افزایش قیمت 40 تا 70 درصدی گوشی اندرویدی در بازار تهران

تحولات بازار رکودی تلفن همراه در هفته های اخیر تعجب بسیاری از ناظران مستقل را در پی داشته است.  بررسیهای میدانی نشان میدهد در تیر ماه در بازار تلفن همراه کشور همزمان با بسیاری از بازارهای مصرفی شاهد رکود بی سابقه بودیم. نکته دیگر که این مدعا راتایید میکندکاهش معنا دار واردات تلفن همراه نسبت به سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ است. بر این اساس ارزش واردات تلفن همراه در یک روندنزولی قرار گرفته و از سقف ۳ میلیارد دلار وارد کانال ۲.۵ میلیارد دلاری شده است.

در این بین در بازار تلفن همراه کشور که درگیر رقابت بسیار فشرده بین دو برند سامسونگ و شیائومی است، از اواخر تیر ماه شاهد عرضه یک برند جدید  بودیم. گوشی باند ازیک  برند ایرانی تلفن همراه در پلت فرم دیجی کالا با قیمت تقریبی ۱۰ میلیون تومان پیش فروش شد.

مدتی بعد در پلت فرم مذکور عرضه برند مذکور متوقف شد. هرچند در سابقه گوگول همچنان قیمت ۱۰ میلیون تومانی نخستین مدل از این برند قابل مشاهده است.

حالا در هفته سوم مردادماه شاهد تحولاتعجیب در بازار هستیم، به عنوان مثال قیمتها در بازار عمده فروشی و خرده فروشی به صورت متوسط نزدیک به ۱۴.۵ میلیون تومن عرضه میشود.

از سوی دیگر در برخی خرده فروشیها نیز قیمت این مدل از گوشیهای هوشمند تا ۱۷ میلیون تومان نیز بالا رفته است.

نکته دیگر اینکه نگاهی به سایت ارزش گمرک ایران نشان میدهد ارزش براوردی گمرک در خصوص این کالا برای محاسبه حقوق ورودی نزدیک ۲۳۹ یورو یا ۱۲ میلیون تومان است.

منبع: شاخص ۳۶۰



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما