جدول قیمت جتا VS5 در نمایندگی و بازار آزاد ایران!

اقتصاد 100- قیمت خودروهای جتا VS5 و جتا VS7 مدل 2024 در بازار آزاد و نمایندگی اعلام شد؛ اختلاف قیمت این خودروها در بازار آزاد و کارخانه به ترتیب ۵۶ و ۲۸۰ میلیون تومان است. برای اطلاع از جزئیات قیمت‌ها و مشخصات فنی این مدل‌ها، ادامه خبر را بخوانید.

جدول قیمت جتا VS5 در نمایندگی و بازار آزاد ایران!

جدول قیمت جتا VS5 در نمایندگی و بازار آزاد ایران مورد توجه بسیاری از خریداران قرار گرفته است. بر اساس آخرین گزارش‌ها، جتا VS۵ مدل ۲۰۲۴ در بازار آزاد با قیمتی معادل ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد، در حالی که قیمت کارخانه این خودرو ۲ میلیارد و ۲۴۴ میلیون تومان تعیین شده است. این اختلاف نشان‌دهنده تفاوتی حدود ۵۶ میلیون تومان میان قیمت کارخانه و بازار آزاد می‌باشد.

به همین ترتیب، جتا VS۷ مدل ۲۰۲۴ که نسل جدیدتر جتا VS۵ محسوب می‌شود، در کارخانه قیمتی معادل ۲ میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومان دارد، ولی در بازار آزاد با مبلغ ۲ میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان معامله می‌شود. اختلاف قیمت این مدل نیز به ۲۸۰ میلیون تومان می‌رسد. در جدول زیر جزئیات کامل قیمت‌های بازار و کارخانه در فروردین ماه سال ۱۴۰۴ قابل مشاهده است.

اختلاف قیمت جتا در نمایندگی و بازار آزاد - فروردین ۱۴۰۴

برند سال تولید کارکرد (کیلومتر) قیمت بازار آزاد (تومان) قیمت کارخانه (تومان)
جتا VS۵ ۲۰۲۴ صفر ۲,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ۲,۲۴۴,۰۰۰,۰۰۰
جتا VS۷ ۲۰۲۴ صفر ۲,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ۲,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰

مشخصات فنی جتا VS۵

خودروی جتا VS۵ بر اساس پلتفرم MQB-A۱ فولکس واگن طراحی شده است و از همین رو، موتور آن نیز محصول این شرکت بزرگ آلمانی می‌باشد. این خودرو مجهز به پیشرانه توربوشارژ ۱.۴ لیتری ۴ سیلندر است که توانایی تولید حداکثر قدرت ۱۵۰ اسب بخار را دارد. این قدرت در بازه ۵ تا ۶ هزار دور در دقیقه حاصل می‌شود و همچنین گشتاور آن معادل ۲۵۰ نیوتن‌متر است که از ۱۷۵۰ دور در دقیقه در دسترس قرار دارد.

نیروی خروجی موتور از طریق گیربکس اتوماتیک ۶ دنده به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و سیستم تمام چرخ محرک در این مدل ارائه نشده است. این خودروی چینی-آلمانی وزنی معادل ۱۳۵۵ کیلوگرم دارد و به‌صورت ترکیبی ۶.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر سوخت مصرف می‌کند. البته در شهر، مصرف سوخت آن به حدود ۸.۵ لیتر می‌رسد. شتاب صفر تا صد این خودرو ۹.۲ ثانیه اعلام شده، اما در شرایط ایران این عملکرد ممکن است به ۱۰ ثانیه نزدیک شود.

نکته قابل توجه در خصوص این خودرو، بهره‌مندی از سیستم تعلیق عقب نوع مالتی لینک مستقل است. این سیستم هندلینگ خودرو را بهبود می‌بخشد و امکان داشتن کمک فنرهای نرم‌تر را فراهم می‌کند که سواری دلپذیرتری برای سرنشینان عقب ایجاد می‌کند. البته خودروهای کراس‌اوور به دلیل ارتفاع بیشتر و طراحی خاص، سیستم تعلیق خشک‌تری دارند تا ثبات و پایداری آنها در سرعت‌های بالا و پیچ‌ها به‌طور محسوسی افزایش یابد.

وبگردی
    ارسال نظر